Hallo bij ons in de werkplaats staat een polo 3cil 47kw die niet aanslaat
wagen is goed lopend weg gezet maar slaat nu niet meer aan
geen foutcodes heeft brandstof en vonkt de compressie is goed
bougies zijn vervangen.
Mvg Gerrit
Geplaatst door wolfgj (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
marcel7031 (0) PRO, 14 jaar geleden
Al eens meegemaakt dat de timing was verlopen, nokkenassensor ok?
ricky (0) PRO, 14 jaar geleden
Zou inderdaad best kunnen wat Marcel zegt.
Zet krukas op tijd door te blokkeren of cylinder 1 op bovendste punt te zetten.
Trek dan aan de achterkant van de nokkenas(en) de dekseltjes los en kijk of de groeven precies hetzelfde staan,zo niet,dan ketting versprongen.
wolfgj (0) PRO, 14 jaar geleden
ketting was inderdaad versprongen
bedankt voor het medenken
Gr Gerrit
wolfgj (0) PRO, 13 jaar geleden
[quote=marcel7031]Al eens meegemaakt dat de timing was verlopen, nokkenassensor ok?[/quote]
Was inderdaad versprongen.
Gr gerrit
Berts08 (0) PRO, 13 jaar geleden
Ik heb hier nu ook eentje die versprongen is. Bij volkswagen kun je een gemodificeerd setje krijgen die
ook 50.000km mee gaat. Auto heeft 100.000km gelopen en ga nu de de derde ketting monteren.
En ik heb altijd gezegd tegen klanten dat je met een ketting geen onderhoud hebt.
MVG Bert
ricky (0) PRO, 13 jaar geleden
[quote=Berts08]En ik heb altijd gezegd tegen klanten dat je met een ketting geen onderhoud hebt.[/quote]
Helaas niet bij VW...
Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden
[quote=ricky][quote=Berts08]En ik heb altijd gezegd tegen klanten dat je met een ketting geen onderhoud hebt.[/quote]
Helaas niet bij VW...[/quote]
jek unt het ook zien, je moet wel werk houden =)
De Vr6 moest ook elke 120.000 een nieuwe ketting, dus ach. Niks vreemdt onder de zon bij VAG
ricky (0) PRO, 13 jaar geleden
Klopt helemaal wat je zegt en dat is het leuke van werken bij vag (je de/monteerd elk onderdeel van een motor) ,alleen zeg dan niet dat ze geen onderhoud nodig hebben want bij vag is dat wel het geval en helaas voor de klant die ervoor moet opdraaien uiteindelijk....