auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Koude motor stottert en houdt in

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2-6V AZQ 3cilinder

Koude motor slaat over, stottert en houd in.
Helaas de foutcodes al gewist zonder op te slaan, hij gaf aan misvonk 1e cilinder en iets met lambda overschreden.
Ik heb de disbobine gewisseld van 1e met 3e in de hoop dat ie dan misvonk 3e cilinder zou geven.

Echter diverse keren uitgelezen maar geen fouten opgeslagen terwijl het lijkt of ie op 2 cilinders loopt bij koude motor. Na 2 a 3 min is het weg en loopt ie goed.

Toch een defecte disbobine ?

Geplaatst door

Audidriver73 (130)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kan ook een verstuiver zijn dus je zult moeten wachten tot er weer een storing opgeslagen heeft om teweten of hij mee gegaan is of bij de zelfde cilinder gebleven is.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Hoi Jan,

Hij doet het elke ochtend de eerste 2 a 3 minuten.
Zaterdag heb ik de auto hier en ga ik er zelf mee rijden met koude motor, tegelijkertijd hang ik de laptop met vcds eraan, misschien dat ik dan iets kan zien wat er gebeurd. Moet alleen nog even uitzoeken welke kanalen ik moet hebben, bij diesels weet ik die uit mijn hoofd maar een benzineauto heb ik nog nooit rijdend uitgelezen.

ik hoor het wel van je.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Vandaag even tijd gehad om te testen en 3 andere disbobines erin gezet, zelfde probleem.
Bougies waren reeds uitgesloten.

Morgen ga ik proberen uit te lezen tijdens rijden, zien of daar iets uit komt.

Vanmorgen gereden met koude motor, echter geen vreemde waardes gezien in meetwaardeblokken.
Wel stonden 2 storingen in geheugen:
Saturday,17,September,2011,10:17:38:29974
VCDS Version: Release 10.6.4

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03D 906 032 T
Component and/or Version: 1,2l/2V SIMOS3 00HS2508
Software Coding: 00071
Work Shop Code: WSC 64441
Additional Info: WVWZZZ9NZ3D132871 VWZ7Z0B6242323
VCID: 2F66E5B9C78D
2 Faults Found:

16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High
P0132 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000


Na resetten komt deze terug zodra ie gaat stotteren:


Saturday,17,September,2011,10:23:27:29974
VCDS Version: Release 10.6.4

Address 01: Engine Labels: REDIR FAIL!
Control Module Part Number: 03D 906 032 T
Component and/or Version: 1,2l/2V SIMOS3 00HS2508
Software Coding: 00071
Work Shop Code: WSC 64441
Additional Info: WVWZZZ9NZ3D132871 VWZ7Z0B6242323
VCID: 2F66E5B9C78D
1 Fault Found:

16516 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Signal too High
P0132 - 35-00 - -

Readiness: 0010 0101

Vanmorgen nog met de vag-scobe in vcds gereden met dit resultaat:

Ik ga ervan uit dat de voorste lambdasonde het probleem is.

De gele lijn in de lambdasonde.

Op de onderste afbeelding liep motor heel slecht en is gele lijn vlak, geen activiteit van lambdasonde zoals eerder al uitgelezen was.

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DUJFPGRT-D....[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DPFJHG7J-D....[/img]

nou ben benieuwd of je probleem daarmee over is.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Vanavond de voorste lambdasonde vervangen door originele nieuwe, ben ook benieuwd morgenvroeg.

De eerste rit vanmorgen was probleemloos, dus het lijkt opgelost te zijn.

Nu alleen de stuurbekrachtigingspomp nog, zie nieuw topic.

hopen dat het zo blijft.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Het blijkt nu waarom vorige eigenaar hem heeft weggedaan, de stuurpomp lekte al enkele maanden en voor het stotteren is ie ook al meerdere keren bij dealer geweest, onlangs heeft ie daar nog 2weken gestaan maar konden het niet vinden, vanalles al vervangen (disbobine's, bougies, temp sensor, LMM).

nou dan zul je moeten kijken of er een gebruikte tekrijgen is.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Is dat verstandig omdat ze vaker kapot gaan ?

Nee, tenzij dat je een polo kan vinden waarvan de pomp onlangs is vervangen.

Benny Vee 0
badge

13 jaar

nou als kijkt hoeveel er met zo n pomp rijden valt het nog wel mee hoor.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Pomp wordt door verkoper vervangen, hij wist er uiteindelijk wel van.

Stotteren is nog steeds over.

nou mooi dat het zo toch nog voor je opgelost wordt.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

13 jaar

Ja gelukkig wel.

Pomp inmiddels vervangen en stotteren ook niet meer geweest, dus alles opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.