Volkswagen Golf: ploffen in uitlaat

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 55kw aam

als ik op benzine rij en ik laat mijn gas los,ploft hij na in de uitlaat,ongeveer 3 x,bij warme en koude motor.Dit probleem heb ik niet of bijna niet als ik op gas rij.Ik heb al gekeken of de vacuum slangen goed zijn,rubber voetpakking lijkt goed,rotor+ verdeelkap en bougies zijn onlangs vernieuwd,Herkent iemand dit?

dan het volgende,als ik stil sta en de motor draait stationair,en ik doe mijn electrische raam open of dicht,gaat mijn toerental van 900 naar 700,en gaat dan weer terug naar 900 heeft dit met de accu te maken,deze is pas een jaar oud.

johan74

Geplaatst door johan74 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Klopt. Meestal 'n kwestie van 'n arm mengsel.
Als de auto verder goed loopt op benzine, geen zorgen maken. Geen probleem verder.

Heeft niets met de accu te maken: blijkbaar vraagt de elektromotor zoveel stroom die de dynamo moet leveren, dat de dynamo extra vermogen vraagt van de motor.
Hetzelfde effect krijg je bijv. met het aanzetten van alle verlichting.

Gr.

johan74 (0), 16 jaar geleden

kan het dan geen kwaad voor je uitlaat ofzo? cat. of lambda sonde??

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Daarvoor zou je een 4-gas test moeten laten doen. Aan de waarden die daar uitkomen kunnen ze zien of er schadelijke gevolgen kunnen optreden.

Gr.

johan74 (0), 16 jaar geleden

een te arm mengsel,betekend dit dat er teveel lucht is en te weinig benzine?
is het verstandig om het gasklkephuis schoon te laten maken,dit is nog nooit gedaan.

dat met die dynamo,ik merk het ook als mijn ruitenwisser aan springt elke keer het dashbord verlichting heel licht knippert

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dat ploffen in de uitlaat is zo bekend............ Remboosterslang aan onderzijde bij aansluiting spruitstuk (dus achter het blok) zal wel een scheurtje in zitten. Scheurtje kun je niet zien, meestal merk je het aan het lopen van de motor als je flink aan de slang trekt en duwt. Deze slangen gaan als warme broodjes, dat zegt genoeg.
Als je afremt op de motor wordt het blok de andere kant op gedrukt dan dat je accelereert en komt dit net open te staan. Dit verziekt het mengsel. Gaat goed totdat hij helemaal afbreekt, dan loopt ie op 3 cilinders.

Wat dynamo aangaat, check de afgeregelde spanning, bij stationaire loop en met flink gas, met en zonder gebruikers aan moet de klemspanning op de accu tussen de 13,8 en 14.2 volt zitten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.