close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Passat TDI 130 pk Trekt pas na 3000 toeren

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: AVF

Hallo,

Ik heb hier een passat 2001 staan die tot 3000 toeren totaal geen vermogen heeft,
Na een paar keer doortrekken na 3000 toeren springt hij ook nog is in de noodloop.
Hij reageert ook heel traag op de gaspedaal

Bij het uitlezen geeft de testkast aan dat de spruitstukdruk te hoog is.

De kat was verstopt zit nu een andere op.
Ik heb ook al zonder uitlaat geprobeert, heeft geen verschil.
Vacuum slangetjes allemaal v.v

Auto is onlangs al 2x naar vw dealer geweest hebben niks kunnen vinden !

Storingscode:
17965 P1557 035
Laadrukregeling
Regelgrens overschreden
sporadisch voorgekomen storing

Geplaatst door

autobedrijf kanbur (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kijk eerst of de VNT aangetrokken wordt wanneer je de motor start.

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

[quote=jos-br]Kijk eerst of de VNT aangetrokken wordt wanneer je de motor start.

Jos.[/quote]
ja die word aangetrokken.

Is de auto ook rijdend uitgelezen?

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

[quote=jos-br]Is de auto ook rijdend uitgelezen?

Jos.[/quote]
Ja dat is gebeurt, sowieso geen luchtmassa meter.

welke waardes wilt u weten ?

voor de duidelijkheid
Storingscode:
17965 P1557 035
Laadrukregeling
Regelgrens overschreden
sporadisch voorgekomen storing

Je moet dus duidelijk in de richting van de turbo zoeken. Ik heb eens gehad dat de turbo wel aangetrokken werd na een start en meteen weer werd losgelaten. Hier was de druksensor zelf kapot zonder verdere storing opgeslagen te hebben.

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

HEEEL belangrijk voordat je een turbo gaat vernieuwen is de druk sensor te vernieuwen. al diverse malen gehad dat die sensor een verkeerde waarde afgeeft. de hele regeling van de turbo is gebaseerd op de waarden die de sensor af geeft. als jij zegt dat alle vacuum regelingen goed zijn inclusief vacuum doos durf ik wel een wedje aan te gaan dat die sensor kapot is.

succes

mvdb@n 0
badge

16 jaar

Komt ook voor dat variabele gedeelte van turbo vast zit.....

Patje8412 0
badge

16 jaar

Probleem opgelost Map sensor gaf verkeerde waardes aan ! bedankt nog voor de info

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.