Hallo,
Ik heb een passat 1.9 tdi BKC uit 2005 met het volgende probleem.
Als de auto stationair loopt, loopt die af en toe (laatste tijd steeds vaker) op 3 cylinders. nu heb ik hem aan de computer gehad en gaf die als fout code P0303 - Cylinder 3 overslag gedetecteerd.
Nu had ik een beetje gegoogled en kwam ik best vaak tegen dat de kabelboom van de verstuivers kapot kon zijn,
Dus toch maar naar de dealer gegaan en hun zeiden inderdaad de kabelboom van de verstuivers is kapot.
Deze heb ik dus nu laten vervangen en het probleem was inderdaad weg voor een halve dag, en de foutcode ook, toen begon het weer.
Dus had ik nog even met de dealer gebeld en hun vertelde mij dat de injectoren afgesteld moeten worden. nu heb ik een beetje navraag gedaan maar eigenlijk zegt vrijwel ieder ander dat als er niet aan de injectoren is gedraaid dat ze dan ook niet afgesteld hoeven worden.
Heeft iemand een idee wat dit zal kunnen zijn? voor dat ik hem naar de dealer breng en straks 1000 euro verder ben.
Alvast bedankt,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat ik vergeten was te melden, de motor schudt verschrikkelijk en loopt onregelmatig maar dit is niet te zien op de toeren teller in de cockpit
Maakt hij ook metaal achtige bijgeluiden en/of hoor je ook tijdens stationair "plop plop plop" vanuit luchtfilterhuis?
Je zou het ook even kunnen filmen en op youtube zetten zodat wij het kunnen horen en zien.
Bedankt voor de snelle reactie, sorry dat het even duurde moest even een account maken op YouTube.
Ja de geluiden, het lijkt wel een beetje een tractor die aanstaat. Hier een filmpje
Https://www.youtube.com/watch?v=WxeUMDad...
Hoop dat het zo iets duidelijker is,
Ps nog iets vergeten te vertellen heb de egr klep ook uitlaten schakelen in de computer in de hoop dat dit iets zou helpen maar helaas.
10 jaar
Nog iemand een idee?
10 jaar
Ik denk dat als ie na de kabelboom het wel even goed heeft gedaan, het aan de stekkertjes van de verstuivers ligt.
Die wat strakker op de kabelboom aansluiting knijpen.
10 jaar
Dat is inmiddels ook gebeurt en het leek weg te zijn maar naar een kwartier half uur begon die weer te schudden.
Nu weet ik niet zeker of dit wel echt heeft geholpen want als de auto koud is en ik rijd rustig doet die het tot aan de 80 graden ook niet.
10 jaar
+- 80 graden* en vanmiddag wou ik het probleem aan een monteur laten zien en toen vertikte die ook te schudden en liep die goed, toen moest ik een paar rondjes rijden en kwam het probleem pas terug.
10 jaar
Ik denk dat er een pompverstuiver stuk is en dan die van cilinder 3. Je zou hem eigenlijk door moeten meten op het moment dat hij op 3 cilinders loopt.
Het is echt alleen de storing "cilinder 3 overslag"? Er staan geen storingen in over electrische onderbrekingen of iets dergelijks?
Staan inderdaad voor de rest geen storingen,
Ben vanmiddag bij de dealer in Duitsland geweest en hun hebben hem aan de "testbank" hoe ze het noemen gehad.
En idd hun zeiden ook 1 verstuiver kapot van cilinder 3. Heb voor volgende week woensdag een afspraak staan dan zetten ze er een nieuwe verstuiver in. Mocht het probleem dan verholpen zijn laat ik het hier nog even weten.
Nog bedankt voor het meedenken!
10 jaar
Succes!
hallo, weet er iemand een oplossing voor dit ? nieuwe kabelboom geplaatst voor pompverstuivers maar het blijft hetzelfde , raar zie 2 e en 4 e cyl ? injectie inspuiting ? ( met pompverstuivers )
overslag 3 cyl ?
wie kan helpen om op te lossen wat het is ? vw T5 tdi 1,9 diesel
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar