Hallo,
Heb een Polo 3-deurs 1.2 3cylindertje met kuren. Toen ik de trommelremmen netjes opgefrist had, en een beetje aan't testen en knoeien was, viel 't me op.
Als ik meermaals kort na elkaar de rem indruk, valt de motor stil. (tenzij ik effectief aan 't rijden ben en het gaspedaal gebruik).
Op stationair toerental, meermaals kort na elkaar de rem indrukken (pakweg 5-6keer drukken op 3 seconden tijd) en 't is van datte.
Opvallend is, als ik de olievuldop eraf draai met draaiende motor, gebeurt net hetzelfde; misschien helpt dit jullie met meedenken.
...ergens een verlies onderdruk? Denkpistes zijn zeer welkom!
Er zijn géén storingsmeldingen, heb hem uitgelezen, en ook live data bekeken tijdens 't verschijnsel: niks abnormaals. Stel dat ik 6x op het rempedaal druk, en ik laat hem los, dan valt hij een seconde later gewoon stil.
Nog twee bijkomende vraagjes.
1) De toerenteller werkt correct, maar is het normaal dat die in kleine "sprongetjes" omhoog gaat als je langzaam versnelt? Het lijkt alsof de wijzer in pulsen gecorrigeerd wordt in plaats van "live". Echter, bij DALEND toerental, gaat de wijzer in een vloeiende beweging.
2) Hoe komt het eigenlijk dat, als ik het koppelingspedaal indruk, dat het pedaal 'trilt' onder mijn voet? Je voelt hem werkelijk vibreren. Moet ik me hier zorgen over maken? Ik denk dat 't zelfs een héél recent vervangen koppeling is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat de motor afslaat is normaal als je de olievuldop er af draaidt.
De rem snel achter elkaar intrappen , heeft tot gevolg dat er veel extra lucht via je rembooster in de inlaat komt , motor kan dit niet compenseren en slaat af , is ook geen situatie die je in de praktijk mee zult maken.
Je zou de slang/terugslagklep indien aanwezig in je rembekrachtigingsslang kunnen controleren .
Trillend koppelingspedaal duidt vaak op een slecht druklager of drukgroep , waarvan de vingers niet gelijk staan .
Er werd om de oplossing verzocht. Bij deze:
Koppeling was versleten, volledige kit vervangen. Enkel het 2massavliegwiel ratelt nu nog in neutraal en bij warme motor, de koppeling zelf is oké voor de volgende 160d km.
Toerenteller: doet nog steeds een beetje gek, maar werkt wel correct, dus niet erg.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar