auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: polo 1.9d houdt in

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9d aef

goedendag,

Ik heb hier een polo 1.9 diesel uit 1997 met het volgende probleem.

Motor houdt even in rond de 3000 toeren en geeft zwarte rook uit de uitlaat. Ook hoor je even een ratelend geluid als de motor inhoudt. Dit geluid verdwijnt op het moment dat de auto doortrekt. Het lijkt dan alsof er een turbo op zit, die even niet werkt.

Het volgende is reeds gedaan:

-verstuivers overgezet van een andere motor

-compressiemeting

-klepstoters gecontroleerd

-diesel direct vanuit een fles naar de brandstofpomp

-egr klep gecontroleerd


Kan iemand ons hiermee helpen? Uw hulp wordt gewaardeerd

Geplaatst door

ibnfulaan (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ikzelf heb dit ooit gehad en lag aan de brandstoffilter aansluitingen die niet goed afsloten,echter een lange discusie gehad destijds maar dat was 100% zeker mijn probleem,maar aangezien jij de filter hebt omzeild door met fles direct op de pomp te zetten dit probleem niet hebt,kan 2 dingen zijn of je 2 massa vliegwiel(ja kan echt)of de timing die verspringt en dit gebeurt door het krukaspoulie dat uitgeslagen is,dan moet je de distributie riem eraf pakken en krukasbout loshalen dan kun je de poelie eraf pakken en hoogstwaarschijnlijk zit hier je probleem,die poulie slaat uit en heeft dan een tand verschil speling

[quote=robby10030]ikzelf heb dit ooit gehad en lag aan de brandstoffilter aansluitingen die niet goed afsloten,echter een lange discusie gehad destijds maar dat was 100% zeker mijn probleem,maar aangezien jij de filter hebt omzeild door met fles direct op de pomp te zetten dit probleem niet hebt,kan 2 dingen zijn of je 2 massa vliegwiel(ja kan echt)of de timing die verspringt en dit gebeurt door het krukaspoulie dat uitgeslagen is,dan moet je de distributie riem eraf pakken en krukasbout loshalen dan kun je de poelie eraf pakken en hoogstwaarschijnlijk zit hier je probleem,die poulie slaat uit en heeft dan een tand verschil speling[/quote]
Goedendag,

De timing is nagekeken en deze is 100% goed. Motor draait en start als een zonnetje. Heeft overigens nog geen 174.000 km gelopen.

Het verhaal van het massavliegwiel vat ik niet echt. Het is wel zo, dat er soms bij het starten een geluid uit de omgeving van het vliegwiel komt, alsof er iets in elkaar loopt. Maar dit is zo nu en dan alleen bij het starten.

ibnfulaan 0

13 jaar

heb je timing al eens gekontroleerd op 't moment dat die die kuren krijgt dan afzetten dan kontroleren.

[quote=robby10030]heb je timing al eens gekontroleerd op 't moment dat die die kuren krijgt dan afzetten dan kontroleren.[/quote]
Goedendag,

Het probleem is opgelost. Bleek een verstopte katalysator te zijn.

Bedankt voor het meedenken


abdulwaahid

ibnfulaan 0

13 jaar

heel vreemd, oké ,,fijn dat 't opgelost is weer wat geleerd

[quote=robby10030]heel vreemd, oké ,,fijn dat 't opgelost is weer wat geleerd[/quote]
Het probleem was 'even' weg, maar achteraf bleek het dus een egr klep te zijn die niet tijdig werd aangestuurd. Heb toen maar het slangetje los gehaald naar de egr en het probleem deed zich niet meer voor.


gedeeltelijk opgelost dus

ibnfulaan 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.