Foutcodes : 18058 (ECU data onjuist) en 19978 (stuurapparaat geblokkeerd)
Deze auto binnengebracht daar hij niet wilde aanslaan. Draaide wel rond maar sloeg niet aan. Had geen "dashbord". UItgelezen met bovenvermelde fouten tot gevolg. Fouten gewist, maar kwamen altijd terug. Auto dan maar nachtje laten staan met als gevolg dat zaterdagmorgen alles terug NORMAAL was...........
Iemand dit al voorgehad, want klant durft met auto niet meer rijden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zie dat er startblokkering op zit (de code dan)
dan zit ik te denken aan iets van nieuwe sleutel of contactring als begin
ik bedoel dat de startblokkering bij het starten er niet afgaat
dat het soms doet kan zijn dat het net goed is
heb zoiets al een keer gezien bij een peugeot 206sw daar sleutel contactring vervangen maar tijdens rijden nog steeds uitvallen en soms ook niet starten
bsi (hoofdcomputer) vervangen en toen was het goed
ik zit namelijk in deze geest te denken of het juist is kan ik niet zeggen
18058 heeft een iets andere omschrijving als jij hebt: Aansturing databus - geen signaal van Instrumenten controller.
Dat klopt wel met je melding "geen dashboard". Waarschijnlijk mist dan de vrijgave van de motor-controller.
De reden is dat het dashboard niet opstartte. Misschien een slecht contakt, slecht relais, contactblokje, zoiets.
ik denk ook zoiets "old man". Klant klaagt dat klok soms op 0 valt.....
Lijkt op een voedingsprobleem. Loop toch eens je massapunten door. Ook die onder de accu zit. Weet je dat zeker.
Rommel anders eens aan de bedrading (parafan of bij de zekeringkast)dan kan je misschien zien dat het klokje op 0 springt?
succes
tellerklok defekt : er zit een fiche los die zou moeten gelast worden. Hopelijk kunnen ze dit bij AC-tronics
Lassen lijkt me sterk, solderen kan wel..
14 jaar
[quote=stefan84]Lassen lijkt me sterk, solderen kan wel..[/quote]
Dit wordt gelast met hetelucht....., echt solderen is tegenwoordig niet meer.
Gr. paul
Probleem opgelost collegas. De 4 "pinnetjes" van de fiches effe lichtjes gewarmd tot die terug vastgesmolten zijn.
Dank voor het meedenken
top! zelf gedaan?
ja was simpel. Maar het blijft electronica. Dus mag je niet te warm laten worden. De acht pinnetjes van de fiche aan de toerenteller zijn makkelijk bereikbaar.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar