Volkswagen Passat: passat 2.0fsi loopt niet op alle cilinders

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0fsi

Hallo,

Ik heb hier een passat variant 2.0fsi uit 2006, 48000 KM.

Deze motor loopt niet op alle cilinders, bij de dealer zijn er al 2 bobine's vervangen, men dacht dat het probleem hiermee was opgelost, niet dus!.

Storings codes uitgelezen, misfire cil 1 en 3, bobine's verrvangen, proefrit, opnieuw storing.
Storing code misfire cilinder 4 ??????,

De storing lijkt zich te verplaatsen, kan dit bijvoorbeeld iets met de EGR zijn?
Heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt? , graag hoor ik van jullie.

M.v.g.Pieter de Jager

p.k.8330

Geplaatst door p.k.8330 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

Al diverse keren meegemaakt dat ze bobines rauw lusten. Ook meedere per keer. Juiste bobines en correcte/niet versleten bougies? Ik heb wel eens het gevoel dat de bougievervangingstermijn wel erg lang is waardoor de bobines zwaarder worden belast dan de bedoeling is.
Kijk eens met de scope?

Hans4045 (0) PRO, 16 jaar geleden

verwissel ze onderling,gaat de storing mee weet je dat de bob stuk is.

gr hans l

p.k.8330 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hallo,

Ik heb ontdekt dat er DIESEL in de tank zat, heb ging maar om +/-7-8L. systeem leeggehaald, de motor loopt nu steeds beter.Vooral als de motor koud is dan loopt hij steeds langer op 4 cilinders, maar het is nog niet perfect. Heeft iemand hier nog tips voor?
Heb hem vol getankt met 98 ongelood, en een reinigingsmiddel toegevoegd.

Pieter

marcel7031 (0) PRO, 16 jaar geleden

De fsi verstuivers kunnen slecht tegen diesel, vervangen zou een uiterste optie kunnen zijn.
Bougies slaan ook steeds vet, lastig.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoe krijg je in godsnaam diesel in die tank?? Vulpijp van een dieselpomp is toch veel dikker dan er in een benzinetank opening past......

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

met een jerrycan?

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

hoe heb je het systeem leeggehaald?

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

is het oliepeil ook niet dramatisch gestegen?

p.k.8330 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ze hebben bij de dealer het systeem leeg gezogen, en bij ons bedrijf afgeleverd met een beetje benzine erin. wij hebben hem volgetankt met 98 ongelood. De motor begint steeds beter te lopen. De bougies slaan echter niet vet omdat er misfire wordt gedetecteerd en dan de bobine wordt uitgeschakeld.

Heeft iemand hier ervaring mee, voor wat betreft de verstuivers, als deze beschadigd of iets dergelijks zouden zijn dan zou de motor ook niet op alle 4 willen lopen, en dat doet hij dus wel, en deze periode duurt steeds langer voordat het storingslampje gaat branden.

Graag hoor ik jullie reakties.
M.v.g.Pieter de Jager

p.k.8330 (0) PRO, 16 jaar geleden

Voor alle duidelijkheid. WIJ hebben er geen diesel ingetankt!

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Denk dat het zaak wordt het filter te vervangen, en de systeemdruk te gaan meten.

Wat die verstuivers aangaat, kan de bosch dienst er niets mee?? (testen, dan weet je zeker dat je daar niet in verder hoeft te zoeken)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.