Volkswagen Polo: Polo 6n 1.4 stationair kwaal

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 44kw

Bij de polo van mijn vriendin doet zich het volgende probleem voor..
Wanneer hij stationair draaid trild de hele auto en wanneer een verbruiker ingeschakeld word met name de A/C zakt de motor weg in toeren en daarna schiet hij over de 1000rpm en valt hij weer terug onder de 1000 maar trild hij nog net iets heviger.
Ook wanneer je de rem intrapt zakken de toeren.

Heb inmiddels:

- Gasklep vervangen en ingeleerd met de Vas tester aangezien de gasklep zelfs bij stationair deellast aan gaf en ADP basisafstelling niet mogelijk was
- En in het rondte gespoten met remmenreiniger rondom de vacuumslangen om te kijken of er ergens valse lucht aangezogen word.
- Asje van de ontsteking heeft geen speling

Wat wel een opvallend iets is.. dat de auto ontzettend veel last had van sludge vorming in de carterontluchting. En black sludge onder de kleppendeksel.
Heb de motor inmiddels geflusht met Forte Engine Flush olie vervangen en filter.

RemcoGT

Geplaatst door RemcoGT (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Heb je ook al de slang van de rembekrachtiger eens nagelopen ?

Die sludge die je ziet kan komen van veel korte stukken rijden, kan opzich geen kwaad, als de motor eens goed warm is geworden dan is dit wel verdwenen..

Die black-sludge kan iets over het onderhoud vertellen, ofwel de olie die erin zat, heeft er veel te lang ingezeten, en dat krijg je ook zoiets nog verloopt van tijd..

Die forté spoeling is wel goed, maar alleen krijg je daar niet de hardnekkige plaatsen onder het kleppendeksel e.d. mee weg..

volkswagen1802 (0) PRO, 13 jaar geleden

Geeft hij nu wel stationair wel de goede waarde af,dus geen deellast meer!???
Heb de de leerwaardes van je gasklep eerst gewist??
Je gasklep zal wel sterk vervuild zijn geweest daardoor komt hij buiten zijn bereik voor het inleren.
Wat je had kunnen proberen is met je vinger de gasklep terugduwen en dan de basisafstelling uit te voeren dan had hij hem waarschijnlijk
wel gepakt maar daar is het te laat voor wat je heb al een ander gasklephuis erop zitten.

RemcoGT (0), 13 jaar geleden

Zal hem woensdag weer uitlezen dan heb ik haar auto weer mee naar het werk..

@ Stefan:

De slang van de rembekrachtiger heb ik nagelopen hier zitten geen scheuren of iets dergelijks in heb gisteren ook met remmen reiniger rondom de slang en de aansluitingen gespoten maar hier reageerd de motor verder niet op. Zou deze slang wel keer kunnen vervangen misschien dat klepje wat er tussen zit defect?
Heb het onder de kleppendeksel ook helemaal schoongemaakt voordat ik die Forté behandeling uit heb gevoerd.

Als hij koud is heeft hij er verder geen last van wanneer het blok warmer word gaat hij wat brommen bij stationair en dan ook dat schommelen tijdens remmen en verbruiker inschakelen.

RemcoGT (0), 13 jaar geleden

Inmiddels.. alle vacuumslangen vervangen aangezien ik 1 slangetje tegen kwam die van de nippel afgevallen was.
Wist niet waar die nippel voor was en dat bleek weer voor de recirculatie klep te zijn die word blijkbaar via vacuum open getrokken.
Maar auto loopt nog steeds trillend stationair en toerental schommeld hevig...
Storingsgeheugen is leeg.. gasklep leerwaardes gewist en opnieuw ingeleerd, forte gas treathment er in gedaan..

Niemand die mij met dit probleem kan helpen??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.