close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: VW passat start slecht na lange stilstand

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900

Na langere stilstand (8 uur) start de wagen slecht. Na uitlezing geen fout melding. Dieselfilter vervangen zonder resultaat.
Elektrische pomp is ok. De wagen start wel maar je moet lang door starten. Ik heb wel gezien dat er olie in de dieseltank zit.
Weet mij hier iemand raad mee. Ik denk aan eventueel aan de dichtingen aan de injectoren.

Geplaatst door

bart007 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lijkt erop dat de druk weg loopt.
bij deze klacht is het vaak zo dat de o-ringen van de verstuivers lekken waardoor de brandstof weg loopt.
daar voor moet je de verstuivers demonteren en de kop controleren om de groeven tebekijken.
als niet te erg op schuren dat de scherpe kanten eraf zijn.
dan de verstuivers van nieuwe ringen voor zien deze worden per verstuiver als set geleverd.
daar heb je er vier van nodig.
ook de bouten van de verstuivers vervangen en de tuimelaar bouten.
voor de olie in de tank dat zal komen van uit de pomp op de kop.
dan wordt je brandstoffilter ook zwart van de olie.

dan moet je de pomp vervangen en filter al zou je de olie nog lang zien.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

heb net de kleppen deksel los gedaan.
Voor de verstuiver los te doen moet je dan de dikke moer los doen. Of moet ik ergens speciaal op letten.

bart007 0

13 jaar

nou die dikke moeren ziojn voor het afstellen van de basisafstelling van de verstuivers dat moet je doen als ze er uit zijn geweest.
je moet eerst de pomp verstuiver tuimelaaras demonteren.
dat zijn acht bouten.
dan kun je de stekkers van de verstuivers halen.
dan de vier kleinere bouitjes een bij elke verstuiver halen.
de bout plus blok eruit halen.
de verstuiver eruit halen wij hebben daar een trekker voor.
is trouwens verstandig om gelijk de kabbelboom vor deverstuivers mee tevervangen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

vandaag de dichtingen van de verstuiverpompjes vervangen. Nu nog afwachten of die blijft starten.

bart007 0

13 jaar

ja ben benieuwd.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

deze morgen starte wagen direct. En de rest van de dag zonder problemen.

In ieder geval bedankt jan.

bart007 0

13 jaar

het beste is het tecontroleren door hem goed warm terijden dan weg tezetten en de andere dag testarten dan weet je het zeker.
als hij gelopen heeft blijft hij het een tijd goed doen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Na 1 week rijden bolt de passat nog altijd perfect.
groetjes

bart007 0

13 jaar

Ook even je olie + filter vervangen daar kan nu wat diesel in zitten.

martijn v o 0

13 jaar

nou mooi toch bart houden zo zou ik zeggen.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.