Geschiedenis van de auto:
2 maanden geleden een nieuwe motor ingebouwd, loopt nu af en toe slecht stationair, wil "af en toe" afslaan bij een rontonde/stoplicht als je de koppeling intrapt. Loop dan namelijk te laag in toeren.
Deze foutcode blijft er nu nog in zitten: 00533 Stationair toerentalregeling
opmerkingen erbij: Adaptation Limit Surpassed
Permanente fout (00533 009)
Ik heb het gasklephuis al helemaal schoongemaakt, heb al een andere gasklephuis gemonteerd, heb het gasklephuis ingeleerd dmv kanaal 098 adp OK !!. Krijgt nergens valse lucht.
Ik kan de foutcode ook niet wissen, komt namelijk meteen weer terug.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn ? Of sensoren die ik nog na kan kijken?
Voor meer info of opmerkingen meld het me !
Bvd,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het aanpassingslimiet is overschreden
Oorzaak een defect gasklephuis...
Gr. paul
Het klinkt misschien heel raar maar ik herken het verhaal meteen. Wij hebben anderhalf jaar geleden zo iets meegemaakt met een Golf 4. Ook de melding mbt dat stationair kwam iedere keer terug. Temperatuursensor vervangen en het probleem was opgelost. Ik begreep er in eerste instantie niets van maar was allang blij dat de auto weer klaar was.
Is wellicht het proberen waard, sensor is niet zoveel werk en ook niet echt duur.
Succes,
Teun
[quote=P. Kelder]Het aanpassingslimiet is overschreden
Oorzaak een defect gasklephuis...
Gr. paul[/quote]
Ik heb nu drie verschillende gasklephuizen gemonteerd maar wil niet helpen, heb ze ook ingeleerd via kanaal 098.
[quote=runtoteun]Het klinkt misschien heel raar maar ik herken het verhaal meteen. Wij hebben anderhalf jaar geleden zo iets meegemaakt met een Golf 4. Ook de melding mbt dat stationair kwam iedere keer terug. Temperatuursensor vervangen en het probleem was opgelost. Ik begreep er in eerste instantie niets van maar was allang blij dat de auto weer klaar was.
Is wellicht het proberen waard, sensor is niet zoveel werk en ook niet echt duur.
Succes,
Teun[/quote]
Ik heb naar de temperatuur sensor gekeken en heb daar ook al een andere ingezet. Dat wilde ook niet helpen, maar wat ik begrepen heb is dat er 2 temperatuur sensors zijn. 1 voor het instrumentenpaneel en 1 om het thermostaathuis aan te sturen/vin.
Nou is het rare zo: op het instrumenten paneel geeft hij 90 graden aan (op bedrijfstemperatuur) maar als ik hem uitleest geeft hij max 74 graden aan, dan slaat de vin aan tot +/- 68 graden enz.
Is dit normaal ? Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat dit er mee te maken kan hebben aangezien hij dan alleen wat rijker kan gaan lopen ?
ik heb ook een keer een gelijkmatige storing gehad, codes weet ik zo niet meer, Nieuw gasklep huis hielp niet. hier was de inspuit computer , en het gasklephuis defect.Te lang doorgereden met een kapot gasklephuis kan schijnbaar leiden tot het zodanig in de war zijn dat hij het gasklephuis er niet meer bij kan krijgen. alleen heb geen flauw idee hoe de waardes van temp sensor zo af wijken meestal is het net anders om, op de meter lager als op digitale waarde???
volgens mij heb jij een sensor met 4 pennen, bedoeld voor de meter en het motor management.beide en gescheiden signaal en er kan dus een kant defect zijn. hij zit gemonteerd op de waterflens, onder de ontsteking.
Ik zou met een infrarood temperatuurmeter eens contr wat de werkelijke temperatuur van de motor is.
Weet je in ieder geval of die 74 gr die de ECU ziet reeel is.
Temperatuur die je op het instrumentenpaneel uitleest vergelijken zegt niet zoveel.
Oiram
Het is volgens mij opgelost !
Het volgende: het gasklephuis was kapot, ik kon de oude namelijk niet inleren, de nieuwe wel (2e handse). Maar toen bleef nog de storing die hierboven beschreven staat over. Toen heb ik jullie hulp ingeschakeld.
Het was dus al gek van de digitale temperatuur dat die maar tot 74 graden liep en dat toen de vin al aan sloeg. Daarbij dan nog de ervaring van "runtoteun" heb ik het hier toch maar op gegokt. De foutcode die hierboven beschreven staat was er toen na 1 minuut uit ! En de digitale temp. liep voort naar +/- 85 graden.
Ik heb toen nog een half uurtje proef gereden niks aan te merken geen foutcodes meer tegen gekomen. Klant heeft auto nu terug, mocht ik na 2 weken er niks meer over horen laat ik 't jullie weten.
Alvast harstikke bedankt voor jullie hulp !
Ik heb nu nog steeds niks meer van de klant gehoord, het probleem was dus opgelost met een nieuwe temperatuursensor,
Bedankt voor jullie hulp !
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar