Hallo,
Bij deze een vraag over een Passat 1.9 TDI van 1998.
De auto heeft weinig trekkracht, en met op trekken en doortrekken bijv. op de autobaan, rookt de auto.
Ook bij 80 tot 90 en van 130 tot 140 rookt de auto continu, met af en toe kleine pauzes dat die niet rookt.
Er is een vacuumslangetje vervangen die kapot was, maar zelfs dit heeft geen verschil gemaakt,
Auto uitgelezen hier kwam een defecte luchtmassameter uit voor ook al andere luchtmassameter geprobeerd, dit had tijdelijk nut tot 1 dag later, toen viel op de autobaan weer de trekkracht weg.
Turbo slangen zelf nog niet nagekeken i.v.m. verschil van trekkracht verliezen!!!
De auto heeft meer dan 370000 km op de teller staan.
Dus wie kan mij helpen??
B.v.d
Groeten Mike
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Roetfilter? EGR?
heeft een passat van 1998 al een roetfilter?
13 jaar
evt achteraf ingebouwd? Vandaar mijn vraag.
nee zit er niet op, sorry begreep hem net niet goed
13 jaar
Ik denk aan een kapotte turbo; de EGR kan je dicht zetten.
luchtmassameter?
13 jaar
luchtmassameter was het niet, al een andere geprobeerd maar maakte geen verschil, vandaag injectie cleaner geprobeert, maar dit hielp ook niet..
Als EGR dicht zit hoe kon je dat zien/testen, en hoe te verhelpen?
bedankt
13 jaar
Ik zou hem nu weer even uitlezen om te ckecken of er niet een storing is teruggekomen.
Hoor je blaas geluid met volgas?
Hoe klinkt de motor? Geen tik geluiden?
Hallo,
Is het misschien ook een lekke turbo slang? Meestal is het de slang rechts onder die vanaf de turbo komt.
Vaak is het maar een heel klein scheurtje, maar dan heb je ook minder vermogen en heel veel zwarte rook.
Misschien eens de moeite om deze te controleren, je moet wel even de bodemplaat demonteren.
Succes!!
Met vriendelijke groet,
Dennis.
13 jaar
Kan inderdaad Dennis wat je zegt en idd ook vaak gezien op die plek en daar hoort dan ook dat blaasgeluid bij. Er ontsnapt dan lucht uit de inlaat maar krijgt nog wel de juiste hoeveelheid brandstof, dus teveel brandstof en te weinig lucht dan verzuipt hij en krijg je rook.
de auto is momenteel weer bij de klant omdat deze de auto nodig had, maar de auto komt volgende week terug en dan zou ik de turboslangen even nakijken
13 jaar
Update:
Afegelopen zaterdag samen met de klant een stukje gereden, we zijn tot de conclusie gekomen, dat als je met de auto rijd (normaal), en je komt normaal op snelheid, houd die in en rookt die, en rond de 4500/5000 toeren, komt in een ruk de trekkracht terug en stopt de auto met roken.
Iemand wie dit bekend voorkomt, ik ben er nog niet aan toe gekomen om EGR en Turboslang onder de bodemplaat te bekijken, wou eerst even kijken wat er nu uit komt.
Bedankt!
13 jaar
probleem niet kunnen oplossen, de auto is naar export gegaan, bedankt voor het helpen
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar