close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Passat tdi 96kw 2001 inmiddels nieuwe motor 2004, nog steeds nie

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 96kw

Afgelopen februari is mijn motor van het ene op het andere moment kapot gegaan, door slijtage.
Inmiddels heb ik er een andere motor ingeplaatst van 2004. Het is identiek dezelfde motor.
Maar sindsdien heb ik de volgende problemen.

Als de motor warm is, en je wilt hem binnen 5 a 10 min.weer starten, slaat ie aan en gaat direct weer uit. Wanneer je de sleutel een paar seconden langer vasthoudt blijft ie wel lopen. (dan neemt hij 2 a 3 honderd rpm meer en tegelijkertijd gaat ie ook meer diesel gebruiken, af te lezen op boordcomputer). De storing is uitgelezen als Klep voor pomp/verstuiver , cilinder 2 boven maximum geen waarde(P 1264).
en het volgende probleem is (wij denken dat ze gekoppeld aan elkaar zijn).

Tijdens het rijden (wanneer de motor warm is, na ongeveer 30km), gaat de ESP en ABS lampjes branden, de auto is dan onstabiel onder de 2000 toeren, (houdt in en stottert), storing is uitgelezen als belastingssignaal storingsmelding door motor ECU (P1857).
Ik ben inmiddels al bij diverse (vw) monteurs en de dealer geweest, ze weten zoniet wat het is.
1 monteur vermoed dat de probleem in de software zit, andere bestrijden dit juist weer.
Op advies van monteur de warmte opnemer achterin de cylinderkop vervangen, zonder resultaat.
Aangezien ik inmiddels veel geld heb geinvesteerd, voel ik er niet zoveel voor om de dealer te laten zoeken (ongeveer 8 uur werk zeiden ze). Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Geplaatst door

mihai (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In de meetwaarden blokken kun je uitlezen of de pompverstuivers nog wel afregelen of vaste waarde zitten( dit laatste komt nog wel is voor) tevens kan de kabelboom in de cilinderkop naar de pompverstuivers een verkeerd signaal afgeven(technische mededeling).

dus ik denk dat je eerst de auto even moet( laten) uitlezen en de meetwaarden van de pompverstuivers controleren(vooral cil 2).

volgwagen 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.