Volkswagen Golf VII: P2263

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CMBA, Motorinhoud (cc): 1400

Deze auto gaat constant in noodloop met foutcode P2263.
Is bij twee dealers geweest, volgens hen moet eerst en vooral de turbo vervangen worden met het nodige prijskaartje.
Is bij twee onafhankelijke VW-garages geweest, volgens hen is het de regelklep van de turbo die moet vervangen worden. De fameuze N75-klep of zijn variant.

Wij zijn garage nummer 5 waar deze eigenaar ten einde raad komt : nu blijkt dat wij geen "N75" regelklep vinden in het Partslink VW-programma, deze staat niet op de auto gemonteerd. Wij vinden wel 04E 198 725 D - stelmotor turbo terug. Maar volgens de plaatselijke dealer waar ik belde hebben zij dit onderdeel nog nooit verkocht.

Moest er iemand dit type fout en defekt herkennen : alle tips zijn welkom.

jhl

Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

jhl (0) PRO, 7 jaar geleden

Ondertussen is eigenaar al ten rade geweest bij monteur in een VW-garage, die hem verteld heeft dat distribuyiekettingen regelmatig vervangen dienen te worden op dit type motor. Nochtans heeft CMBA een riem.
Lichtje EPC licht heel regelmatig op, alsook de melding dat Start-stop defekt is.

ricky (0) PRO, 7 jaar geleden

Wat is precies de omschrijving van de foutcode? Turbodruk te laag?
Het asje van de turbo gaat nog wel eens stuk, teveel speling of gebroken e.d. of het ligt aan de regelaar (zeg maar de vervanger van N75) die op de turbo geschroefd zit.
Wat ook nog zou kunnen is een koelvloeistof lekkende intercooler (zit in inlaatspruitstuk), na verloop van tijd dan allemaal dikke drap waardoor er zowat geen lucht meer doorheen gaat en dus ook druk te laag.
Aan de distributie ligt het in ieder geval niet, dan krijg je andere foutcodes.

P.S. de turbo ligt er in een half uurtje vanaf.

jhl (0) PRO, 7 jaar geleden

Ricky, wij hebben het ondertussen idd nader bekeken. Aan eigenaar hebben ze gezegd dat er dik 6 u werk aan is om de turbo te vervangen enz. Ik weet niet waar ze die halen, alles zit mooi achteraan motor.
Regelaar kost een 169 euro. Als ik mij herinner gaf hij foutcode P2263 - performance out of reach (dit was uitgelezen met Hella volgens eigenaar).
Auto heeft 80.000 km, maar ondertussen te weten gekomen dat eigenaar reeds andere garages geconsulteerd heeft na ons ook, met telkens identieke uitleg.
Normaal hebben wij afspraak op 02.04 om verder te kijken.

jhl (0) PRO, 7 jaar geleden

Weet iemand of de regelaar inderdaad enkel kan ingeleerd worden bij VW?

jhl (0) PRO, 6 jaar geleden

Volgens dealer uit andere gemeente blijkt er wel degelijk een TPI voor deze foutcode te bestaan. Daarin zou staan dat ze deze stelmotor op dit type turbo moeten vervangen. Maar blijkbaar doet niemand dit spontaan.............

jhl (0) PRO, 6 jaar geleden

Weet iemand of het onderdeel 04E 198 725 D op de "parallel markt" te krijgen is?

jhl (0) PRO, 6 jaar geleden

Volgens de dealers was het onderdeel op 1 dag leverbaar. Onderdeel dus besteld. Wat blijkt? Niet meer leverbaar. Nummer vervangen en geen leveringstermijn. Begrijpe wie kan.
Volgens de plaatselijke dealer wil Invoerder D'ieteren enkel bestellen als eigenaar zelf chassisnummer meedeelt. Ze kunnen wel geen leveringstermijn meegeven.

Nog nooit gehoord, maar we worden wijzer met ouder worden.

jhl (0) PRO, 6 jaar geleden

Probleem voor ons opgelost in dit forum.
Eigenaar houdt halsstarrig vast dat hij niet bij een dealer wil gaan. Niettegenstaande ze hem wel degelijk willen helpen. Maar niemand kan hem een raming geven.
Wij hebben hem dan ook gezegd dat voor ons de kous af is spijtig genoeg.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.