He heb een Passat waarvan laatst in een keer druk van remmen wegviel, pedaal onderin, Men zei dat hij LV stond te roken... dus rem vast, ik denk vapor lock gehad!
Systeem na gekeken, uitgelezen niks bijzonders. Remmen allemaal losgehad, achter zaten de blokken er wel vast in, maar na alles te hebben schoongemaakt incl voor, (zat geen klauw vast, zuiger wilde wel terug....) heb ik het idee dat het LV nog steeds een aanloopt die velg is nl wat warmer na een proefrit.. Ook op de bok loopt het linkerwiel iets aan, maar kan ook zo weer weg zijn. Ook met losdraaien van ontluchtings nippel gaat de klauw ook niet lichter lopen.. Komt het wel eens voor dat die ABS pompen kuren hebben, of dat de hoofdrempomp kuren heeft.. wie kent dit probleem...
Gr Roy alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
We hebben dit probleem wel eens opgelost met een nieuwe hoofdpomp.
Ipv ontluchtingnippel remleiding lossen aan hrc ,wordt dan het beter ?
Remslang of hrc kunnen verstopt zitten
De geleiding waar de blokken de remkracht op afstempelen kan bij dit type aardig inslaan. (te zien als je de tang en de blokken verwijderd. De blokken kunnen dan klem komen te zitten waardoor ze aan blijven lopen. Komt vaker voor als de blokken vernieuwd zijn.
Oplossing: het deel van de remtang wat aan het fusee vast zit met de m12 bouten vervangen. Of op te knappen.... (op eigen risico, maar met lasmachine en slijptol lukt het aardig er weer wat knaps van te maken)
heb het zelfde eens meegemaakt met een ibiza
ben er achter gekomen door de bouten van de remtang iets loste draaien
daardoor liep de rem niet meer aan
gekeken naar de oorzaak
bleken het remzadel (remzadel -- waar de remkjlauw op is gemonteerd) krom te zijn (metaal moeheid of iets dergelijks)
Vandaag auto weer gehad... Bij Abs pomp nippel losgedraaid wiel vrij.... bij hoofrempomp nippel los gedraaid ook wiel los, ps beide voorwielen liepen aan! Leek dus net of auto op rem bleef staan Achter wielen wel zo goed als vrij. Maar na demontage hoofdremcilinder, zie ik Rembekrachtiger vol water staan!!!! Niet goed, dit zal neem ik aan wel het probleem zijn. Toevallig staat er hier bij problemcar ook ergens een topic van een passat die met 140 km/h begint aan te lopen met remmen, deze had hetzelfde probleem! Raar maar waar! Bekrachtiger gedemonteerd, zat een mooie plens water in... het zal maar gaan vriezen dan hejt mooi voor elkaar! Nou morgen de nieuwe monteren! P.s. afvoer van hemelwater onderin onder de rembekrachtiger zat ook dicht!
Aardig dat een overlopende waterbak dit kan veroorzaken..... Meestal krijg je natte voeten.
onder de accu zit ook zo'n afvoer in de waterbak, deze zal ook verstopt zitten.
Tevens even het deksel van de computer even lichten of deze niet vol met water staat, en als laatste de mat onder de bestuurdersstoel. Hier zit het comfortmodule onder en als die nat is kun je hem beter drogen voordat hij ellende gaat geven.
Nieuwe rembekrachtiger gemonteerd, alles weer perfect!
Zal mij benieuwen of er straks in de winter meer los komen! Zat een mooie hoeveelheid water in!
Gr Roy
Ik had er nog nooit van gehoord.
Iets om in de gaten te houden.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar