Volkswagen Polo: polo 1.0 1995 uitslaan bij gasgeven

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: aev

goedendag,

Ik heb hier een polo 1.0 staan uit 1995, monopoint. In eerste instantie startte de auto niet vanwege een defecte computer. De auto startte wel, maar sloeg meteen af. Hoogstwaarschijnlijk wordt de sleutel niet meer herkend. Nu is dit probleem opgelost, maar dient zich weer een ander probleem aan.

De auto start weer goed en loop ook netjes stationair, maar slaat gelijk af, als je gas geeft. We hebben al 2 gasklephuizen vervangen en timing nagekeken, maar het euvel blijft.

De computer die er nu in zit is compleet vervangen, dus inclusief sleutel, immobilizer, sleuterring.

Kan iemand ons tip geven, waar het probleem eventueel aan kan liggen.

Alvast bedankt.


Abdelwaahid

ibnfulaan

Geplaatst door ibnfulaan (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Brandstofdruk gemeten? lek in retour?? en slechte opbrengst?

ibnfulaan (0), 12 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]Brandstofdruk gemeten? lek in retour?? en slechte opbrengst?[/quote]
Goedendag,

Ik heb er een externe pomp op gezet en het probleem blijft hetzelfde. Volgens de klant reed de auto goed, toen deze nog niet het probleem had van de startonderbreker.

Ben bijna ten einde raad.

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Beste Abdelouahed, Je hoeft niet ten einde raad te zijn. Echter, je zal systematisch te werk moeten gaan. Als je tijd hebt beschrijf me dan hoe je diagnose hebt gesteld, waaraan en wat je deed besluiten de computer te vervangen. Maar, vooral wil ik weten welke zaken en hoe je ze gecontroleerd hebt.
En samen komen we er uit.

ibnfulaan (0), 12 jaar geleden

[quote=cor van jaarsveld]Beste Abdelouahed, Je hoeft niet ten einde raad te zijn. Echter, je zal systematisch te werk moeten gaan. Als je tijd hebt beschrijf me dan hoe je diagnose hebt gesteld, waaraan en wat je deed besluiten de computer te vervangen. Maar, vooral wil ik weten welke zaken en hoe je ze gecontroleerd hebt.
En samen komen we er uit.[/quote]
Goedemorgen Cor,

Altijd goed dat er mensen zijn die willen helpen. alvast bedankt.

De polo is door de klant gebracht omdat soms pas na tig keren starten een keer de motor draaide. Het euvel was dat de motor aansloeg, maar meteen afsloeg. Precies zoals wanneer je een auto start zonder chip in de sleutel. Ook omdat de anwb dat suggereerde, besloten we de sleutel, immobilizer, ring en computer te vervangen.

In eerste instantie startte de motor en draaide gewoon, maar niet geheel soepel. De nummers op de computer bleken niet hetzelfde te zijn. De ecu bleek van een mutipoint motor af te komen. Na lang zoeken, had ik weer een setje gevonden met dezelfde ecu nummer.

Na montage van dit setje, draaide de motor wel netjes stationair, maar gasgeven kan niet. De bougies zijn droog met wat roet erop, wat erop duidt dat de benzine toevoer niet toereikend is.

Verder heb ik 2 andere monopoint gasklephuizen geprobeerd, maar ook dit biedt geen solaas. Ook de benzinetoevoer heb ik direct met een externe pomp geregeld om er zeker van te zijn dat daar niet het probleem ligt. De timing van de riem en ontsteking zijn nagekeken en blijken in orde.

Het rare is dat de klant rijdend hier naar toe is gekomen. Nu is het zo dat de auto helemaal niet meer wil starten.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Alvast bedankt

cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden

Je zult uit moeten vissen of het een(A) brandstof of (B)ontsteking probleem is, of (C)beide, tegelijktertijd.

A lijkt me niet lastig, Luchtfilterslang wegnemen en in de inlaat kijken.. tijdens starte, lopen, en bij haperen.
B.Als je een scope hebt aansluiten en kijken of er vonk is. Ik denk b.v. aan de halgever die af en toe verzaakt.
Als je geen scope hebt kun je wat afstand tussen een bougie en de kabel (vonkbrug) 2 mm is al genoeg.
C. toch de ECU. of de bedrading of iets met de code sleutel.

ibnfulaan (0), 12 jaar geleden

Het probleem heb ik tot op heden niet opgelost. Ik heb de eigenaar een andere auto verkocht en de polo ingeruild. De auto staat hier dus al een tijdje stof te bijten. Ik ben er wel achter gekomen dat de chip die in de sleutel hoort te zitten aan het contactslot was gelijmd. De chip is eraf gevallen, waardoor de auto niet meer startte.

Aangezien de motor wel goed draaide met de oude ecu, moet het zo goed als zeker zijn dat het dus toch aan de ecu ligt die ik van de sloop heb. Ik heb de oude ecu aan iemand gegeven die de startonderbreker er vanaf zal halen. Hopelijk zal ie het dan wel goed doen.

Ik hou jullie op de hoogte

ibnfulaan (0), 11 jaar geleden

[quote=ibnfulaan]Het probleem heb ik tot op heden niet opgelost. Ik heb de eigenaar een andere auto verkocht en de polo ingeruild. De auto staat hier dus al een tijdje stof te bijten. Ik ben er wel achter gekomen dat de chip die in de sleutel hoort te zitten aan het contactslot was gelijmd. De chip is eraf gevallen, waardoor de auto niet meer startte.

Aangezien de motor wel goed draaide met de oude ecu, moet het zo goed als zeker zijn dat het dus toch aan de ecu ligt die ik van de sloop heb. Ik heb de oude ecu aan iemand gegeven die de startonderbreker er vanaf zal halen. Hopelijk zal ie het dan wel goed doen.

Ik hou jullie op de hoogte[/quote]
Excuses. De auto is inmiddels gesloopt en vond het, gezien het bouwjaar, niet meer waard nog langer geld en tijd te steken in de auto.

allen bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.