Volkswagen Passat: storing remlichtschakelaar

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Komt na enkele meters rijden een geluidsignaal en storingslampje van oa abs gaat dan branden. Uitgelezen geeft hij een fout aan in de remlichtschakelaar.Na resetten komt hij weer terug na weer een paar meter rijden. Klant heeft een dag eerder een aanhanger aangekoppeld en de stekker was daarvan beschadigt. Sindsdien heeft hij deze storing.

Aangezien hij daar morgen voor langs komt wil ik graag weten of deze storing betekent dat de remlichtschakelaar de meest voor de handliggende oorzaak is of dat er mensen zijn met andere ervaring?

Gr, Siem

Siem Bijman

Geplaatst door Siem Bijman (140) PRO , lid sinds 23 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

blijegeit (0) PRO, 17 jaar geleden

remlichtschakelaars gaan geregeld. vervangen en (correct!!! volgens boek) monteren.


suc6

Siem Bijman (140) PRO, 17 jaar geleden

Natuurlijk vraag ik me dan af wat je met volgens het boek bedoeld blije geit? Blijkbaar niet gewoon vervangen?

janh5107 (0) PRO, 17 jaar geleden

kontroleer eerst de zekeringen.
j.e

volgwagen (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=bijman]Natuurlijk vraag ik me dan af wat je met volgens het boek bedoeld blije geit? Blijkbaar niet gewoon vervangen?[/quote]
Pedaal niet indrukken, schakelaar recht met de nokken voor de uitsparingen houden, schakelaar naar het pedaal drukken(de stift van de schakelaar schuift nu in "klikt" ) dan het buitenste gedeelte van de schakelaar rechtsom draaien tot dat de stekker aansluiting boven staat ( je voelt de aanslag). klaar is kees. Het gaat dus vooral om het draaien van het ding, voor je het weet draaid de rest ook mee en "knak" betekend dan defect.

Siem Bijman (140) PRO, 17 jaar geleden

Heel erg bedankt!!

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=bijman]Natuurlijk vraag ik me dan af wat je met volgens het boek bedoeld blije geit? Blijkbaar niet gewoon vervangen?[/quote]
hier wordt bedoeld dat een nieuwe remlichtschakelaar in één keer goed moet worden afgesteld, een tweede poging is daarna niet meer mogelijk, gaat het mis dan zit je vast aan weer een nieuwe schakelaar.

[url=http://img152.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img152.imageshack.us/img152/4245/...[/img][/url]

[url=http://img146.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img146.imageshack.us/img146/282/n...[/img][/url]

inbouwen instelling controleren



1 - Rempedaal
2 - steunplaat
3 - Remlichtschakelaar -F met rempedaalschakelaar F-47
→ Stelmaat a = 0,5 -1,2 mm

De blokkeringsnokken van clip -b- mogen niet van pedaalassteun -2- loskomen.

‒ Stelmaat a controleren en zo nodig de afstelling corrigeren door de clip vast te houden en de remlichtschakelaar erin of eruit te draaien.
Na het afstellen van de remlichtschakelaar controleren of het rempedaal tegen de eindaanslag staat.

Werking van remlichtschakelaar controleren

‒ Rempedaal intrappen.
=>Remlichten branden.

‒ Voet van het rempedaal nemen.
=>Remlichten mogen niet branden.

Rempedaal niet ingetrapt
‒ → Schakelaar -3- in de gemonteerde clip -2- plaatsen.
‒ Vervolgens zover indrukken tot de stoter tegen het rempedaal aanligt.
‒ Afstelling van remlichtschakelaar -F met rempedaalschakelaar F-47 controleren =>blz. 46-39.
‒ Werking van remlichtschakelaar controleren =>blz. 46-39
‒ Opbergvak bestuurderszijde inbouwen.




paul,

Siem Bijman (140) PRO, 17 jaar geleden

Jongens, geweldig voor alle informatie. Hier heeft iedereen weer wat aan. Maar gezien het feit dat de klant een aanhanger heeft aangekoppeld gehad, heb ik eerst zoals Jan aangaf de zekeringen gechecked en was die van het stoplicht defect. Nieuwe erin en probleem opgelost. (Blijft natuurlijk vreemd dat je dan bij uitlezen de melding krijgt van een defecte remlichtschakelaar)

janh5107 (0) PRO, 17 jaar geleden

dit is een dubbelwerkende schakelaar met een maak en verbreek kontakt.beide signalen worden door de ecu gecontroleerd en moeten tegengesteld zijn (o en 1, te kontroleren in meetwaardenblok).
J.E

126 (0) PRO, 17 jaar geleden

een veel vorkomend bekend probleem. soms werkt ccontr dan ook niet

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.