De motor van onze Volkswagen Passat 2.0 TDI houdt bij koude motor in bij ca. 1500 tpm.
Tijdens het overnemen van de tweede naar de derde of soms van de derde naar de vierde versnelling van de automaat (DSG-BAK) schokt de auto erg (het kan ook aan de DSG-BAK liggen).
Ps. Het probleem is bij het rustig wegrijden bij koude motor. (bij stevig accelereren geen probleem)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de Km-stand??
uitlezen opstoring.en controlren op Update
DSG-BAk Olie+filter moet om de 60.000 km.
Brandstoffilter al vervangen
Voor garantie is bij 140.000 KM de DSG-BAK door de Volkswagen dealer vervangen.
Daarom denken wij dat het niet aan de DSG-BAK ligt.
Wij zullen kijken of het inderdaad aan de brandstoffilter ligt.
De Passat heeft nu 161.685 KM gelopen.
Met dank,
Eric Mulder
Egr?
16 jaar
Het probleem schijnt nu opgelost te zijn.
Wij hebben bij de Volkswagen dealer nieuwe automatische transmissieolie er in laten doen
en het probleem werd steeds minder.
Wij gaan er vanuit dat de oplossing is, om door automatische transmissieolie te vernieuwen.
Wij hadden een klant met een Mercedes A-Klasse automaat en rammelde erg bij het accelereren,
en het werd alleen maar erger.
Wij hebben naar de Mercedes gekeken wat het zou kunnen zijn en toen kwamen wij erachter dat het in de
automatische versnellingsbak zit, waarschijnelijk oude automatische versnellingsbakolie.
Toen is de Mercedes naar de dealer geweest en daar hebben ze inderdaad de automatische versnellingsbakolie
vernieuwd, en vanaf dat moment is de probleem van onze klant ook opgelost.
Dus automatische transmissieolie is belangrijk bij deze voorkomende problemen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar