Volkswagen Polo: polo 1986 oxford 1300

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1300 mh

hallo

ik heb in de polo een nieuwe hall-gever 450 euro gemonteerd en hij start nu wel maar stadionair slaat hij mij steeds af

hoe kan dat nou? of heb ik dat ding niet goed gemonteerd? of moet ik weer op nieuw afstellen vraag hoe moet dat dan

onder het luchtfilter zit volgens mij de carbirateur

help me a.u.b/

afz gerrit 61

Geplaatst door

gerrit61 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja als de onsteking vervangen is moet hij wel opnieuw afgersteld worden dus dat eerst doen.
ook de carterventilatieslangen op scheuren nazien als deze lekt dan slaat hij ook af.

groetjes jan.

jan T 135
badge vip badge

14 jaar

hallo
is dat erg moeilijk en moet ik dan de hall-gever er weer afhalen? en kan ik dat ook zonder meet aparraat doen zo ja hoe moet ik dat dan doen

groeten

gerrit

gerrit61 0

14 jaar

Je kan de boel wel optijd zetten, en de ontsteking op het 0-punt zetten maar eigenlijk moet je even iemand vinden met een stroboscooplamp en dan is het zo gepiept..

Maar 450 euro voor een nieuwe hall-gever is volgens mij wat aan de hoge kant ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo

ja 450 euro dan heb je een nieuwe bij de vw dealer ik ben naar de sloop geweest en kocht er 1 voor 20 euro compleet

maar hoe zet je de onstekking dan op het 0 punt? ik wou het graag zelf helemaal doen (leer ik van)

ik heb de hallgever gemonteert en hij start nu wel maar stadionair slaat hij weer af

gr

gerrit

gerrit61 0

14 jaar

Gerrit ,teken de ontsteking af hoe deze op het blok zit met een kraspen. De ontsteking zelf kan er maar in EEN stand op . Bij twijfel zet de punt van de rotor in de richting van kabel no 1 .Niet toevallig staat op de rand een kerf ingeslagen. Haal de boutjes aan de omtrek er uit en trek het huis naar je toe. Druk nu de 'nieuwe ontsteking'' met de rotor in dezelfde stand er weer in terug. Let er op dat de o ring nog voldoende klemt,anders loopt de motorolie daar straks het blok uit. Als je goed op je aftekening let kan je er mee rijden. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Ja op ontsteking staat een kerfje, dus als je de verdeelkap eraf haalt zie je dat op de rand zitten, de rotor moet dan precies in het midden van dat kerfje ( merkteken ) staan, als de motor dan op BDP staat en de ontsteking op het 0 punt staat, moet hij gewoon lopen, maar de ontsteking moet iets vervroegd worden, dus een aantal graden en dat doe je met de stroboscooplamp, op het gevoel en gehoor lukt het ook wel, je hoort dan dat de motor anders gaat lopen en beter / feller op het gas reageerd, dit is geen blijvende oplossing maar voor ff is dat goed, maar als het de eerste keer is word dat lastig.

Beter is om iemand te vinden met zo'n lamp, of anders laat het even doen, is zo gebeurt, het is wel belangrijk dat de ontsteking goed staat afgesteld om schade na verloop van tijd te voorkomen.

Deed hij dat afslaan eerst ook al of dat niet ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo

nee eerst kon je er mee rijden maar dan sloeg ie af en moest je ongeveer 5 min wacht ,ik heb toen eerst de bougies en de verdelerkap schoongemaakt maar dat heeft niet geholpen hij liep toen wel heel goed stationeer heel rustig

daarna heb ik er een nieuwe bobine er in gezet maar ook nu kon je ongeveer 5 km meerijden en sloeg weer af de laatste keer kreeg ik hem niet meer aan de praat en moest heef drukken naar huis gelukkig was het 1 km van mijn huis

ik heb toen jullie raad gevolgt (daar ik van ontstekkingen niet zo veel verstand van heb) heb ik naar de vw dealer gegaan om een nieuwe hallgever te kopen ,maar van de prijs schrok ik toch echt van 450 euro

ik ben toen naar de sloop gegaan en een hallgever van een golf 2 gekocht ze zeiden dat het de zelfde is als van de polo 1986

ik heb de oude heel voorzichtig er uit gehaalt en de andere er in gezet hij start nu wel maar stationeer slaat hij mij steeds af


groeten

gerrit

gerrit61 0

14 jaar

Gerrit,

Kijk, dit bedoelen we met het merkteken / 0 punt van de ontsteking :

[url=http://img519.imageshack.us/i/37100830.j...][img]http://img519.imageshack.us/img519/3522/...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo

dus als ik hemohet 0 punt zet dan is ie weer goed? of moet ik dan zoeken tot dat ie weer goed is?

groeten gerrit

gerrit61 0

14 jaar

gewoon ff langs je gargae, heeft vast wel een stroboscoop lamp. is het met een paar minuten geregelt.

en uh 450 euro voor een hallgever?? wat voor duur spul zit er wel niet in? ding zit wat ik zo kan vinden op ca 100 euro...

Nee zoals ik al zei, als hij op het '0-punt' staat, staat hij in de basis om het zomaar te zeggen, hij moet dan nog wat afgesteld worden d.m.v. de lamp om hem op het juiste moment te laten vonken ( aantal graden voorontsteking )

Je probleem kan zijn dat de onsteking niet goed staat, ook kan het dan zijn dat hij niet meer lekker loopt en niet meer zoals kracht heeft als voorheen, of afslaat zoals je aangeeft.

Die hall-gever van 450 euro kan er ene zijn van goud, die hoef je dan n.l. nooit meer te vernieuwen :)

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo

ik wil me eerst bedanken bij jullie de polo loopt weer ik heb een hall-gever van een golf 2 er in gezet en even de ontsteking bij laten stellen

maar de auto loopt stationeer niet mooi (te hoge toerental) meer ,en volgens de vw garage kan dit niet beter zou dat komen omdat ik een hall-gever van een golf of jetta gekocht heb?

of kan ik in de hall-gever nog iets veranderen zodat hij wel mooi loopt?

groeten

gerrit

gerrit61 0

14 jaar

Gerrit,

Mooi om te horen, het hogere stationaire toerental kan een afstelling zijn, of de ontsteking die 'te vroeg' staat of je hebt ergens een slangetje van de inlaat of rembekrachtiger kapot.

Heeft de dealer hem afgesteld ? Dan mag je aannemen dat de ontsteking wel goed staat, dat de hall gever van een Golf 2 is maakt verder niks uit.

Maar je had toch eerst een nieuwe gemonteerd ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo stefan

/Maar je had toch eerst een nieuwe gemonteerd ?( nee dat was mij te duur 450 euro
ben gewoon naar de sloop geweest en voor 20 euro er 1 gekocht ja de dealer heeft hem afgesteld ,maar hij zei verder kan je hem niet afstellen de bouten waren op het uiterste bij de oude hellgever stonden de bouten in het midden nu zijn ze helemaal links

hij zei wel dat 1 bougiekabel soms vonkte en de motor tikt wat kan ik daar tegen doen schoonmaken ?

bij de oude hellgever liep hij heel mooi statoineer maar ja die is dus kapot en de oude kun je die niet meer maken door er een nieuwe ontsteking in doen/.?

nou ja hij doet het en daar ben ik jullie heel dankbaar voor,dan maar slecht stationeer lopen

groeten

gerrit

gerrit61 0

14 jaar

Gerrit,

Die bougiekabel die doorslaat zou ik wel vervangen, nu gaat het misschien even goed, maar als het vochtig word dan kun je gaan merken dat hij weer eens gaat bokken..

Over de ontsteking, deze kun je wel goed afstellen, blijkbaar staat hij nog niet helemaal goed omdat hij nu al tegen de aanslag aanzit, ligt eraan hoe het bij jou motor zit, maar als je de ontsteking eruit haalt, kun je hem normaal iets verdraaien,

Dus de verdeelkap even eraf halen, boutjes van ontsteking even los draaien, ontsteking compleet wat omhoog trekken en even aan de rotor draaien, dan de boel weer monteren en opnieuw afstellen.

Je kan het ook anders controleren, zet de 1e cilinder in het BDP zodat de merktekens overeen stemmen, haal de verdeelkap eraf en kijk waar de rotor naarst wijst, het midden van de rotor moet naar het merkteken wijzen, dat is een streepje en staat op de ontsteking.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo stefan

is de ontsteking dat zwarteblokje wat in de hall-gever zit?

groeten

gerrit

gerrit61 0

14 jaar

hier dus de motor

en de hallgever zo heeft de oude er op gezeten

groetten

gerit

gerrit61 0

14 jaar

[quote=gerrit61]hallo stefan

is de ontsteking dat zwarteblokje wat in de hall-gever zit?

groeten

gerrit[/quote]
Ja dat is hem Gerrit,

Maar bij dit type kun je hem geloof ik maar op 1 manier monteren, dus dat verhaal wat ik je vertelde gaat hier niet op, dat is van toepassing op andere modellen.

Als de ontsteking nu helemaal tegen de aanslag aanstaat kun je hem ook zelf eens wat verdraaien om te testen hoe hij dan loopt en reageerd, je kan hem altijd weer terug zetten als hij nu toch al tegen de aanslag aanzit.

Als je eraan gaat draaien en de motor feller en beter op het gas reageerd, ga je de ontsteking vroeger zetten, draai je de andere kant op word hij later gezet en zal hij slecht op het gas reageren.

Misschien kun je een vriend of kennis eens even laten kijken waar het probleem nu zit.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.