Wij hebben een passat 109 TDI bj 2006 staan met 155dkm (compleet dealer onderhouden) deze start zeer moeizaam na 2 dagen stilstand (als die start een erge blauwe diesel rook) het lijkt op lucht in het brandstof systeem.
Geen foutcodes en uitweinig geen lekkage te zien aan brandstoffilter en slangen.
Wie heeft er een idee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
blauwe rook is meestal motorolie !
Komt denk ik via de cilinderkop ergens motorolie in de een of meerdere cilinders tijdens stilstand.
Dit moet ie eerst wegwerken voor ie natuurkundig gezien kan ontsteken.
Laat dit kontroleren..
foutcodes uitlezen Erik, en vooral eens het brandstoffilter nakijken.
Filter kan er al heel heel lang opzitten....
hallo techneuten , ik heb nieuwe bougies , + kabels en de bobine vervangen vandaag van mijn bora 1999 v5
maar ik vind dat hij nog steeds lage toeren draaiden , dus niet lekker .
hoe moeten de stekkers op de bobine, want ik vermoed dat die niet goed terug zijn gezet , is toch A bij a en B bij B ofniet.
12 jaar
o ja , de auto is ook door het uitlees apparaat gegaan voordat de spullen waren vervangen maar dealer had geen foutmelding
nu heb ik alles vervangen 450,oo verder en nog. ik baal chipssss
12 jaar
verkeerde topic Arnold.
Al gekeken of de verstuivers nog goed afdichten in de cilinderkop, willen wel eens los komen!
hallo check de
brandstof opvoerpomp even door het brandstoftoevoerslangetje op het branstoffilter los te halen en even te starten.waarschijnlijk te weinig druk
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar