close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: loopt slecht

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

Ik heb een passat 1.8 CL 1994 die van het ene op het andere moment slecht ging lopen, vermoedelijk op 3 cilinders.
Thuis aangekomen bedrading en slangetjes e.d. nagekeken maar niets kunnen vinden.
De andere dag nogmaals een poging gedaan en nu loopt de motor op 1 of 2 cilinders (koud).
Als hij op temperatuur komt gaat hij iets beter lopen maar dat is niet noemenswaardig.
Als ik lang genoeg gas geef komt de motor op 3500 t/pm en loopt hij behoorlijk goed.
Bij het afnemen van een bougiekap en de vonk over laten springen gaat hij ook beter lopen.
Wie kan mij helpen????

Geplaatst door

rene18 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer de bougies + kabels

Tiguan 0
badge

16 jaar

[quote=Tiguan]Controleer de bougies + kabels[/quote]
Yep,spuit eens tijdens stationair een beetje water over de bougiedoppen,als je een vonk hoort springen of de motor reageert hierop,dan weet je genoeg.
Controleer ook de vacuumslang van de rembekrachtiger op lekkage.

ricky 10
badge

16 jaar

Allemaal al geprobeerd, help niets

rene18 0

16 jaar

dan maar compressiemeten (een verbrande klep)

Tiguan 0
badge

16 jaar

lijkt mij sterk aangezien ik maar 1 cilinder heb die het goed doet, de rest lijkt maar een heel klein beetje mee te doen.
Daarnaast als ik hem op 3500 toeren krijg loopt hij goed tot zo'n 4000 toeren goed.

Vaag probleem

rene18 0

16 jaar

is het niet toevallig die rubbervoet onder de monopoint

ook al vervangen.
Hoe kan ik trouwens het beste terug antwoorden?

Ik ben nieuw dus het is ff wennen

rene18 0

16 jaar

Ja vaag Probleem; Zit niks anders op dan langs de garage om diagnose vast te stellen

Tiguan 0
badge

16 jaar

[quote=rene18]ook al vervangen.
Hoe kan ik trouwens het beste terug antwoorden?

Ik ben nieuw dus het is ff wennen[/quote]
hoe je het beste kan antwoorden: Duidelijk je klacht(en) vermelden, warm/koud soms/altijd ,hoe hoelang heb je die klachten en wat je ALLEMAAL uitgeprobeerd en VERVANGEN hebt. dit zijn maar een aantal tips om te begingen.

Groet Tiguan

Tiguan 0
badge

16 jaar

Vandaag nogmaals een poging gedaan.
Plots ging hij goed lopen, na een seconde of 10 viel hij weer terug in zijn oude gewoonte.
Wat ik nog steeds vreemd vind is dat hij tussen de 3500 en 4000 toeren goed loopt.
Daar onder of boven is het bagger.
Ook bij het losnemen van een bougiekabel en de vonk over laten springen (volgens mij doe je dan de weerstand verhogen waardoor de spanning oploopt) naar de bougie loopt hij beter.
Mogelijk een slechte bobine???? Kan dat??
Verdeelkap en rotor ook al vervangen maar zonder resultaat

rene18 0

16 jaar

de bougies ook vernieuwd?

Groeten Jan-Aize

de Dokter 0

16 jaar

Bougies nog niet vervangen maar ze zien er goed uit.
Ik heb ze wel onderling verwisseld, maakte geen verschil uit.

Zie ook mijn vraagstuk Camshaft sensor voor meer info betreffende wat ik allemaal al geprobeerd heb

rene18 0

16 jaar

Wat kun jij aan een bougie zien dan?

Audifreak763 0
badge

16 jaar

zou die toch eerst eens gaan vervangen, kunnen ook inwendig stuk zijn gegaan.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Bougies zaten er 6000 km in maar toch maar vervangen, zonder resultaat.
Het blijft vreemd wanneer ik de vonk van de kabel over laat springen naar de bougie hij een heel stuk beter gaat lopen.
Eenmaal op toeren loopt hij goed, laat je de gas los dan is het weer gedaan met de koopman.

rene18 0

16 jaar

HIer kun je je eigen nog 6 weken mee bezig houden, van alles gaan vervangen, maar het is tijd voor een goede diagnose door iemand die weet waar hij mee bezig is.

Zo ingewikkeld zijn deze motoren niet hoor; maar je hebt wel wat meetapparatuur nodig. Op afstand niet op te lossen op deze manier.

Als ik alles bij elkaar tel is jouw mengsel te arm, oorzaak luchtlekkage of probleem met het brandstofinspuitsysteem. Je hebt simpel weg geen andere opties.

Had trouwens beter geen appart topic kunnen starten met de camshaftsensor, maar het hier toevoegen, het gaat om dezelfde auto met waarschijnlijk een en het zelfde probleem.

audia4 0
badge

16 jaar

Inmiddels alles opgemeten.
Brandstofdruk, verstuiverdruk, gasklepstandmodule en bobine, staat of komt allemaal volgens de aangegeven waardes.
Kan de computer stuk zijn en is dit te meten?

rene18 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.