Hallo.
Ik heb een vw polo 1200 12v van 2002 gekocht met distributie ketting schade ik heb de kleppen laten vernieuwen en alles terug geplaatst
Toen heb een nieuwe distributie ketting set gemonteerd volgens het boek en met het originele gereedschap
Alles in elkaar gezet . Maar hij wil niet sstarten.ik heb de nokkenas sensor en het krukas sensor ook vernieuwd maar hij start nog niet
Wie kan me helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hij vonkt en krijgt benzine
Hij klinkt wel alsof hij compressie heeft?
Ketting staat juist op tijd?
Heb je hem uitgelezen?
Film het anders even
Ja alle 3 de cilinders is de compressie gemeten
En we hebben de krukas en nokkenassen en de spanner vast gezet
Toen de distributieketting en gelijdersen de tandwielen gemonteerd
Daarna de timing set verwijderd
Als ik start dan is het ook net of hij wil starten
HHhij is ook uitgelezen en geeft geen foutcodes aan
10 jaar
Film het even dan kunnen we horen hoe hij klinkt.
Ok ik ga het zo voor je filmen
10 jaar
Ik krijg het filmpje hier niet op
10 jaar
Eerst het filmpje op Youtube plaatsen en dan de link kopieren en dan doe zoals in het voorbeeld met die tekens ervoor en achter dus zoals:
Voorbeeld: [yt]http://www.youtube.com/watch...............[/yt]
Als deze vonkt, èn er wordt brandstof ingespoten (compressie goed) >> Timing niet goed.
http://youtu.be/aJK0sR-PfwE de link om het filmpje te bekijken
10 jaar
Compressie klinkt goed iig.
Spuit eens met remreiniger of ander starthulp middeltje in het gasklephuis kijken of hij dan wel aanslaat, lijkt wel alsof hij gewoon geen brandstof krijgt.
Komt er wel benzine vanuit de tank naar de motor?
ik heb het ook al met remreiniger geprobeerd
ik had de injectoren los gehaald en die spuiten alle drie benzine
10 jaar
Timing contròle ........
Timing net gecontroleerd en staat goed
10 jaar
Hoeveel is de compressiedruk ?
nokkenassensor wil ook gauw kapot zijn bij dit soort motor. Dan wil ie ook niet starten. Anders van een sloopauto een sensor uitproberen. :)
10 jaar
Die hééft ie al vernieuwd Dirkjan ...........
Maar kan ook verkeerde of kapot zijn? Wie weet.
10 jaar
Goedemorgen zou het de computer kunnen zijn ?
10 jaar
[quote=johannes1969]zou het de computer kunnen zijn ?[/quote]
Dat denk ik niet gezien je vertelt dat de motor vonk en brandstof krijgt.
Timing is volgens jouw ook correct, in principe moet de motor kunnen aanslaan.
Het lijkt zo een raadspelletje te worden.
Wellicht wordt het nu tijd een behoorlijke diagnose te stellen, dan wel door derden.
Gr. paul
Precies Paul.
Nu de compressiedruk effe vermelden hier.... Johannes.
De compressie meter sloeg uit naar de 250 psi
10 jaar
En die andere 2 cilinders ?? 250 PSI komt overeen met ongeveer 18 bar.!
Dat is op alle 3 de cilinders
10 jaar
Johannes, zou je nog eens naar de timing willen laten kijken.? De compressie is goed, bougies vonken goed, en er komt een goed verstuiverbeeld van de brandstof.
Als de timing werkelijk goed is, dan MOET deze motor draaien.! (Gaat om de timing van de vonken èn van de injectie.)
Moet ik eerst de blokkade van de kettingspanner afhalen voordat ik de nokkas tandwielen vast ga zetten?
Ik ben namelijk alles weet opnieuw aan het doen.
10 jaar
Doe je het zelf?
Als je alles opnieuw doet, maakt het weinig uit. Nokkenassen in de blokkeerstand is OK.
Let op; er wordt voorgeschreven dat de bouten van nokkenassen en krukas, slechts 1x gebruikt mogen worden! Dan denk ik aan rekbouten.
Alles opnieuw gedaan en nog het zelfde ik ga nu toch aan de computer denken
10 jaar
heb je de zekeringen al van b.v. de computer gekontroleerd? Zie instructieboek voor het nummer.
Loop de andere belangrijke zekering ook even na...
10 jaar
[quote=P. Kelder][quote=johannes1969]zou het de computer kunnen zijn ?[/quote]
Dat denk ik niet gezien je vertelt dat de motor vonk en brandstof krijgt.
Timing is volgens jouw ook correct, in principe moet de motor kunnen aanslaan.
Het lijkt zo een raadspelletje te worden.
Wellicht wordt het nu tijd een behoorlijke diagnose te stellen, dan wel door derden[/quote]
[quote=deboerdirkjan]heb je de zekeringen al van b.v. de computer gekontroleerd?[/quote]
deboerdirkjan
Begrijpend lezen is waarschijnlijk niet je sterkste punt.
TS vermeld dat er brandstof en ontsteking aanwezig is dan schijnt de ECU te werken toch ??
