Volkswagen Passat: loopt slecht

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

Ik heb een passat 1.8 CL 1994 die van het ene op het andere moment slecht ging lopen, vermoedelijk op 3 cilinders.
Thuis aangekomen bedrading en slangetjes e.d. nagekeken maar niets kunnen vinden.
De andere dag nogmaals een poging gedaan en nu loopt de motor op 1 of 2 cilinders (koud).
Als hij op temperatuur komt gaat hij iets beter lopen maar dat is niet noemenswaardig.
Als ik lang genoeg gas geef komt de motor op 3500 t/pm en loopt hij behoorlijk goed.
Bij het afnemen van een bougiekap en de vonk over laten springen gaat hij ook beter lopen.
Wie kan mij helpen????

rene18

Geplaatst door rene18 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

Controleer de bougies + kabels

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Tiguan]Controleer de bougies + kabels[/quote]
Yep,spuit eens tijdens stationair een beetje water over de bougiedoppen,als je een vonk hoort springen of de motor reageert hierop,dan weet je genoeg.
Controleer ook de vacuumslang van de rembekrachtiger op lekkage.

rene18 (0), 16 jaar geleden

Allemaal al geprobeerd, help niets

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

dan maar compressiemeten (een verbrande klep)

rene18 (0), 16 jaar geleden

lijkt mij sterk aangezien ik maar 1 cilinder heb die het goed doet, de rest lijkt maar een heel klein beetje mee te doen.
Daarnaast als ik hem op 3500 toeren krijg loopt hij goed tot zo'n 4000 toeren goed.

Vaag probleem

henk kroezenga (0) PRO, 16 jaar geleden

is het niet toevallig die rubbervoet onder de monopoint

rene18 (0), 16 jaar geleden

ook al vervangen.
Hoe kan ik trouwens het beste terug antwoorden?

Ik ben nieuw dus het is ff wennen

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja vaag Probleem; Zit niks anders op dan langs de garage om diagnose vast te stellen

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=rene18]ook al vervangen.
Hoe kan ik trouwens het beste terug antwoorden?

Ik ben nieuw dus het is ff wennen[/quote]
hoe je het beste kan antwoorden: Duidelijk je klacht(en) vermelden, warm/koud soms/altijd ,hoe hoelang heb je die klachten en wat je ALLEMAAL uitgeprobeerd en VERVANGEN hebt. dit zijn maar een aantal tips om te begingen.

Groet Tiguan

rene18 (0), 16 jaar geleden

Vandaag nogmaals een poging gedaan.
Plots ging hij goed lopen, na een seconde of 10 viel hij weer terug in zijn oude gewoonte.
Wat ik nog steeds vreemd vind is dat hij tussen de 3500 en 4000 toeren goed loopt.
Daar onder of boven is het bagger.
Ook bij het losnemen van een bougiekabel en de vonk over laten springen (volgens mij doe je dan de weerstand verhogen waardoor de spanning oploopt) naar de bougie loopt hij beter.
Mogelijk een slechte bobine???? Kan dat??
Verdeelkap en rotor ook al vervangen maar zonder resultaat

de Dokter (0), 16 jaar geleden

de bougies ook vernieuwd?

Groeten Jan-Aize

rene18 (0), 16 jaar geleden

Bougies nog niet vervangen maar ze zien er goed uit.
Ik heb ze wel onderling verwisseld, maakte geen verschil uit.

Zie ook mijn vraagstuk Camshaft sensor voor meer info betreffende wat ik allemaal al geprobeerd heb

Audifreak763 (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat kun jij aan een bougie zien dan?

hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden

zou die toch eerst eens gaan vervangen, kunnen ook inwendig stuk zijn gegaan.

Groeten Marcel

rene18 (0), 16 jaar geleden

Bougies zaten er 6000 km in maar toch maar vervangen, zonder resultaat.
Het blijft vreemd wanneer ik de vonk van de kabel over laat springen naar de bougie hij een heel stuk beter gaat lopen.
Eenmaal op toeren loopt hij goed, laat je de gas los dan is het weer gedaan met de koopman.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

HIer kun je je eigen nog 6 weken mee bezig houden, van alles gaan vervangen, maar het is tijd voor een goede diagnose door iemand die weet waar hij mee bezig is.

Zo ingewikkeld zijn deze motoren niet hoor; maar je hebt wel wat meetapparatuur nodig. Op afstand niet op te lossen op deze manier.

Als ik alles bij elkaar tel is jouw mengsel te arm, oorzaak luchtlekkage of probleem met het brandstofinspuitsysteem. Je hebt simpel weg geen andere opties.

Had trouwens beter geen appart topic kunnen starten met de camshaftsensor, maar het hier toevoegen, het gaat om dezelfde auto met waarschijnlijk een en het zelfde probleem.

rene18 (0), 16 jaar geleden

Inmiddels alles opgemeten.
Brandstofdruk, verstuiverdruk, gasklepstandmodule en bobine, staat of komt allemaal volgens de aangegeven waardes.
Kan de computer stuk zijn en is dit te meten?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.