auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen GOLF CABRIOLET 53 KW K6: pierburg 2e stroomt plotseling over

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 53

Goedemiddag allemaal,

na lange tijd hier weer eens terug.

ik zit met het volgende probleem. de carburateur van mijn golf cabrio motorcode RE.

heb de voetpakking vervangen ivm onrustig lopen ed. alles terug gezet en liep weer zoals het hoort.

2 dagen lekker gereden maar liep toch nog wat hoog stationair en in een linker bocht hokt en bokt hij.

ook was hij niet direct op het gas dus dacht laat ik alle vacuumslangen even controleren.

zo gezegd zo gedaan, en ja daar waren een paar niet zo fris meer.

deze 1 voor 1 vervangen en zeker goed terug gezet... wat denk je auto loopt niet meer :(

carburateur stroomt over uit de overloop bovenop de carb. gaat om een pierburg 2e.

nu dacht ik vlotter zit vast ofzo.. bovenste deksel eraf maar vlotter is gewoon gangbaar :):) en nu??

iemand die mij in de goede richting kan helpen?

ps foto is van een gelijk probleem maar waar het rode cirkeltje is daar komt het bij mij uit

alvast hartelijk dank.

Gr Henk

Geplaatst door

Henkk (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het lijkt mij dat de vlotternaald niet meer goed afdicht,of de vlotter zelf moet lek zijn,maar dat komt alleen maar voor bij wagens die op gas gereden hebben

jaker 0
badge

6 jaar

Heb je al op de site van Rudiesberlin.de gekeken?

Even zoeken onder " vergaser" van de afdeling pierburg. Type 2e is daar onbekend .

Is de pompdruk niet te hoog max. 0,2 bar. Dicht de naald wel goed af , eventueel tegen de stroom in met lucht doorblazen .

Er zit in de aanvoer een conisch filtertje , let daar op !! Misschien hangt daar iets in.

Zat er op de motor nog een bleeder- potje en is deze goed aangesloten . Deze zorgt voor een gasloze brandstofaanvoer en dat teveel aan brandstof terug gaat naar de tank .

Succes.

Punt 65
badge

6 jaar

ok, pompdruk heb ik nog niet gecontroleerd kan ik dat gewoon meten door de slang van de carb te halen en daar de drukmeter op te zetten?

kan de mechanische pomp dan "defect" gaan en teveel druk geven?

zou zeggen als hij stuk gaat er geen druk is... verder zit er niets op wat de druk stuurt toch?

Henkk 0

6 jaar

Op beide vragen kan je met ja beantwoorden maar een lekke naald- afdichting is ook mogelijk.

Vr, Groet.

Punt 65
badge

6 jaar

Mag wat mij betreft een slotje op. Heb een nieuwe weber besteld. Kans is vrij groot dat ik nu van ene in andere rol. Als ik hem laat reviseren blijft het nog een pierburg die 30 jaar oud is en een gevoel apparaat :)

Allemaal bedankt voor de reacties

Gr henk

Henkk 0

6 jaar

Nog even als laatste.... heb een weber besteld, deze gemonteerd de auto heeft nog nooit zo mooi gelopen :) kost wat maar is het zeker waard! allemaal nogmaals bedankt voor de reactie's .

gr Henk

Henkk 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.