auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Passat 2.3 V5 2 Cilinders geen vonk

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 v5

Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn passat:
Deze start niet, geen foutcodes.
Op 2 cilinders geen vonk van de rechter bank, de andere 3 zwak.
Nu is voor het probleem zich voordeed het carter vervangen, dit omdat hier een gat in zat.
Voor die tijd heb ik de motor niet horen lopen!

Het volgende heb ik gedaan:

Computer opgestuurd naar ACtronics, deze konden geen probleem vinden.
Vermogenseindtrap doorgemeten
Bedrading doorgemeten
Massa's gecontroleerd.
Bobine gecontroleerd
Bougieskabels doorgemeten


Wie o Wie heeft nog een idee of heeft dit eerder meegemaakt

Alvast bedankt voor de reacties!

Geplaatst door

heuveltje (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat heb je gecontroleerd aan de bobine, heb je ook de voeding en aansturing goed gecontroleerd?

Heb een plus, heb massa, dan heb ik 5 signaaldraden, maar op 1 krijg ik een rare weerstand van paar megaohm.

heuveltje 0

9 jaar

Waar heb je die hoge weerstand dan ? Tussen bobine en ecu ? En met los genomen stekker ?

stefan84 0

9 jaar

Welke motorcode heb je?

Motorcode is AGZ. Mijn excuses voor de late reactie.
Met losgenomen stekker(computer) is de weerstand goed

heuveltje 0

9 jaar

Dan is of de eindtrap defect of de ecu veroorzaakt het probleem.. Zeker als de weerstand wel goed is met los genomen stekkers, er zit namelijk niks meer tussen vermogenseindtrap en ecu..

stefan84 0

9 jaar

Nu heb ik de eindtrap gewisseld met een van de sloop, heb ik weer op dezelfde cilinders geen vonk. Toeval? Computer is naar ACtronics geweest en daar zou hij het goed doen werd gezegd en hadden ze vonk op alle 5 de cilinders.

heuveltje 0

9 jaar

De te hoge weerstand is gemeten tussen de ingaande stekker van je eindtrap en de computer, heb ik de stekkers eraf en meet ik de weerstand van de draad dan is hij goed.

heuveltje 0

9 jaar

Wil niet altijd zeggen dat je ecu dan ook daadwerkelijk niet kapot is als ze 'niks' kunnen vinden, al een paar keer meegemaakt..

Zou een andere nemen en testen, inleren hoeft niet voor even te kijken of je euvel voorbij is..

Maar het kan haast niks anders zijn, als je de ecu eraan hangt zal er wel ergens een hoge weerstand ontstaan op die uitgang, of kortsluiting intern.

stefan84 0

9 jaar

Stefan, bedankt voor je snelle reacties.
Ik werk zelf veel met Fiat en daarbij zit de sleutelcode in je inspuitcomputer.
Maar hierbij kan ik dus naar de sloop gaan, computer halen met dezelfde motronic en starten?

Alvast bedankt weer!

heuveltje 0

9 jaar

Hans,

Klopt, hier zit de wegrijblokkering ook in de ecu, deze moet je even inleren ( lampje van auto met sleutel op 4 uur in de toerenteller ) is geen probleem, anders wel de pin nodig, of vrij maken..

Maar als je hem eraan hangt zonder in te leren, dan moet de weerstand wel goed zijn, hij slaat dan wel maar 1 sec aan en weer uit ( door blokkering ), maar dan zie je wel meteen of hij nu wel werkt, erna is het inleren een kleinigheidje.

stefan84 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.