Volkswagen Passat: Passat VR5 motor slaat niet aan

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: vr5 agz

Hallo allemaal,

ik heb sinds een aantal dagen problemen met mijn passat. Er doet zich een raar fenomeen voor.
Ik rijd er dagelijks mee naar het werk en ik heb geen problemen, totdat op een dag mijn vrouw de passat mee nam om boodschappen te doen (ivm maxicosi de passat mee). Tank was bijna leeg dus deze is toen ook vol gegooit.
Na het winkelen wou de motor ineens niet meer aan slaan, ze heeft de auto laten staan bij haar ouders en de auto is van de inrit afgeduwd en bij de weg neer gezet. Ik de volgende dag erheen en draai de sleutel om en de motor loop in een keer.
De dagen daarop geen enkel probleem met starten zowel koud als warm.

Gisteren samen boodschappen doen en na het winkelen wil hij niet starten. Ik heb de benzinepomp gechecked, na op contact zetten draait de pomp en brengt de boel op druk. maar starten ho maar.
Startmotor draait, alles lijkt te werken, uitlaat ruikt ook niet naar benzine. heel raar allemaal. Een maat van me gebeld om me te slepen. Ongeveer 5 minuten onder weg probeer ik te starten en de motor slaat aan.

Nu is mij opgevallen dat de parkeerplaats iets naar achter helt. Dus de neus van de passat staat hoger dan de kont. Na een poosje horizontaal (slepen) start de motor weer.

iemand een idee?????? brandstoffilter????

groeten,
Jarno

mrrohrich

Geplaatst door mrrohrich (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Helling heeft er niets mee te maken. Als de benzinepomp goed werkt, wordt de boel automatisch ontlucht.
Ik denk aan een krukaspositiesensor die warm problemen heeft.
Als de motor niet wil aan slaan, zie je dan de toerenteller bewegen tijdens starten?

mrrohrich (0), 12 jaar geleden

Volgens mij beweegt deze niet. Maar dat doet hij volgens mij nooit pas als de motor aanslaat schiet de naald omhoog.
Ik zal eens kijken naar de sensor, maar gisteren tijdens het slepen was deze ook nog warm..... en start de de motor ook ineens weer.
Ik ga ook even kijken naar het brandstoffilter.

mrrohrich (0), 12 jaar geleden

Ik inmiddels de brandstoffilter vervangen door een nieuw exemplaar. Uit het oude filter kwam een zwarte drab aan de kant van de tank. Uit de kant van de motor liep heldere benzine. Ik heb de motor warm laten lopen en keer op keer proberen te starten en bij iedere eerste omwenteling liep de motor weer.

mrrohrich (0), 12 jaar geleden

iemand? Hoort de toerenteller omhoog te gaan tijdens het starten?

mrrohrich (0), 12 jaar geleden

561-- ------- Fuel mixture adjustment is Hi or Low
Adaptation Limit (Add) Not Reached
561-- ------- Fuel mixture adjustment is Hi or Low
Adaptation Limit (Mul) Surpassed
525-- ------- Oxygen sensor (G39)
Short to Ground INTERMITTENT
513-- ------- Engine speed sensor (G28)
No Signal INTERMITTENT

ik heb de volgende foutcodes uit mijn auto geplukt. de laatste is een probleem met de krukassensor?

waar zit deze sensor bij een vr5 (AGZ) blok? ik kan hem niet vinden in etka.

audia4 (0) PRO, 12 jaar geleden

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/263...][img]http://img263.imageshack.us/img263/6471/...[/img][/url]


pos 5 is de nokkenas sensor, pos 17 de krukassensor.

Je hebt nog een paar problemen trouwens, ik vermoed een slecht werkende luchtmassameter of een gasklep die vast blijft zitten in het huis. (en dat kan dus ook het niet starten opleveren)

mrrohrich (0), 12 jaar geleden

Hallo Harry,

Bedankt voor het plaatje.
Ik zag zelf ook dat er meer problemen waren. Kun je me hierin advies geven?

gr,
Jarno

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.