auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Piep bij gas geven

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: BXF, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 66

Bij gas geven in 1e en 2e heb ik rond de 2000 toeren een korte pieptoon. Het lijkt van de turbo te komen. Ik heb alle slangen nagekeken maar geen lek te vinden.

Ook vreemd is dat het geluid niet hoorbaar is bij gas geven in stilstand (neutraal)

Wat zou dit kunnen zijn?

Alvast bedankt

Geplaatst door

powerpistolet (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo,ik denk dat de lagering van het asje van de afsluitklep van de egr koeler uitgesleten is.
De egr koeler zit achter op het motorblok,alleen vanaf de onderzijde zichtbaar.
Op de koeler zit een vacuumpotje verbonden met een stangetje aan de bewuste klep.
Kijk naar zwarte sporen.

jaker 0
badge

7 jaar

Kan ik dit afsluitklepje afzonderlijk verkrijgen of moet heel de egr koeler vervangen worden?

EGR Klep staat wel softwarematig dicht.

Nee het klepje is 1 geheel met de koeler,dus die moet in zijn geheel vervangen worden.
Bij mijn weten kan de egr klep wel softwarematig dicht gezet worden maar nooit voor 100%.Zie hiervoor ook http://www.gerritspeek.nl/vag-com_egr_di...

jaker 0
badge

7 jaar

Wordt dus een dure grap.

Het dichtzetten is niet met VCDS gedaan, maar door een tuner.
Bij een Golf 5 lukt dit zelfs niet meer via VCDS.

Ja, ik ben bang van wel,zo een uurtje of 3 werk schat ik zo en dan nog de koeler.
Maar ik denk dat een tuner ook niet boven de wettelijke grens gaat zitten wat betreft de nox uitstoot.
Millieu eisen he'

jaker 0
badge

7 jaar

Als ik het goed heb is het dit klepje?

Dat is het bedieningspotje voor de bewuste klep.
De klep met de uitgeslagen lagering is te zien boven het potje (in het gat) in de afbeelding.

jaker 0
badge

7 jaar

Aan de buitenzijde van de egr koeler zijn nergens zwarte sporen te zien.

Geluid doet zich in alle versnellingen voor, maar is het best te horen in 2e en 1e.

Zou ook een scheurtje in de egr verbindings pijp kunnen zijn,of misschien zelfs een spruitstuk pakking,maar dan wordt het doorgaans minder bij warme motor

jaker 0
badge

7 jaar

Het wordt minder bij warme motor maar het lijkt van rechts voor te komen.

Het wordt steeds erger en doet zich ook voor met warme motor.

Zou het een wiellager kunnen zijn?

Waarom denk je aan een wiellager? dit uit zich meestal in een brommend geluid,continu aanwezig en meegaand met de snelheid.
Slipt de multiriem niet door?,spanner of vrijloop van de dynamo defekt?

jaker 0
badge

7 jaar

Na vervangen van multiriem en spanner opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.