Volkswagen Passat: Passat stuurt niet soepel.Moet met twee handen sturen.

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: tdi

Het lijkt net of er iets vast zit,de wagen wil niet soepel rechtdoor sturen. heb nieuwe schokbrekes maar
rijd niet prettig recht door.

rien9786

Geplaatst door rien9786 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

53 Reacties

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoe bedoel je,draaid het stuur stroef?
Werkt de stuurbekrachtiging wel?
Of lage bandenspanning?
Misschien loopt het stuurhuis wel stroef.
Ik zou even naar de garage gaan en een monteur even laten voelen.

Ricky,

rien9786 (0), 17 jaar geleden

Beste Rick.
Als ik op de rijksweg rij dan heb ik het gevoel dat ik de wagen zelf recht moet houden.
Dus als ik iets naar links of rechts stuur wil hij niet rechtdoor. maar gaat dan een van die kanten uit.

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Je bedoeld dat je continue aan het sturen bent om de wagen rechtdoor te laten gaan?
Ik vermoed of hele slechte banden/lage bandenspanning of een stroef lopend stuurhuis,of slechte uitlijning.
Is het na het vervangen van de schokdempers?

Ricky,

Santa (0), 17 jaar geleden

EERST maar eens de wagen laten uitlijnen, vooropgesteld dat er geen remmen blijven hangen.
"Specialisten" vergeten nogal eens dat een "dempertje vervangen bij een Passat" NIET hetzelfde gaat als bij een oude Kever........
Sorry, Leo, daar wassie weer.....

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

met sommige banden gaan passats ook erg zoekerig gedrag vertonen, is al eens een topic over geweest op dit forum.
Dan kun je blijven uitlijnen enz.

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Tja ,Passat's blijven auto's met een matige wegligging. Ik heb de moed en hoop maar opgegeven.

Wicher

Santa (0), 17 jaar geleden

Rien, een Passat wil echt wel gewoon rechtuit rijden, hoor!
Wie heeft bij jou de dempers gemonteerd......??

éikeboom (0), 17 jaar geleden

ja rechtuit rijden wil iedere auto gelukkig wel maar er is natuurlijk wel een wereld van verschil in de manier waarop ze rechtuit rijden.

Wicher

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ik heb een passat variant op een fabrieks sportonderstel in combinatie met conti sportcontact banden, kan jouw verzekeren dat die ligt als een blok en rijd menig petje met kapitaal aan dempers en veren zoek op bochtige wegen.....

Oftewel passat is niets mis mee wat wegligging aangaat, maar hij moet wel op de juiste banden zijn en juist uitgelijnd zijn (op 4 wielen en met behulp van speciale mallen; en dat kunnen niet veel mensen)

Er zijn banden en monteurs die de boel aardig verpesten kunnen......

Ervaring leert ook dat ze op breder dan 205 banden erg zoekerig worden.

Santa (0), 17 jaar geleden

Heb de prettige ervaring gehad om met een Passat op een circuit rondjes te mogen gummen. Was niks mis mee met de wegligging.
Okee, het was GEEN 4Motion maar er was tochgoed mee te sturen.

Santa (0), 17 jaar geleden

Het is heel goed mogelijk dat bij de montage van de nieuwe dempers het een en ander NIET goed gegaan is.
Heeft de auto ALTIJD zo gereden of is het ontstaan NA montage van nieuwe schokdempers?

rien9786 (0), 17 jaar geleden

BESTE SANTA,
Ik heb de dempers er juist onder laten zetten omdat mogelijk de oorzaak van het rijgedrag zou kunnen zijn.
Maar het is niet veel beter geworden.

Santa (0), 17 jaar geleden

Heb je de auto ook al laten uitlijnen?
Dan krijg je MEER gegevens over de wielstanden dan bij vervanging van de dempers alleen.
Indien de wielstanden niet deugen, veranderen nieuwe dempers daar zeker niets aan.

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Ik weet niet of je een variant mag vergelijken met een sedan wat wegligging betreft ,er zijn verschillen in o.a. stabilisatorstang en mogelijk wielgeometrie. En dit is min of meer een noodkreet waar zitten dan in vedesnaam de bedrijven die een pasaat wel goed kunnen uitlijnen. Bedrijven die een beetje aan het toespoor zitten rommelen zijn er genoeg maar als je over de S kurve begint kijken ze je aan alsof ze water zien branden en als je vraagt de achteras uit te lijnen nee meneeer dat kan niet bij een passat.

wicher

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de wegligging van een passat ook niet echt top vind. maar zoals het hier beschreven word door de topicstarter lijkt het me dat er iets behoorlijk mis is met de uitlijning.
Of de beide wielen staan naar buiten dat tie zo zwaar stuurt.
Of zitten banden op met een verschillende symmetrie.
Maar als ik hier lees hoe een passat dan uit gelijnd moet worden dan denk ik dat er serieus iets met die auto is.
Cumberstanden en speciale mallen voor het uitlijnen, het feit dat dat al gebruikt moet worden zegt al iets over de wegligging van deze auto.
Het feit dat het alles uit de kast gehaald moet worden om de auto een beetje te laten sporen.
En dit is ook niet de eerste passat hier met wegliggings problemen.

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=éikeboom]Ik weet niet of je een variant mag vergelijken met een sedan wat wegligging betreft ,er zijn verschillen in o.a. stabilisatorstang en mogelijk wielgeometrie. En dit is min of meer een noodkreet waar zitten dan in vedesnaam de bedrijven die een pasaat wel goed kunnen uitlijnen. Bedrijven die een beetje aan het toespoor zitten rommelen zijn er genoeg maar als je over de S kurve begint kijken ze je aan alsof ze water zien branden en als je vraagt de achteras uit te lijnen nee meneeer dat kan niet bij een passat.

wicher[/quote]
Passat goed uitlijnen?? Nou ehh, de vw dealer zou de spullen en kennis moeten hebben.... (dit is geen garantie dat ze goed werk leveren)
Achteras is wel degelijk op een paar punten instelbaar. Is ook belangrijk, anders gaat ie in een soort hondendraf rijden. En ze horen eigenlijk te zeggen: nee meneer dat kunnen wij niet bij een passat......


@Primera:

Overigens zie ik het benodigd zijn van mallen voor de uitlijning niet als alles uit de kast halen om een auto goed te laten sporen hoor; het is gewoon een hulpmiddel dat je nodig hebt om het correct uit te voeren. Er zijn wel meer voertuigen waar je niet zo even wat aan een paar schroefjes rommelt en klaar is de uitlijning.
Of interpreteer ik je omschrijving van bovenstaand verkeerd?

Problemen met de wegligging ontstaan vaak door verkeerd werk van monteurs of zelfsleutelaars. b.v. even een motorrubber vervangen en teveel losslopen waarmee de positite van het subframe veranderd. Helaas al vaker geconstateerd; en ook dat alleen weer goed te krijgen met speciaalgereedschap (de bekende mallen)

Santa (0), 17 jaar geleden

Wicher, het KAN aan mij liggen maar volgens mij is de achteras van een Passat (en zeker die van een 3BG) wel degelijk uit te lijnen/te verstellen......
Dat zo'n hobby-bobby dat NIET weet OF er liever niet aan begint, is punt 2.
De meeste "uitlijners" zijn niet meer dan figuurtjes die netzolang aan wat boutjes/moertjes draaien todat de computer zegt dat het goed is. DAT kan IEDEREEN wel......
Maar wie houdt er rekening met de belading? Met het feit of de tank vol, halfvol of bijna leeg is? Wie vraagt er aan de bestuurder wat voor soort wegligging hij wil? Hoe hij er mee rijdt/WIL rijden? Wie legt er de link naar gevoeligheid van auto's t.a.v. a-symmetrische bandenprofielen....?

Uitgaande van wat de auteur hier schrijft, deugt er van de uitlijning gewoon niks danwel is de auto krom a.g.v. schade.
Auteur klaagt over het feit dat de auto niet RECHTUIT wil blijven rijden en dan is dus duidelijk wat anders dan een auto die naar 1 kant trekt OF klachten over de wegligging van een Passat in het algemeen.
Laten we wel eerlijk zijn: een Passat is NIET ontworpen als ralleywagen....

Voor de "freaks" bestaat er natuurlijk altijd nog een dure oplossing: rubbers vervangen door TEFLON bussen.....

Santa (0), 17 jaar geleden

En heel veel dealers KUNNEN niet eens uitlijnen omdat ze er geen apparatuur voor hebben en de auto f langs de KwikFit sturen....

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Santa]En heel veel dealers KUNNEN niet eens uitlijnen omdat ze er geen apparatuur voor hebben en de auto f langs de KwikFit sturen....[/quote]
daarom zeg ik: zou de kennis en de spullen moeten hebben.......

Helaas is dit waar :-(

Santa (0), 17 jaar geleden

Sterker nog: heb ZELF de ervaring met een dealer die klachten over naar 1 kant trekken TWEE KEER met zo'n ouderwets stokkie probeerde op te lossen alvorens hij de hulp van Profile inriep.......
Liever naar de dealer...???
Huuu, liever niet!

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Santa]Sterker nog: heb ZELF de ervaring met een dealer die klachten over naar 1 kant trekken TWEE KEER met zo'n ouderwets stokkie probeerde op te lossen alvorens hij de hulp van Profile inriep.......
Liever naar de dealer...???
Huuu, liever niet![/quote]
Ach, een kever uitlijnen kennen ze ook al niet (meer) en dat ging toch ook al niet met een stokkie........ (waren van die prachtige optische instrumenten voor, ook omdat die op 4 wielen gedaan moet worden)

Santa (0), 17 jaar geleden

Ja, wat DAT aangaat zit er dus weinig verschil tussen een Passat en een Kever!

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Santa , ik weet ook wel dat de achteras van een passat uitgelijnd kan worden. Ga trouwens liever niet naar een dealer. Heb het eens bij mijn eigen (sub) dealer gevraagd ,ook van de s-kurve , ze hadden er nog nooit van gehoord. Dus daarom mijn weerstand om naar een dealer te gaan / Maar nogmaals noem me eens bedrijven die het wel goed kunnen. Ben zelfs beeid Teflon bussen te laten plaatsen als dat de wegligging sterk verbetert en ik een bedrijf weet die dat kan doen .

Wicher

Santa (0), 17 jaar geleden

Weet je wat het probleem is, Wicher?
Het moet eerst duidelijk zijn of het probleem in de Passat zit danwel in jouw verwachtingspatroon.
Ik bedoel dit niet lullig maar noem het maar ff zo om het te verduidelijken. Indien jouw auto problemen heeft met zijn wegligging, zou dat in principe te verhelpen moeten zijn.
Indien jij echter een bepaald soort wegligging van jouw Passat verwacht wat deze auto qua constructie en eigenschappen gewoon niet waar kan maken, kun je afstellen wat je wilt maar zul je ontevreden blijven.
Misschien ben jij beter gediend met ee 4Motion of een Quattro...
Heb daar zelf vele kilometers in gestuurd en ze liggen heel strak op de weg, VOORAL in de bochten!
Maar ja, zo'n 4-wiel drive is nu eenmaal iets totaal anders dan een voorwielaangedreven Passat.
Heb je zelf ook al eens, ter vergelijking, in een andere Passat gereden?

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Misschien heb je idd te hoge verwachtingen van de passat kwa wegligging.
Ik moet wel zeggen dat 2 collegas ook problemen met wegligging hebben gehad.
En dat is ook nooit echt goed opgelost.
ik heb ook in een van deze passats gereden en ik vond het ook geen strakke auto.
Met name op de snelweg vond ik dat de auto erg op sporen reageerde en in snel genomen bochten wilde de auto liever rechtuit.
Mijn schoonvader heeft vorige week een slipcursus gehad en daar werd gereden met golfjes en passat en mijn schoonvader zei dat die passat alle kanten opging en heel moeilijk te corrigeren was.
De instructeur zei dat de banden niet helemaal top meer waren, maar de deelnemers pakten liever de golfjes als de passat.
Mijn schoonvader rijd een peugeot partner en die was beter te corrigeren in grens situaties dan die passat en mijn schoonvader heeft geen abs en andere snufjes.
Dit geeft wel een beetje te denken.

Santa (0), 17 jaar geleden

Ik denk dat je een Passat (met kofferbak) niet kunt en mag vergelijken met een Golfje (hatchback).
Met name de verschillen in carrosserievormen alleen al zijn heel erg bepalend, laat staan hoe de gewichtsverdeling van invloed is op het rijgedrag in extreme situaties.
Ik zelf heb mogen slippen met een Passat 130 PK en een Primera waarbij ik tot mijn grote verbazing met de Primera alle kanten op zwabberde.
Ik ben reeel genoeg om te beseffen dat ook ik hier een appel met een peer vergelijk.
Om auto's op hun wegligging te kunnen vergelijken, zul je toch op zijn minst met auto's van hetzelfde TYPE moeten testen.....

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Santa, ik ben het met je eens dat je type autos niet echt met elkaar kunt vergelijken.
Maar dat de verschillen zo groot zouden zijn geeft toch te denken.
De verschillen zijn gewoon te groot, er zou door de kofferbak een klein verschil merkbaar moeten zijn.
Maar niet de reactie die de passat tentoon spreide, met grote moeite was deze auto in het spoor te houden volgens me schoonvader en hele heftige reacties op stuur bewegingen.
Als je nou zou zeggen het kwam voor bij een persoon, maar alle cursisten hadden moeite met die auto.
Wel met de aantekening dat de banden niet helemaal top meer waren, maar ja dan nog.
En er zijn meer topics geweest over de wegligging van de passat.

Santa (0), 17 jaar geleden

Soortgelijke ervaring had IK met de Primera! Het leek alsof je met deze auto op "eieren" reed...
Ik kan me dan ook niet aan de indruk onttrekken dat de Primera geprepareerd was.
Kauwgomballenbanden en versleten schokdempers monteren en ziedaar: de perfecte glij- en glibbermobiel is geboren.
Ik blijf erbij dat je een Golf nooit met een Passat kunt en mag vergelijken. Ook niet een beetje. Blijft appels en peren vergelijken.
Tussen een Golf en een Bora zijn de verschillen al veel kleiner en zou je dus heel voorzichtig een conclusie durven trekken. Een vergelijk tussen een Elstar en een Granny Smith, zeg maar....
Het gewicht, de carrosserievorm, de wieldruk per wiel en de mate van carrosserieoverhang (met name aan de achterzijde !!) verschillen tussen een Golf en een Passat nu eenmaal veel teveel om daar een conclusie over te kunnen trekken. Maar dat is dan ook slechts MIJN visie (en ik heb GEEN aandelen in de afdeling PASSAT van de Volkswagen Groep.......!)

Blijft er nog over dat geen van ons bij de test van je schoonvader is geweest. "Moeilijk in het spoor te houden" is een heel ruim begrip, zeker voor mensen die op een slipcursus eigenlijk voor het eerst in aanraking komen met het gedrag van auto's in het grensgebied.
Kijk maar naar de ongevallen op straat. Hoeveel auto's eindigen niet in de LINKER bermsloot nadat de auto met de RECHTER wielen eerst in de RECHTER berm terecht is gekomen?
Met slippen is het al niet anders. De 1e correctie lukt bij bijna iedereen wel, de daaropvolgende contra beweging van de auto wordt maar door weinigen goed opgevangen met als gevolg dat de auto vervolgens alsnog in de rondte gaat. (Tegensturen helpt slechts wanneer dit OP TIJD en SNEL GENOEG plaatsvindt)

Probeer het maar eens in Lelystad op de gladde baan met die beweegbare schuif. Geloooooof me, zelfs wetende dat de zwieper er aan gaat komen en je je er helemaal op focust, had ik houden en keren om een Quattro weer uit de slip te krijgen. Tegenstuur is hier niet zozeer de issue, reactievermogen en snelheid waarmee aan het stuur gedraaid wordt des te meer.

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Santa ik vat jouw opmerking echt niet als lullig op hoor maar door eerdere reacties van jou kreeg ik de indruk dat een passat toch echt wel een goede wegligging zou kunnen hebben en dat vind ik nou bepaald niet. En opmerkingen van andere mensen steunen mij toch wel een beetje. Overigens heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag om mij eens met naam en toenaam bedrijven te noemen die een passat goed kunnen uitlijnen zodat de pijn nog een beetje verzacht kan worden voor de resterende tijd dat ik nog passat wil rijden. Vind het eigenlijk wel treurig dat er heden ten dage nog auto's worden gebouwd die zo'n matige wegligging hebben en dan nog van zo'n gerenomeerd merk. Volgens mij heeft dat alles te maken met de goedkope achterasconstructie.
Wicher

Sybren1 (0), 17 jaar geleden

Ik rijd nu 9 jaar taxi met een passat, en er is niets mis met de wegligging.
wel monteer ik achter altijd hulpveren.


Sybren

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

ik stuur nu zelf ook al een poosje met een passat (sportline uitvoering) deze heeft dan ook een sportonderstel 1BE af fabriek. de ervaring van harry kan ik delen, de mijne stuurt ook super strak en heb daar ook totaal geen klachten over. maar net als wat harry zegt, de passat wordt gevoelig op de weg indien men breder dan 205-55-16 laat monteren.

paul,

Edgarpassatfan (0), 17 jaar geleden

Zag ergens Kwikfit voorbij komen... Die mogen bij mij m'n banden niet eens oppompen! Voor een operatie ga je niet naar de slager maar naar de chirurg. Neem eens contact op met Frans Moesker van Henze Autobanden in Den Haag. Expert op gebied van banden, verlagen, velgen, uitlijnen en ga zo maar door. Denk dat hij je wel kan helpen. Een troost: een nieuwe auto kopen kan altijd nog.... (Henze: 070-3656814)

tsgenc (65), 17 jaar geleden

Ik heb precies de zelfde probleem gehad met m'm golf 4. Bij mij was het verkeerd uitgelijnd. Dus opnieuw goed laten uitlijnen en je moet de stabilasatorstangrubbers ook laten vervangen. Bij mij heeft geholpen.

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Het blijft dus verwarrend, de een is tevreden en de ander niet. Maar kan nu eerst weer een ander probleem oplossen.De steun van de ophanging van de versnellingsbak rechts is kapot.

Wicher

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=tsgenc]Ik heb precies de zelfde probleem gehad met m'm golf 4. Bij mij was het verkeerd uitgelijnd. Dus opnieuw goed laten uitlijnen en je moet de stabilasatorstangrubbers ook laten vervangen. Bij mij heeft geholpen.[/quote]
een passat heeft een ietsepietsie andere wielophanging dan een golfje......... Ik wil niet zeggen beter; maar wel vele malen gecompliceerder.

