Auto is bij de dealer geweest voor APK, keurig terug gebeld dat er geen problemen waren geconstateerd.
Bij ophalen bleek de accu leeg te zijn, monteur had waarschijnlijk de KESSY niet volledig teruggetrokken.
Auto gestart met startbatterij. Bij thuiskomst bleken de parkeersensoren voor en achter niet meer te werken, incl melding op de RNS 510.
Teruggegaan naar de dealer waarbij geconstateerd werd dat de regelnunit voor de parkeersensoren defect is.
Wie heeft hiermee ervaring? Is er een verband tussen lege accu/overstarten en defecte regel unit?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tja is lastig te zeggen.
Een auto opstarten op de juiste manier (dus plus op plus en massa op massa) zou nooit dit als probleem geven inderdaad. De vraag is nu alleen hoe hun erachter zijn gekomen dat dat regelapparaat stuk is, hoe hebben ze dat geconstateerd? Welke storing of storingen staan er nu in? Er gaan wel eens die 2 chrome sensoren stuk in de grille en ook de bedrading daarvan maar regelapparaat zelf stuk is wat zelfdzamer maar zou wel kunnen. Denk dat wij graag willen weten wat de foutcode's zijn die erin stonden en hoe die dealer tot de conclusie is gekomen dat het regelapparaat stuk zou zijn. Voor ons is dat nu gissen zonder extra info.
Nieuwe regelunit vandaag ingebouwd en daarmee is het probleem opgelosd. Onduidelijk is nog steeds wat het defect veroorzaakt heeft.
Dealer heeft de kosten op zich genomen. Keurig door hen opgelosd.
10 jaar
Oke dat zie je niet vaak als je geen garantie oid hebt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar