Hallo iedereen,
we hebben een passat staan met een automaatbak.
Het volgende probleem:
als men +- 50 rijd en dan het gas vol intrapt schiet het toerental door naar 5000 toeren dan pas 'pakt' de bak weer op .
dus lijkt net of er een versleten koppelingsplaat in zit ( als dit een gewone schakelbak was geweest)
alleen pakt de bak pas weer bij 5000 toeren, lijkt me iets te zijn met kickdown of iets dergelijks.
de bakolie is nooit vervangen, daarom lijkt ons het slimst om daarmee te beginnen. (samen met filter uiteraard)
heeft iemand ook ooit zoiets meegemaakt of kan iemand mij verder helpen of tips geven.
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als ik het zo aanhoor ben ik bang dat er een koppeling in de bak verbrand is dit zul je dan ook wel tegen komen als je gaat olie verversen als de oude olie verbrand ruikt of veel metalen op de magneet in carterpan zou ik niet verder gaan met olie verversen en de bak uitbouwen!
Gezien de leefttijd van de auto (98) is revisie / ruilbak niet haalbaar....
Gr. paul
[quote=paulkelder]Gezien de leefttijd van de auto (98) is revisie / ruilbak niet haalbaar....
Gr. paul[/quote]
Leg dat eens uit. Een beetje Passat van die leeftijd is nog minstens 5000 Euro waard.
Een ruilbakkie kost zo'n 500 Euro. (de)montage ongeveer hetzelfde als het tegenzit? Dan zit je op 1000 Euro.
16 jaar
[quote=sjaak10931]de bakolie is nooit vervangen[/quote]
dat is waarschijnlijk de oorzaak van je probleem....
16 jaar
[quote=AS1][quote=paulkelder]Gezien de leefttijd van de auto (98) is revisie / ruilbak niet haalbaar....
Gr. paul[/quote]
Leg dat eens uit. Een beetje Passat van die leeftijd is nog minstens 5000 Euro waard.
Een ruilbakkie kost zo'n 500 Euro. (de)montage ongeveer hetzelfde als het tegenzit? Dan zit je op 1000 Euro.[/quote]
Passat is waard (export) 3500,- Ruilbak (revisie) minstens 2250,- Montage ruilbak 450,-
Gr. paul
[quote=paulkelder][quote=AS1][quote=paulkelder]Gezien de leefttijd van de auto (98) is revisie / ruilbak niet haalbaar....
Gr. paul[/quote]
Leg dat eens uit. Een beetje Passat van die leeftijd is nog minstens 5000 Euro waard.
Een ruilbakkie kost zo'n 500 Euro. (de)montage ongeveer hetzelfde als het tegenzit? Dan zit je op 1000 Euro.[/quote]
Passat is waard (export) 3500,- Ruilbak (revisie) minstens 2250,- Montage ruilbak 450,-
Gr. paul[/quote]
Juist. Ik ging uit van een gebruikte automaat. Dat is het verschil.
16 jaar
[quote=AS1]Juist. Ik ging uit van een gebruikte automaat. Dat is het verschil.[/quote]
Ik dacht al zo iets.... Een gebruikte automaatbak neemt natuurlijk wel een risico met zich mee.. dat avontuur moet je aan durven gaan. Gaat het mis ben je in iedergeval weer een ervaring rijker.
Gr. paul
bedankt voor jullie reacties.
ik heb de automaatbakolie samen met het filter ververst. er waren niet echt overmatig veel metaaldeeltjes te vinden in de olie en de olie stonk wel uiteraard maar rook niet verbrand.
De bak schakelt nu wel een stukje beter, maar toch blijft het probleem ontstaan dan wel minder als voorheen.
Het is inderdaad niet meer de moeite waard om hier een revisie of ruilbak onder te monteren, dit is de auto inderdaad niet meer waard.
ruilbak kost ongeveer 3000,-
in ieder geval bedankt voor jullie reacties, we zullen met de klant overleggen en mocht ik wat meer te weten komen dan zal ik het laten weten.
gr sjaak
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar