close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: portiergreep en slot probleem

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 ahw mpi

Goedenmorgen forum.
Ik heb een probleem veroorzaakt!
Uitvoering; centrale deurvergrendeling, maar ik heb/er is geen afstandbediening.
Ik heb een probleem met de portier greep aan de bestuurders zijde.
Het slot was kapot en daar heb ik een revisiesetje voor gekocht en gedaan.
Ik was alleen zo stom om de bout er helemaal uit te draaien waardoor de "c" ring in mijn portier viel.
Ik heb de bekleding en wand eraf genomen en een ronde rubber dop er afgenomen.
Doordat gat kon ik met een grijpertje met een magneetkop de ring er uitvissen.
Ik dacht hem met mn vingers er weer op te pielen maar dat ging niet.
Dus heb ik het schroefje wat bij het scharnierende (voorste) gedeelte zitting eruit geschroefd.
Op een gegeven moment kwam alles los, maar binnenin de deur.
het montage deel viel er niet in, maar het is ook geen deel wat er naar buiten toe uitgenomen kan worden.
Maar ik krijg het met geen mogelijkheid meer op z'n plaats.
Als ik er bijna ben met terugschuiven lijkt het net of iets de handgreep tegenhoud om verder te schuiven.
De kabel die de deur opend zit er op en ik kan de deur ook gewoon openen.
Ik heb tape geplakt op de gat waar de cilinder zit, en open en sluit via de rechter deur.
De hele plaat aan de binnenkant los nemen, zodat ik er bij kan durf ik niet zo goed, omdat de ruit erin kan vakken, en diverse zaken ook weer fout kunnen gaan en ik straks meer schade aanricht dan oplos....
Wie weet raad?

Geplaatst door

peter8893 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

alles moet gedemonteerd worden, portier bekleding, raammechaniek en de binnen slot binnenkant handgreep uitbouwen.
alles weer netjes terug monteren. (is iets meer werkt). als je zelf niet handig bent laat dat over aan vakgarage.

Tiguan 0
badge

9 jaar

Peter ; laat na het weg halen van de bekleging het raam een stukje zakken .

In de stalen plaat waar het raammechanisme vast zit ,zijn 2 ronde plastiek doppen waar achter twee boutjes zitten die je moet lossen . Sleutel 10.

Raam omhoog trekken en vast plakken met plakband.

Nu alle m 6 boutjes los en OOK de slotbevestiging om ALLES er in EEN keer uit te nemen .

Na alle manieren geprobeerd te hebben is dit het veiligst .

Als je van het slotmechanisme wat breekt is de ramp compleet , B.V. dat plastic koppelingetje van het slotstangetje ! VAG verkoopt dat niet los !!

Het loshalen van die grote plaat gaat het beste met een fohn de kit kaat dan makkelijk los . Die afdichting moet HEEL blijven i.v.m. Waterlekkage.achteraf.

Nu die onderdeeltjes plaatsen die naar beneden vielen! Je kunt nu zien wat je doet.

Succes.

Punt 50
badge

9 jaar

Lijkt niet zo heel ingewikkeld zoals je het omschrijft...
Moet het raam helemaal naar boven, of b.v. 10 cm onder de bovenkant?
Als ik het goed begrijp is de binnenplaat, de montageplaat voor alle electroniche delen, zoals het raam mechanisme en het centrale vergrendelings mechanisme.
En de kabel tussen de binnenhandle en portiergreep? Kan je dat gewoon loshaken?
Moet de kit ook weer verwarmd vast?

peter8893 0

9 jaar

Raam zo ver naar beneden tot de boutjes zichtbaar zijn . Vervolgens alleen LOSSEN.

Kabel los halen van het hendeltje . Dat warm maken is er voor omdat de kitrups anders stuk scheurt bij deze koude.

Deze moet in takt blijven. Wat warmte bij montage kan goed werken .

Groet .

Punt 50
badge

9 jaar

Okay, duidelijk.
Zodra ik in een garage (binnen) kan sleutelen,
ga ik het proberen.
Ik zou niet willen dat ik een sneeuwbui
of regen tegenkom als ik alles open heb.
En ik wil rustig alles weer goed in elkaar zetten.
I.i.g. bedankt maar weer.
M vr gr,
Peter.

peter8893 0

9 jaar

Nou.....,
Doffe ellende....
Met een föhn is het iets zachter maar soms zit het aan de plaat en soms aan de deur vast.
Heb wat beweging aan de bovenzijde.
Maar vlgs mij bonkt de plaat nog ergens tegenaan
als ik hem los probeer te trekken.
Het lijkt net of hij nog ergens vast zit.
Misschien moet het gedeelte wat in het chassisdeel grijpt ook nog uit de deur.
Maar de bouten zijn geen inbus of torx 20, ik heb niets om het los te maken in ieder geval.
Ik had het raam vast geplakt en de boutjes gelost,
maar bij het weer in elkaar schuiven is het toch scheefgezakt en mis ik een klemrubber.
Degene die het al eens gedaan heeft zal wel denken,
wat een s#@@&l, maar ik stop ermee.
Waar kan ik het best naar toe gaan?
Een garage of een schade bedrijf...
Hey het gaat alleen om de plaat erafhalen, ring en greep en plaat er weer op.
De rest terug monteren lukt mij zelf wel....(hoop ik)

peter8893 0

9 jaar

Peter; als je het passende gereedschap niet hebt houdt het op .

Het is zeker niet makkelijk maar wel te doen .

Als het mechanische deel van het slot op zijn plaats zit, krijg je die open ring nooit op zijn plaats.

Ik kreeg het idee dat je wel wat mans bent , vandaar die aanwijzingen .

In heiloo zit een garage die veel in VAG auto's doet .

Groet.

Punt 50
badge

9 jaar

Kan best wel sleutelen hoor, maar als ik de boel mol ben ik verder van huis met dit weer...ik kon niet vinden dat dat de grijper om het zo maar is te noemen, er ook uit moest.
Kan je die garage pb’en?
Vaak is het zo dat een garage het ook uit moet zoeken en/of de boel molt.
Daar heb ik ervaring mee.
Ze denken: had je maar niet moeten klooien....
En een nieuwere auto moeten kopen.
Maar ze zijn niet allemaal zo.

peter8893 0

9 jaar

Iedere monteur die veel aan dat merk sleutelt , heeft alle problemen met die sloten al voorbij zien komen .

Zeker gezien de leeftijd van de wagen , hebben ze ervaring genoeg..

Daarom kan ik je goed van advies dienen.

Je moet wel vertrouwen in zo'n monteur hebben .

Succes.

Punt 50
badge

9 jaar

[quote=Tiguan]alles moet gedemonteerd worden, portier bekleding, raammechaniek en de binnen slot binnenkant handgreep uitbouwen.
alles weer netjes terug monteren. (is iets meer werkt). als je zelf niet handig bent laat dat over aan vakgarage.[/quote]

Tiguan 0
badge

9 jaar

Mooi, voor elkaar.
Alles losgenomen, ook de rand aan de binnenkant van het raam onderaan.
Dat zit geklemd maar kan je er af wippen om het raam er gewoon uit te halen, je hebt dan meer ruimte.
De bouten van de slotvanger (12 kant bit M8, spline) moeten er ook uit.
Dan alle kabelboom klemmetjes naar binnen duwen, of erafhalen, zodat je speling krijgt.
Aan de buitenkant moet je alleen nog een bedieningskabeltje uit de handreep wippen met een schroevendraaier,
zodat je die niet aan gort trekt.
Je kunt dan in 1 keer de hele plaat licht draaiend, schuin naar voren eruitnemen.
Let op dat je het stangetje van de vergrendeling er uithaalt, en kijkt hoe hij er ingewipt zit.
Als dit afbreekt kost het een hele nieuwe portiervergrendeling.
Pas dan kan je zien hoe het zit en hoe e.e.a erin moet, en dan maak je nooit meer de fout om de arreteerring meer
los te draaien als nodig.
Deze ring borgt de cilinder middels een soort bajonet in de portiergreep.
En gaat los en vallen als je hem te los maakt.
Daarna alles weer inelkaar in omgekeerde volgorde, maar blijf met 2 man kijken of je nix afbreekt of vergeet!
Alles kan in in 2 uurtjes.
Bedankt voor de info, en voor andere infozoekers "succes"

peter8893 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.