Hallo,
Ik heb een passat 1.8 CL 1994 die van het ene op het andere moment slecht ging lopen, vermoedelijk op 3 cilinders.
Thuis aangekomen bedrading en slangetjes e.d. nagekeken maar niets kunnen vinden.
De andere dag nogmaals een poging gedaan en nu loopt de motor op 1 of 2 cilinders (koud).
Als hij op temperatuur komt gaat hij iets beter lopen maar dat is niet noemenswaardig.
Als ik lang genoeg gas geef komt de motor op 3500 t/pm en loopt hij behoorlijk goed.
Bij het afnemen van een bougiekap en de vonk over laten springen gaat hij ook beter lopen.
Wie kan mij helpen????
Geplaatst door rene18 (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden
Controleer de bougies + kabels
ricky (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=Tiguan]Controleer de bougies + kabels[/quote]
Yep,spuit eens tijdens stationair een beetje water over de bougiedoppen,als je een vonk hoort springen of de motor reageert hierop,dan weet je genoeg.
Controleer ook de vacuumslang van de rembekrachtiger op lekkage.
rene18 (0), 16 jaar geleden
Allemaal al geprobeerd, help niets
Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden
dan maar compressiemeten (een verbrande klep)
rene18 (0), 16 jaar geleden
lijkt mij sterk aangezien ik maar 1 cilinder heb die het goed doet, de rest lijkt maar een heel klein beetje mee te doen.
Daarnaast als ik hem op 3500 toeren krijg loopt hij goed tot zo'n 4000 toeren goed.
Vaag probleem
henk kroezenga (0) PRO, 16 jaar geleden
is het niet toevallig die rubbervoet onder de monopoint
rene18 (0), 16 jaar geleden
ook al vervangen.
Hoe kan ik trouwens het beste terug antwoorden?
Ik ben nieuw dus het is ff wennen
Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden
Ja vaag Probleem; Zit niks anders op dan langs de garage om diagnose vast te stellen
Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=rene18]ook al vervangen.
Hoe kan ik trouwens het beste terug antwoorden?
Ik ben nieuw dus het is ff wennen[/quote]
hoe je het beste kan antwoorden: Duidelijk je klacht(en) vermelden, warm/koud soms/altijd ,hoe hoelang heb je die klachten en wat je ALLEMAAL uitgeprobeerd en VERVANGEN hebt. dit zijn maar een aantal tips om te begingen.
Groet Tiguan
rene18 (0), 16 jaar geleden
Vandaag nogmaals een poging gedaan.
Plots ging hij goed lopen, na een seconde of 10 viel hij weer terug in zijn oude gewoonte.
Wat ik nog steeds vreemd vind is dat hij tussen de 3500 en 4000 toeren goed loopt.
Daar onder of boven is het bagger.
Ook bij het losnemen van een bougiekabel en de vonk over laten springen (volgens mij doe je dan de weerstand verhogen waardoor de spanning oploopt) naar de bougie loopt hij beter.
Mogelijk een slechte bobine???? Kan dat??
Verdeelkap en rotor ook al vervangen maar zonder resultaat
de Dokter (0), 16 jaar geleden
de bougies ook vernieuwd?
Groeten Jan-Aize
rene18 (0), 16 jaar geleden
Bougies nog niet vervangen maar ze zien er goed uit.
Ik heb ze wel onderling verwisseld, maakte geen verschil uit.
Zie ook mijn vraagstuk Camshaft sensor voor meer info betreffende wat ik allemaal al geprobeerd heb
Audifreak763 (0) PRO, 16 jaar geleden
Wat kun jij aan een bougie zien dan?
hellbat (0) PRO, 16 jaar geleden
zou die toch eerst eens gaan vervangen, kunnen ook inwendig stuk zijn gegaan.
Groeten Marcel
rene18 (0), 16 jaar geleden
Bougies zaten er 6000 km in maar toch maar vervangen, zonder resultaat.
Het blijft vreemd wanneer ik de vonk van de kabel over laat springen naar de bougie hij een heel stuk beter gaat lopen.
Eenmaal op toeren loopt hij goed, laat je de gas los dan is het weer gedaan met de koopman.
audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden
HIer kun je je eigen nog 6 weken mee bezig houden, van alles gaan vervangen, maar het is tijd voor een goede diagnose door iemand die weet waar hij mee bezig is.
Zo ingewikkeld zijn deze motoren niet hoor; maar je hebt wel wat meetapparatuur nodig. Op afstand niet op te lossen op deze manier.
Als ik alles bij elkaar tel is jouw mengsel te arm, oorzaak luchtlekkage of probleem met het brandstofinspuitsysteem. Je hebt simpel weg geen andere opties.
Had trouwens beter geen appart topic kunnen starten met de camshaftsensor, maar het hier toevoegen, het gaat om dezelfde auto met waarschijnlijk een en het zelfde probleem.
rene18 (0), 16 jaar geleden
Inmiddels alles opgemeten.
Brandstofdruk, verstuiverdruk, gasklepstandmodule en bobine, staat of komt allemaal volgens de aangegeven waardes.
Kan de computer stuk zijn en is dit te meten?