Volkswagen GOLF: Koelvloeistof lekt, maar niemand weet waar?

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: CRB, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 110

beste mensen,

Ik heb een vw golf 7 uit 2013. 2.0 TDI AUT.
Auto heeft nog maar net 60.000 op de teller en rijdt top.
Het enige probleem is dat de auto wekelijks of om de twee weken een lampje brandt van het koelvloeistof.
+/- 1500km. Het is steeds maar weer bijvullen. Auto is diverse keren bij de VW dealer geweest en er is het volgende gedaan:
waterpomp vervangen
systeem afgeperst gasklephuis gedemonteerd en opnieuw geprogrammeerd koelsysteem ontlucht
cilinderkop afgeperst en uit en ingebouwd
Ze geven aan verder niks te kunnen doen en ik zit met de gebakken peren. Auto blijft koelvloeistof lekken.
Iemand enig idee wat ik kan doen?

Sal_meijer

Geplaatst door Sal_meijer , lid sinds 8 jaar geleden

9 Reacties

jan T PRO, 4 jaar geleden

nou dan zou ik de egr koeler laten controleren al is dat niet fijn want dan moet hij eraf en dan in een bak water druk op zetten of die dan borrelt.

groetjes jan.

jimvanmil, 4 jaar geleden

Zit er geen flens op de kop van de motor waar de slangen naartoe gaan. Ik heb zelf met een golf IV namelijk gehad dat er een klein scheurtje onder aan de flens zat wanneer de auto warm was pas ging lekken (Druk op de slangen door temperatuur). Maar door de warmte van het blok was de vloeistof zo weg en dus niet traceerbaar. Gaan toch geregeld kapot die dingen.

kaleido 1 PRO, 4 jaar geleden

Geen vocht onder de vloermatten binnen , door lekke kachelradiateur , zie je ook niet zo 123 , zou je wel kunnen ruiken , zoete /weeige lucht als de kachel warm wordt.

jimvanmil, 4 jaar geleden

Als dit zo is dan slaan de ramen ook gelijk aan en is rijden bijna niet meer te doen. Is vettige zooi die koelvloeistof. Heb ik vroeger ooit een keer gehad met mijn VR6. Zat gelukkig garantie op.

kaleido 1 PRO, 4 jaar geleden

Bij grote lekkage inderdaad maar bij kleine lekkage zoals hier , zal dat mee vallen lijkt me.
Maar het is een idee.

jaker PRO, 4 jaar geleden

Hallo. de watergekoelde intercooler kan ook niet helemaal zuiver zijn,daar zie je niets van omdat de koelvloeistof mee opgezogen wordt en het verbrandings traject doorloopt.
Uit bouwen van dat soort onderdelen en afzonderlijk afpersen is denk ik de enige oplossing.
Deze motoren hebben een gecompliceerd koelsysteem en moeten met een speciale procedure onlucht
worden,en veel slang verbindingen,electrische hulppompen e.d. die allemaal kunnen lekken.
Het blijft zoeken naar roze "bloemkooltjes" vrees ik.

Alexks, 4 jaar geleden

Ik heb het zelfde euvel gehad met mijn Golf V ... daar was de vuldop van het koelstof reservaat lek.
Wie weet? !

Alex

jimvanmil, 4 jaar geleden

Maar als dat zo is moet je dat kunnen zien dat rondom allemaal koek zit van de vloeistof lijkt mij. En daar zie je het uitspuiten als de motor lekker warm is.

Jochem van Iersel, 1 maand geleden

Beste @Sal_meijer,
Ik heb exact hetzelfde probleem, al 3x naar de VW garage geweest. Nieuwe pomp erin, systeem is onder druk gezet, ze konden niks vinden. Probleem blijft aanhouden, na elke 300-500km kan ik er weer een nieuwe fles koelvloeistof indoen. Heb je al beeld op een mogelijke oorzaak? Ik heb VW golf VII station, 2.0 tdi, 155k km. Hoor graag van je, groet Jochem

@sal

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.