hallo beste mensen
heb een polo die niet laadt
accu lamp brandt niet
bij de dynamo kabel aan massa gelegd maar lampje brand niet
dit zijn ledjes gaan deze vaker kapot en zijn ze los te krijgen
of moet er een andere klok in
en moet hij dan weer in gelezen worden want daar gaat de sleutel blokkering toch ook op
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is de spaning (gemeten op de sigarettestekker) als hij loopt? Is hij boven de 13,8 V dan is er weinig aan de hand.
Succes!
kijk eens goed op de aansluiting van de dynamo
volgens mij heb je een type dat al aangestuurd wordt door de ecu
(voordat je deze met je massa truc opblaast)
als deze door ecu wordt aan gestuurd moet ik toch evengoed een accu lampje hebben of niet
laad hellemaal niet meet bij lopende motor alleen accu spanning
heb auto binnen gekregen en klant zegt accu is steeds leeg
gekeken en toen zag ik dat de stekker van de dynamo er wel op zat maar geen kabels
kabels waren eraf gerot of geknipt of zoiets
er aan gesoldeerd maar geen accu lamp en laad nog niet
als ie niet laad geeft dit ook geen lampje als de draaden los zitten en ook niet met aangesloten draad
normalerwijze brandt het accu lampje altijd
op contact
of er is bijv een diode brug kapot in de dynamo dan brand het lampje op contact niet dan hou je bij iets oudere auto`s de kabel aan de massa en als dan het lampje brand weet je dat de dynamo kapot is
brand het niet is het lampje kapot is en dan laad hij ook niet
maar bij een ecu gestuurde dynamo neem ik aan dat het lampje toch ook een functie heeft of niet
Ik weet het niet meer zeker maar er is iets met die acculampje/olielampje dat dat aangestuurd wordt de DYNAMO.
nee door de ecu
jij hebt eendraad voor de + en een denk ronde groene stekker met 2 of 3 draden
controleer de draden van de dynamo eens.. het 2 polige stekkertje.. deze willen nog wel eens draadbreuken oplopen.
mvg
Draadbreuk in de +12Volt voeding levert vaak een kapotte dynamo op.
Vlak voor het losraken van de + treed er een hele hoge overgangsweerstand op die de diode`s doet overlijden.
mvg,
Hans.
[quote=CARS&MOTORS]kijk eens goed op de aansluiting van de dynamo
volgens mij heb je een type dat al aangestuurd wordt door de ecu
(voordat je deze met je massa truc opblaast)[/quote]
Heb dit al eens eerder gelezen dat ie door de ECU wordt aangestuurd, maar welke auto is dat dan? Heb dit nog nooit gezien. Gaat weleens een draadje naar bijv. boordnet of ECU, maar dit de DF aansluiting. Je meet op deze draad de aansturing van de rotor. Zo weet ie de belasting en kan ie bijvoorbeeld de toerental verhogen of verbruikers uitschakelen zoals verwarming om accu te beschermen.
Bij deze auto zal er gewoon een draad lopen vanaf instrumentenpaneel naar de dynamo D+. Als deze onderbroken is zal ie niet voorbekrachtigd worden en lampje ook niet aan gaan. Dit is een blauwe draad en zal als ik jouw was bij de bak kijken. Daar zit meestal wel een stekker aansluiting waar die draad aan zit.
Suc6
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar