beste mensen,
Ik heb een vw golf 7 uit 2013. 2.0 TDI AUT.
Auto heeft nog maar net 60.000 op de teller en rijdt top.
Het enige probleem is dat de auto wekelijks of om de twee weken een lampje brandt van het koelvloeistof.
+/- 1500km. Het is steeds maar weer bijvullen. Auto is diverse keren bij de VW dealer geweest en er is het volgende gedaan:
waterpomp vervangen
systeem afgeperst gasklephuis gedemonteerd en opnieuw geprogrammeerd koelsysteem ontlucht
cilinderkop afgeperst en uit en ingebouwd
Ze geven aan verder niks te kunnen doen en ik zit met de gebakken peren. Auto blijft koelvloeistof lekken.
Iemand enig idee wat ik kan doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou dan zou ik de egr koeler laten controleren al is dat niet fijn want dan moet hij eraf en dan in een bak water druk op zetten of die dan borrelt.
groetjes jan.
Zit er geen flens op de kop van de motor waar de slangen naartoe gaan. Ik heb zelf met een golf IV namelijk gehad dat er een klein scheurtje onder aan de flens zat wanneer de auto warm was pas ging lekken (Druk op de slangen door temperatuur). Maar door de warmte van het blok was de vloeistof zo weg en dus niet traceerbaar. Gaan toch geregeld kapot die dingen.
7 jaar
Geen vocht onder de vloermatten binnen , door lekke kachelradiateur , zie je ook niet zo 123 , zou je wel kunnen ruiken , zoete /weeige lucht als de kachel warm wordt.
Als dit zo is dan slaan de ramen ook gelijk aan en is rijden bijna niet meer te doen. Is vettige zooi die koelvloeistof. Heb ik vroeger ooit een keer gehad met mijn VR6. Zat gelukkig garantie op.
7 jaar
Bij grote lekkage inderdaad maar bij kleine lekkage zoals hier , zal dat mee vallen lijkt me.
Maar het is een idee.
Hallo. de watergekoelde intercooler kan ook niet helemaal zuiver zijn,daar zie je niets van omdat de koelvloeistof mee opgezogen wordt en het verbrandings traject doorloopt.
Uit bouwen van dat soort onderdelen en afzonderlijk afpersen is denk ik de enige oplossing.
Deze motoren hebben een gecompliceerd koelsysteem en moeten met een speciale procedure onlucht
worden,en veel slang verbindingen,electrische hulppompen e.d. die allemaal kunnen lekken.
Het blijft zoeken naar roze "bloemkooltjes" vrees ik.
Ik heb het zelfde euvel gehad met mijn Golf V ... daar was de vuldop van het koelstof reservaat lek.
Wie weet? !
Alex
7 jaar
Maar als dat zo is moet je dat kunnen zien dat rondom allemaal koek zit van de vloeistof lijkt mij. En daar zie je het uitspuiten als de motor lekker warm is.
7 jaar
Beste @Sal_meijer,
Ik heb exact hetzelfde probleem, al 3x naar de VW garage geweest. Nieuwe pomp erin, systeem is onder druk gezet, ze konden niks vinden. Probleem blijft aanhouden, na elke 300-500km kan ik er weer een nieuwe fles koelvloeistof indoen. Heb je al beeld op een mogelijke oorzaak? Ik heb VW golf VII station, 2.0 tdi, 155k km. Hoor graag van je, groet Jochem
@sal
3 jaar
Je kan een middeltje in de koelvloeistoef toevoegen die de micro scheurtjes kan vullen, het vult zelfs grotere gaten ;)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar