close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Olie sensor en power steering storing

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Ik had een storing.
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Maar toen ik een service interval reset deed (omdat ik olie wilde verversen) met VAGCOM/VCDS, kreeg ik nog een storing erbij.
01309 - Power Steering Control Module (J500)
49-00 - No Communications

Power steering doet het inderdaad niet (lampje dashboard is aan)
De olie sensor lijkt geen spanning te krijgen, maar ik weet niet zeker of ik het goede elektrische schema heb.(kleuren wijken af)

Vragen:
Wie heeft het elektrische schema, of kan mij vertellen hoe de sensor aangesloten zit aan het instrumentatiepaneel (denk ik)
Wat heeft de powers steering module te maken met de olie pijl/temperatuur sensor? Of heb ik toevallig toch twee onafhankelijke
problemen?
Andere ideeen?

Geplaatst door

dutch123 (165)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Zekering 7 is ook stuk, en blijft ook stuk gaan na vervangen.
In het boekje staat niet welke zekering dit is.
Iemand?

dutch123 165

11 jaar

De geschiedenis herhaalt zich:
Bijna 10 jaar geleden had ik ook een raar probleem met de Audi A2 van m'n vader.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
En inderdaad: nu is ook bij de Polo van m'n vrouw de carterventilatie verwarming stuk.
Connector losgenomen van het verwarmingselement, zekering vervangen en alles doet het weer. (Storingen gewist en blijven weg)
Problem solved!

dutch123 165

11 jaar

Probleem is dan niet opgelost,je hebt de stekker eraf getrokken.
Ik zou die carterverwarming maar vervangen.
Van de winter bevriest de carterontluchting en gooit tie alle olie eruit en jawel,een vastloper of net te laat gestopt omdat het rode lampje brandde.
En geloof me,dit komt heel veel voor,vandaar die verwarming,dat is een modificatie geweest.

primera p11 0

11 jaar

Inderdaad doen wat Primera zegt want als je carterventilatiepot achter op het blok al vol zit met sludge/vocht en je verwarmingselementje werkt ook niet meer dan kan je heel goed de l*l zijn als het vriest..
Als je een beetje kan sleutelen en slim bent dan vervang je dit verw.elementje en haal je de pot achterop blok los (daar waar de slang van elementje in zit naartoe gaat) en reinig je deze grondig van binnen. Spoelen onder de warme kraan (slang over kraan doen) en daarna Heeeeelll en heeeelll goed laten drogen.

ricky 10
badge

11 jaar

Ja, natuurlijk. Het ding moet vervangen worden, maar dat is een kwestie van schroeven.
Het probleem was voor mij met name de diagnose.

dutch123 165

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.