Santa (0), 17 jaar geleden

Wicher, ik ben er een beetje huiverig voor om jou te verwijzen naar een uitlijnbedrijf omdat het mij eigenlijk nog steeds niet duidelijk is of het aan jouw Passat ligt of aan jouw verwachtingspatroon.
Vandaar ook mijn eerdere vraag of je ter vergelijk al eens in een ANDERE Passat hebt gereden en dan bij voorkeur eentje met een sportonderstel. Indien jij die auto bijv. ook beneden de maat zou vinden, denk ik niet dat uitlijnen van jouw eigen auto het probleem gaat verhelpen.
En wie weet wat voor verleden de auto heeft? Auto's die veel en vaak worden beladen of zware aanhangers moeten trekken worden daar in de regel niet strakker van.

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Nou Santa, ik heb inmiddels met iemand gesproken en ik moet zeggen zo in deze sinterklaas tijd : vol verwachting klopt mijn hart.

Wicher

Santa (0), 17 jaar geleden

Maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag...
Of heb je juist een afspraak gemaakt voor een ritje met een andere Passat?
En wat vind jij precies slecht aan de wegligging van jouw Passat?

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Santa]Maar je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag...
Of heb je juist een afspraak gemaakt voor een ritje met een andere Passat?
En wat vind jij precies slecht aan de wegligging van jouw Passat?[/quote]
wicher heeft hem ingeruild....

[url=http://imageshack.us][img]http://img178.imageshack.us/img178/4543/...[/img][/url]

paul,

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Paul je hebt toch echt wel gevoel voor humor moet ik zeggen , een auto die net is ingelopen inruilen: ik ben mijn zwager niet, die ruilt na 15000 km weer in. Santa: ik moet toujour opletten ,kan nooit een blik op zij werpen, steeds bijsturen en erg zijwind gevoelig. Doet me af en toe terug denken (maar nu overdrijf ik wat) aan de Lada die ik ooit heb gehad: die ging ook zijn eigen weg. Dat was trouwens ook nog een alcoholist en dat is een passat beslist niet. Het enige goed aan een Lada was de kachel.
Maar binnenkort mag ik hopelijk eens in een andere passat rijden en wordt er gekeken naar de uitlijning van de achteras.
P.S. Ik heb nu weer een ander grapje: de steun (niet het rubber) van de versnellingsbak is kapot.

Wicher

Santa (0), 17 jaar geleden

Zijwindgevoeligheid is niet iets wat een typisch Passat-probleem is. Het is WEL een typisch probleem van een automodel met ronde vormen. In de tijd van de Lada waren de carrosserievormen vierkant.
Bijsturen met zijwind is normaal en zal per auto ook altijd blijven bestaan.
Wanneer je auto echter ook bij een windstille dag grofweg niet rechtuit wil blijven rijden is er duidelijk iets mis met de wielstanden.
Dat je dan dus klaagt over zijwindgevoeligheid is heel normaal en niet meer dan een gevolg van.
Bovendien neemt de rechtuitstabiliteit ook af wanneer de schokdempers versleten zijn, de ophangingsrubbers versleten zijn of er banden onder de auto zitten waardoor de auto nerveuzer in zijn rijgedrag wordt.
Het zal echter niet de eerste (en ook niet de laatste) keer zijn dat het probleem in de vooras gezocht wordt terwijl dit probleem door de achteras veroorzaakt wordt.
Voor veel van die fastfitters is uitlijnen niet meer dan een kwestie van de voorwielen in de stand brengen binnen de toleranties die de computer aangeeft, laat staan dat die "uitlijn-meesters" aan de standen van de achterwielen gaan werken. Die gaan er maar al te graag van uit dat de achterwielen niet verstelbaar zijn danwel dat deze altijd goed staan.....
Helaas voor dit soort "vaklui" leven we NIET meer in het starre achteras-tijdperk....

Maar nu een versnellingsbaksteun kapot..?? Da's toch wel heftig. Heeft jouw auto misschien een zwaar leven of een zwaar leven gehad??

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Santa
Jouw opmerkingen over uitlijners zijn mij uit het hart gegrepen. Maar mijn passat een zwaar leven, nee hoor. Heeft het niks zwaarder dan ik en wordt technisch goed vertroeteld. Dus ik begrijp ook niet hoe de steun nu de geest heeft kunnen geven. Maar het gaat nu helemaal off topic.

Wicher

Santa (0), 17 jaar geleden

Nou, niet helemaal, Wicher.
Ik kan me voorstellen dat bij een auto die veelvuldig zwaar beladen wordt danwel zware aanhangers moet trekken of zelfs wel alletwee tegelijk, een en ander sneller slijt dan bij onbelast rondtoeren.
Heeft de auto geen schade gehad waarbij er misschien een zwakke plek is gekomen in de steun?

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Nou Santa Hij wordtt zeker niet regelmatig zwaar beladen, hij moet alleen enkele keren per jaar de caravan trekken over hooguit enkle duizenden kilometers. toen ik hem bijna 5 jaar geleden kocht had hij inderdaad links voor schade gehad maar zonder dat de airbags er uit geknald waren dus erg zwaar is de dreun niet geweest. en ik kanb me nauwelijks voorstellen dat er dan nu als gevolg daarvan nog een versnellingsbaksteun rechts de geest gaat geven.

Wicher

olleke (0), 17 jaar geleden

[quote=rien9786]Het lijkt net of er iets vast zit,de wagen wil niet soepel rechtdoor sturen. heb nieuwe schokbrekes maar
rijd niet prettig recht door.[/quote]
Oeps, eh, ging deze topic niet over stuurgedrag van een passat?

Santa (0), 17 jaar geleden

Jazeker, en daar tobt Wicher ook al een hele tijd mee.

olleke (0), 17 jaar geleden

Maar dan zit je bij de versnellingsbaksteun verkeerd te kijken, toch? kapot of niet kapot. ;-))

Ik bedoel, is hij er al uit met zijn probleem?

Santa (0), 17 jaar geleden

Ik wilde alleen weten of de auto misschien (zware) schade had gehad. Dit zou die steun kunnen verklaren maar OOK het feit dat zijn Passat niet lekker rechtuit rijdt.

olleke (0), 17 jaar geleden

Zelf heb ik hierover ook een uitgebreide topic gestart in julie van dit jaar. En na veel gedoe is het eigenlijk nog steeds niet echt goed. Vandaar dat ik in deze topic benieuwd ben naar de oplossing van dit vraagstuk

olleke (0), 17 jaar geleden

Je bedoelt als de aandrijving niet lekker in lijn ligt dat er andere krachten gaan werken dan oorspronkelijk bedoeld?

VINK (0) PRO, 17 jaar geleden

Denk dat Rien daar ook over denkt

Santa (0), 17 jaar geleden

Welke Rien denkt waarover na...?

éikeboom (0), 17 jaar geleden

Misschien heeft Olleke wel gelijk maar ik had ook al een keer aangegeven dat het mogelijk off topic ging. Maar misschien toch ook niet helemaal. Vandaag is bij ons aller Paul, die gelukkig geen boswachter is geworden, want waar zou ik dan heen moeten, de steun vervangen. De steun lag geheel los en moet al langere tijd naar zijn grootje zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat de aandrijfkrachten daardoor wat op een niet correcte wijze aan de auto hebben zitten trekken (ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) waardoor de wegligging niet positief werd beinvloed. De motor ligt nu ook weer vast op zijn plek. Op de terugweg naar Wageningen was de wegligging er niet op achter uitgegaan in ieder geval. Hoop niet dat er biiinenkort door een en ander nog andere gevolgen aan het licht komen. Moet trouwens nog een keer terug naar Paul omdat er een tussenstuk (een soort ring maar niet van metaal) ook de geest had gegeven. Of misschien had die eerst de geest gegeven. Maar ja, dat is toch niet meer te achterhalen, wat was er het eerst de kip of het ei?. Zal het onderdeel de volgende week bij de dealer bestellen.

Wicher

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.