Volkswagen Polo: Polo 2 bj 1991 1.3 AAV benzine start niet meer

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3l

Beste mensen,

Na veelvuldig zoeken op diverse fora en uiteraard ook problemcar heb ik geen duidelijk antwoord kunnen vinden op mijn probleem.

Ik heb enige tijd een polo 2f / 86c met een 1300cc benzine AAV motor voor m'n vriendin gekocht.
Het bakkie begon voor de afgelopen winder de eerste kuren te krijgen. Heb toen de bobine vervangen, hiervan bleek de eindtrap stuk te zijn.

Hierna deed de auto het geruime tijd weer goed. Tijdens de winter kreeg hij weer problemen. Moeilijk koud starten, maar als hij dan een keer liep bleef hij het doen. Tot ongeveer 2 weken geleden de auto zo ineens tijdens het rijden abrupt stil viel. Ik dacht meteen weer aan de bobine en heb deze vervangen en het probleem bleef.

Nu wil hij soms wel en soms niet starten. Als hij start heeft hij de neiging om onverwachts weer uit te gaan en dan helemaal niet meer te starten.
Op dit moment start hij helemaal niet meer.

Wil graag testen of het aan de Hallgever, de ontstekingsmodule of het contactslot ligt. Hoe dit op te lossen zodat ik weet wel onderdeel ik moet vervangen.

En klopt het dat als ik de stroomverdeler uit de motor heb gehaald, ik hem opnieuw af moet stellen?

bij voorbaat dank,

Jeroen

Jolly-Roger

Geplaatst door Jolly-Roger (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jeroen,

Controleer eerst of hij wel nog vonkt, de ontsteking moet je ook afstellen met een stroboscoop lamp, zet de onsteking eens in het midden van het sleufgat, dat zou hij wel moeten lopen als alles goed is..

Vonkt hij niet, kan het meerdere oorzaken hebben, Verdeelkap of hall-gever in de ontsteking bv,

Als hij wel vonkt, kan het ook aan de koelvloeistoftemp sensor liggen, meet eens de weerstand ervan bij koude motor, even de 4 polige stekker eraf trekken en meten tussen pen 1 en 3 en noteer de waarde even hier.

Als de weerstand veel te hoog is, krijgt hij te weinig brandstof waardoor hij slecht of helemaal niet loopt, hij zou dan wel even moeten aanslaan als je wat startpilot de inlaat inspuit.

Maar even bij het begin beginnen..

Gr Stefan

Jolly-Roger (0), 14 jaar geleden

Hoi stefan,

Heb de hallgever vervangen voor een nieuwe en samen met een kameraad de ontsteking opnieuw ingesteld, kwestie van een uurtje werk alles bij elkaar en de auto loopt weer als een trein.

Bedankt voor je reactie.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jeroen,

Bedankt voor de feedback!

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.