Heb een koel probleem met mijn polo, had het huis van de thermostaat stuk(inwendig schiet het pennetje van de thermostaad door het plastic).
Heb dit gerepareerd dmv. nieuw huis en nieuwe thermotaat, alles weer gevuld en laten draaien totdat vin aanslaat.
Na een dag weer stationair in de file auto aan de kook, ventilator werk niet, dus nieuwe sensor in de radiateur gemonteerd.
Maar in de tussentijd voortdurend problemen dat kachel niet warm wil worden.
En heb nu ondekt dat met geringe toerental(100km/h) geen probleem maar bij 140km/h loopt hij zelfs onder het rijden op.
Wie weet wat ik heb volgens mij is in al deze sitaties de motor niet langdurig oververhit geweest ivm koppakking
Thermostaat-huis defect is vaak het gevolg van een defecte waterpomp!
[quote=berendonck]Thermostaat-huis defect is vaak het gevolg van een defecte waterpomp![/quote]
dat is niet waar, dat de gevolg door een defecte waterpomp (Thermostaathuis is gewoon niet stevig genoeg gemaakt)
[quote=stek]Heb een koel probleem met mijn polo, had het huis van de thermostaat stuk(inwendig schiet het pennetje van de thermostaat door het plastic).[/quote]
Denk ook waterpomp,zeker omdat de kachel niet warm wordt.
Als thermostaat nu stuk zou zijn,dan zou de kachel gewoon heet worden.
Koppakking behoort ook tot de mogelijkheid.
of toch nog lucht in het systeem ?
laat de motor eens afkoelen,of controleer s'morgens vroeg eens het kvs peil,en vul zonodig bij..een stuk rijden en kijken of het probleem verholpen is.
Gr stefan
16 jaar
[quote=stefan84]of toch nog lucht in het systeem ?
laat de motor eens afkoelen,of controleer s'morgens vroeg eens het kvs peil,en vul zonodig bij..een stuk rijden en kijken of het probleem verholpen is.
Gr stefan[/quote]
Lucht is er uit als de thermostaat 1X is open geweest
dat ben ik niet met je eens..
16 jaar
[quote=stefan84]dat ben ik niet met je eens..[/quote]
vraag ik ook niet maar het is wel zo enneuh je zou het es kunne proberen wat jij zegt maar euhm ik denk niet dat het daar mee opgelost is lucht is er wel snel uit hé thermostaat 1x open en het is weg ik denk eerder waterpompje bij warme motor of bij hogere toerentallen zie 140 km/uur laat het schoepje op het waterpomp los denk ik zo kun je controleren door de wagen eens goed warm te rijden en dan het slangetje boven o phet expansievat los te halen en dan eens aan 4000 toeren houden er moet een zeer duidelijke straal te zien zijn ik heb het van de week ook nog gehad bij een polo zelfde probleem thermostaat was ookd oor eht huis geslagen en waterpomp kapot beide vervangen probleem opgelost greetz
De Waterpomp was stuk, de waaier zat los op het asje. hoorde later dat je zoiets heel gemakkelijk kunt checken door in het expansievat te kijken of daar ook een koelwater straaltje in spuit
Gr Derk
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
Is het plastic wieltje van je waterpomp niet los van de as gekomen? Als ik me goed herinner komt dat bij deze Polo's veel voor, zoek even op het forum.
Succes, Thijs
16 jaar