Waarom dan de zekering controleren terwijl de ECU van spanning wordt voorzien ;
Gr. paul
[quote=johannes1969]Moet ik eerst de blokkade van de kettingspanner afhalen voordat ik de nokkas tandwielen vast ga zetten?
Ik ben namelijk alles weet opnieuw aan het doen.[/quote]
Ja tuurlijk, alles moet gespannen zijn en op tijd staan voordat je de tandwielen gaat vast zetten.
Controleer nog eens de timing maar dan op deze manier:
-Nokkenas blokkeringen monteren en tegelijk tijdens draaien krukas (tot het punt dat nokkenas geblokkeerd kan worden) en dan tegelijkertijd kijken of cilinder 1 echt in de hoogste stand staat op dat moment dat de blokkering erin valt.
Dit heb ik al gedaan ik heb de polo nu naar de garage gebracht dus kijken wat hun kennen vinden ik laat het hier weten wat (als het probleem is op gelost) het probleem was
10 jaar
[quote=P. Kelder][quote=deboerdirkjan]heb je de zekeringen al van b.v. de computer gekontroleerd?[/quote]
deboerdirkjan
Begrijpend lezen is waarschijnlijk niet je sterkste punt.
TS vermeld dat er brandstof en ontsteking aanwezig is dan schijnt de ECU te werken toch ??
Waarom dan de zekering controleren terwijl de ECU van spanning wordt voorzien ;
Gr. paul[/quote]
Beter eerst alle zekeringen kontroleren, dan nooit zeg ik maar. Goed de ECU zal werken , maar goed werken is de vraag.
Dus dan maar geen zekeringen erin doen denk ik.... haha
Maar mag ik iets zeggen? Jullie bieden ook geen oplossing, ik doe er tenminste iets aan... En dan kun je mijn antwoorden wel afkeuren, maar ernaar kijken lost ook niets op.
Zeg dan ook niets meer. Persoonlijk denk ik dat het nokkenassensor of krukassensor wel zal zijn, maar ECU zelf kan ook. Blijft een gokje dit raadsel. Johannes brengt hem al weg voor onderzoek....
10 jaar
deboerdirkjan
De ECU is gezekerd met 1 enkele zekering.
Je laat de TS zoeken naar een zwarte kat in het donker die er niet is.
En dit soort onzinnige antwoorden keuren wij idd. af.
Moderator Problemcar
Dat weet ik van ECU. Dus alle overige zekeringen moeten dan goed zijn? wie weet... Wat ik eerst doe, is altijd dit controleren.
Bovendien reset je de ECU hiermee, door zekering er eens uit te halen. Is ook nooit weg. Misschien ook eens nodig.
10 jaar
[quote=deboerdirkjan]Dus alle overige zekeringen moeten dan goed zijn?[/quote]
En de zekeringen zijn goed, de motor had immers vonk en brandstof.
Wat wil je dan nog meer ??
Gr. paul
[quote=deboerdirkjan]Zeg dan ook niets meer. Persoonlijk denk ik dat het nokkenassensor of krukassensor wel zal zijn, maar ECU zelf kan ook. Blijft een gokje dit raadsel. ................[/quote]
Sensor hééft hij al vervangen.
En het is geen raadsel en ook geen gokje, maar de oplossing zit in een juiste diagnose. Hij moet alleen op het GOEDE spoor worden gezet. We wachten effe af.
Ik zit net te denken....lijkt ook wel alsof je uitlaat of de katalysator dicht zit. Jammer dat je hem nu niet meer hebt staan anders had je hem nog ff zonder katalysator kunnen starten, dus vanaf het spruitstuk hem los halen. Nja misschien een tip voor die garage.
Ik had hem ook zonder uitlaat al geprobeerd maar helaas
10 jaar
Ik heb wat gevonden: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
10 jaar
De Boer..., maak de topic nou niet onnodig lang... -jouw link gaat over de timing-. Die heeft Johannes al 3x gecontroleerd, en zelfs 1x geheel opnieuw afgesteld.
Op 5 juni heeft hij hem weggebracht naar de garage, dus hij kan elk moment hier melden wat de oorzaak nou was. We wachten dit af. Ben wel benieuwd.!
Gisteren andere ecu contact slot en dashboard
En nog niks de garage staat ook voor een raadsel
Wel geeft hij een nokkenas positie intimiderend
Als fout code
10 jaar
De timing is toch nog niet goed, waarschijnlijk. Kettingspanning luistert heel nauw. Deze spanner moet aangespannen worden. Probeer dat eens?
(Zie: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... Bij antwoord . #17 )
Nokkenassensor is toch goed? Maar geeft toch foutcode, dan is nokkenas timing fout. ( ECU en contactslot, dashboard had allemaal niet nodig geweest, alvorens voorgaande te onderzoeken )
10 jaar
Ben nu nieuwe nokkenas aan het monteren dus laatste wat ik er aan
Kan doen jullie horen het nog
10 jaar
Heeft de garage de timing gecontroleerd ??
Ik kan me niet voorstellen dat een garagebedrijf de auto teruggeeft, met de melding; "we staan voor een raadsel!".
Vonken zijn aanwezig, compressie is goed, èn het verstuiverbeeld is goed !!! Dan is het toch de timing .............
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar