close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Polo 1.6 AEE motor 1998 oliedruklampje

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 AEE

Hallo collega's

Wij hebben op dit moment een polo in de werkplaats staan waarvan het oliedruklampje gaat knipperen. Als je boven de 2000 toeren komt. of na een tijdje stationair draaien.

Koude motor of warme motor maakt geen verschil....

Hetgene wij al hebben gedaan:

Olie + filter (origineel)
druksensor vervangen
oliedrukmeten was 4+ bar koud stationair.
bedrading doorgemeten vanaf sensor naar instrumenten paneel. is in orde.
Uitgelezen met vag-com geen storingen in motorregelapparaat en instumentencluster.

Later kwamen we er ook achter dat het lampje gaat knipperen als de auto op contact blijft staan voor +/- 15 seconden. Dus wanneer de motor NIET loopt.

Iemand dit al eens meegemaakt? zie ik iets over het hoofd? voordat we echt tijd in het zoeken gaan steken en erachter komen dat het een vrij simpel iets is/was.

Alvast bedankt.

M.v.g. Tom.

Geplaatst door

SRT-Biddinghuizen (0)
badge

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de goede druksensor vervangen? er zijn er 2. Een voor stationair en een voor op toeren.
Oliedrukmeting bij een warme motor is realistischer. moet meer zijn dan 3bar bij pakweg 2500tpm.

marcel7031 0
badge

14 jaar

Deze motor heeft maar 1 sensor. en we hebben er 3 geprobeert. daarbij doet hetzelfde probleem zich voor als de motor

NIET

loopt.

Motorkapschakelaar heeft deze auto niet. en deurschakelaar functioneerd naar mijn weten goed. maar weet niet zeker of bij dit type dat een storing kan geven op het druklampje?

Heb hetzelfde gehad met een caravelle uit 2000, hierbij kwam het toen uit het instrumentenpaneel (los contact) weet niet of het bij de polo hetzelfde werkt.
misschien heb je er iets aan, bij de caravelle had je ook 2 type's oliedruksensoren 1 tje massamakend bij oliedruk en de andere massabrekend bij oliedruk (misschien is de verkeerde wel gemonteerd).

Groetjes

sjaak10927 0
badge

14 jaar

Je zou er toch echt 2 moeten hebben, 1 voor stationair en 1 voor op toeren..

Meestal ene in de kop en de andere boven het oliefilter..

Als er echt maar 1 sensor op zit en deze ook in orde is zoals je zegt, net zoals de oliedruk dan blijft er alleen maar een kabelbreuk over of het probleem zit in het instrumentenpaneel zelf..

stefan84 0

14 jaar

Er zit er echt maar 1tje in. Ik heb hier electrische schema's liggen (orig. Volkswagen elsawin) en daar staat er ook maar 1 op afgebeeld. op het blok zelf is geen 2e te ontdekken.

Instumenten paneel heb ik vandaag omgewisseld met een andere polo (eentje die wel correct werkt)
probleem blijft bestaan.

Nogmaals bedrading is gecontroleerd en ik heb een draad direct vanaf de sensor naar het instrumenten paneel gelegd om te kijken of de storing eruit is. dit was niet het geval.

Oliedrukschakelaar is vervangen door een exemplaat uitgezocht op chassisnummer daarbij was het ook precies dezelfde als degene waar de auto altijd goed op heeft gedraait.


er lopen 2 draden vanaf het regelapparaat naar de tacho/instrumentenpaneel. wat voor spanning moeten daar op komen? meet op beide draden tussen 4 en 5 volt.

hallo meet de laadspanning eens na, als deze te hoog is krijg je ook deze rare symtonen groeten moni..

moni 0
badge

14 jaar

laadspanning en stroom zijn in orde..

bedankt voor de reacties zover.

Je zget dat de druk 4+ bar was koud,maar hoe is de oliedruk op het moment dan lampje brandt?
Als die dan goed is dan weet je dat het aan de bedrading ligt o.i.d.
Zo en zo dat dat lampje gaat knipperen terwijl de motor uit staat is al niet goed.

ricky 10
badge

14 jaar

Wat voor merk oliefilter zat er op deze auto? Voordat je deze verving door een nieuwe.

B.Windstra 0

14 jaar

is het contactslotblokje wel okee??

harnak 0

14 jaar

De oliedruk is gemeten op het moment dat het lampje brandt.
lijkt me logisch dat je toch juist op dat moment meet?
Olie filter is origineel VW.
contactblokje is 4 maanden geleden vervangen.

Inmiddels hebben wij een apart oliedruklampje voor de klant aangemaakt deze gaf ons geen toestemming verder te zoeken en vond het wel goed zo.

bedankt voor de reacties.

Lijkt mij ook logisch ja alleen in je eerdere topic zeg je dat je hem koud hebt gemeten.....
Hoeveel was de oliedruk dan op dat moment als het lampje brand?

ricky 10
badge

14 jaar

ik heb dit gehad met een transporter t3.
lag aan de dynamo (w aansluiting)

Groeten Hans

hvdtweel 0
badge

14 jaar

als het lamje constant brand dan oliedruk probleem, knipperend lampje electrisch probleem,dus ik zoek het in de dynamo al meer meegemaakt bij vw
succes jan

jan5047 0
badge

14 jaar

Alleen zal deze polo geen W aansluiting hebben..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo ik heb een vw polo uit 1998
ik heb een vraag.
ik heb mijn polo vandaag gewassen en ook onder de motor ik had de motor aan staan toen ik hem aan het wassen was.
toen ik weg wou rijden viel eerst me motor uit en die wou ook niet meer aan
mensen zeiden me dat me ondsteking nat is geworden maar ik weet het niet ik heb er echt helenmaal geen verstand van wie o wie zou mij kunne helpen ?

ik hoor graag wat hier over wand heb me polo net 3 dagen en vind het zonde als ik hem al weg moet doen
GR stanley

stanley.vw 0

14 jaar

Maak verdeelkap droog ook binnenzijde en de bougeikabels plus bobine droog ,evt met fohn
dan start hij wel weer
succes jan

jan5047 0
badge

14 jaar

ik heb de verdeelkap er afgehaald en hij start weer dankjewel.
gr stanley

stanley.vw 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.