Volkswagen polo DSG7 schakelt niet door na vierde versnelling
Zo is het begonnen: bij een koude motor bleef de D van drive knipperen auto bleef ook in zijn vrij staan. Na het contact 1x aan en uit te doen en de auto opnieuw starten was er geen enkel probleem kon hem gewoon in zijn drive zetten en wegrijden auto rijdt verder goed en alle versnellingen functioneerden, zo wel in de automaat stand als met de hand. Toch vond ik het vervelend dat ik het contact eenmaal aan en uit moest zetten voordat ik weg kon rijden dus besloot ik met de vw dealer er nieuwe software op de zetten (origineel VW). Na de software update schakelde de DSG niet meer verder dan de vierde versnelling, handmatig kan ik wel gewoon doorschakelen zonder problemen naar de 7de versnelling. Na de proefrit auto weer uitgelezen en gaf 1 foutmelding aan mechatronic vervangen. Dus nieuwe originele vw mechatronic gemonteerd en het probleem is nog exact het zelfde. Alle waardes van de bak vergeleken met die van pon, alles klopt.
Als ik onder het rijden het contact uit zet en weer aan heeft de bak wel geschakeld naar een hogere versnelling, als ik eenmaal op een lagere snelheid weer onder de vierde versnelling ben gekomen schakelt de bak niet automatisch meer over de vierde versnelling.
Probleem is dus dat de bak niet verder opschakelt dan de vierde versnelling ook niet als de toeren-begrenzer bereikt is, auto heeft origineel 21.000 km gelopen. Geen fout meldingen en of storingen bij het uitlezen. Auto rijdt verder goed, motor loopt goed en schakelt perfect naar de vierde. Daarna is het over. Met de hand opschakelen naar de zevende versnelling is geen probleem.
Heeft er iemand een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dit is wel een aparte storing melding, En als je gaat rijden met cruise control. schakeld die wel door naar 6>7 versnelling.
geeft ABS storing? welke banden maat zit onder de auto?
Cruise control is niet aanwezig op de polo, banden zijn nog origineel (21000 km gelopen) ABS geeft geen storing. Bij het uitlezen zit er geen enkele storing meer in de auto.
10 jaar
Heeft de motor wel genoeg vermogen?
Je zegt dat de keuze lampjes toen zijn gaan knipperen, wat was/waren toen de storingen?
Misschien is de DSG-dokter een idee?
http://www.dsg-dokter.nl/
10 jaar
Verzoek van een garagist vanuit het buitenland of er iemand is die dit ook heeft meegemaakt en de oplossing ook weet?
De DSG-dokter wist het niet en de topic starter heeft destijds de auto verkocht zonder omdat het niet kon worden verholpen.
Hoor graag,
Siem
Hier de uitkomst van de schakelproblemen. Met dank aan Arjen Hofstra van Diagnose Service Noord uit Drachten https://www.diagnose-service-noord.nl/: die hem op het spoor van de ABS pomp heeft gebracht.
Hallo Siem.
Vriendenlijk bedankt voor deze info.
Ik heb hier een zwarte polo 1.2tfsi dus over diezelfde auto hebben we het niet zoals de klant dacht.
Ik ben met de ABS pomp bezig geweest en met een andere pomp van de sloperij.
De auto schakelt nu naar behoren dus ik denk dat er inwendig in de ABS pomp een issue is.
1 die door de ABS niet word waargenomen aangezien het foutgeheugen geen fouten weergaf.
1 keer heb ik bij de versnellingsbak unit een speedsignaal fout gekregen, en daar op verder geborduurd.
Ik moet zeggen dat het werken hier aan storingen toch wat anders is als in NL, maar het maakt het moment bij positive uitkomst er zeker niet minder op 😉
Best regards,
Bart
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar