kun je een powerbox aan afstellen.
ik heb een 10-polig aansluitpunt.
zat er al op.
maar hoe weet je de max/min afstelling.
zit wel onder de deksel een minimale stel schroefje die je me een mini schroevendraaier kan verstellen.
maar hoe weet ik bv van 90 naar 110pk.
kun je dat uitlezen met iets bv vag-com!!!!!!!!!
mvgr wilco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik dacht dat je hem in moest stellen tot de motor slecht begon te lopen en te roken dan een kwart slag terug ofzo
ik ben er niet zo kapot van die powerboxen heb liever een ander chipje kost wel wat maar dan heb je wat
vermogen is niet uitlezen met vagcom zover ik weet bij een tdi
bij een 1.8 20vt is dit wel te doen maar hoe presies zn meting is weet ik niet
[quote=maurice7553]ik ben er niet zo kapot van die powerboxen heb liever een ander chipje kost wel wat maar dan heb je wat[/quote]
Verklaar je nader...??
Ik heb zo'n powerboxje en ben er best over te spreken.
Waarom? Kost weinig en is eenvoudig weer te demonteren voor het geval je het hele systeem moet checken of wanneer je de auto verkoopt.
Chipje laten implanteren doet het vooral goed bij de McDonald's en bij verjaardagen. Het klinkt vooral zo interessant: chipTUNING........
M.a.w. je betaalt een vermogen voor iets wat je NIET mee kunt nemen..............
En laten we WEL wezen: die smoes dat chiptuning vooral veel beter rijdt, is allang achterhaald..........
17 jaar
daar heb je wel gelijk in
maar met andere shoftware "schipje" haal je meer vermogen er uit + minder storingen
het kost wel wat meer en het is idd niet mee te nemen maarja dat is dan weer het naardeel
[quote=maurice7553]ik dacht dat je hem in moest stellen tot de motor slecht begon te lopen en te roken dan een kwart slag terug ofzo
ik ben er niet zo kapot van die powerboxen heb liever een ander chipje kost wel wat maar dan heb je wat
vermogen is niet uitlezen met vagcom zover ik weet bij een tdi
bij een 1.8 20vt is dit wel te doen maar hoe presies zn meting is weet ik niet[/quote]
maurice....
je bent er niet kapot van, maar eigelijk weet je niet waarom..?
paul,
Wie wil scheuren met een diesel, moet eentje met VERMOGEN kopen..............
17 jaar
[quote=paulkelder][quote=maurice7553]ik dacht dat je hem in moest stellen tot de motor slecht begon te lopen en te roken dan een kwart slag terug ofzo
ik ben er niet zo kapot van die powerboxen heb liever een ander chipje kost wel wat maar dan heb je wat
vermogen is niet uitlezen met vagcom zover ik weet bij een tdi
bij een 1.8 20vt is dit wel te doen maar hoe presies zn meting is weet ik niet[/quote]
maurice....
je bent er niet kapot van, maar eigelijk weet je niet waarom..?
paul,[/quote]
dat zijn jou woorden
ik heb al aangegeven dat ik er geen beste ervaringen mee heb kwa storingen en het vermogen dat ook niet super toeneemt
dit is puur mij eige mening een ander zegt ik het het extra geld er niet voor over en zet er zn box tussen heb ik ook niks op tegen maar op mij auto zou die nooit komen
misschien kun je jou ervaringen eens mededelen, roepen vanachter een gordijntje daar kun je vaak niks mee. vergeet niet dat niet alle zgn poweboxen onder de zelfde noemer vallen, er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in...
paul,
JIJ bevestigt hierbij dus het stigmatiserende idee dat chiptuning BETER is dan een powerboxje.....
Hoezo moet het vermogen "SUPER" toenemen...?
Koop DAN gewoon een bak met ECHT vermogen!
DAN praat je over vermogenstoename!
In het oorlogsgebied van "tuning" is chiptuning ook slechts een budget-business............
Proberen MEER te krijgen terwijl men er MINDER voor kan betalen...
17 jaar
En dan durf IK OOK nog te stellen dat ik met MINDER motorvermogen iemand met chiptuning zoek kan rijden op wegen buiten bebouwde kom......
Power HEBBEN wil namelijk nog NIET zeggen dat men er ook mee kan omgaan...........
17 jaar
hey paul heb jij ervaring met zo'n powerbox.
jij heb een garage bedrijf toch!!!!!
hoe kun je zo'n ding afstellen dan.
kan wel zitten draaien,maar echt het maximale wil ik niet.
teveel is ook niet goed.
want jeregelt wel met je brandstof verhouding,maar je klep /lucht verhouding pas je niet aan.
als je bv 90 pk heb.
en ik wil naar 110 pk.
heb je toch in ieder geval je koppel aangepast.
scheelt toch altijd wat.
en zoals santa al zegt auto weg powerbox eruit.!!!!!!!!!!
gr wilco
17 jaar
Wilco, jouw verlangen zou NIET pk's moeten zijn, maar KOPPEL.....
Heel veel jongelui snappen nog steeds het belangrijke verschil niet.............
Denken nog steeds 5 pk te kunnen "verdienen" met een onnozel einddempertje, alleen omdat er een merknaam op staat.........
Da's geen tuning, da's vacuumtrekken............
van je portemonnee..!
17 jaar
En wanneer ze eenmaal grof betaald hebbenvoor zo'n zielig herriepijpje, gaan ze NATUUUUURLIJK beamen dat ze vermogenswinst merken..............
Wie gaat nu toegeven dat ze een kat in de zak hebben gekocht.....??
PETJES in ieder geval NOOIT...!!
17 jaar
wilco
welk type powerbox is het...
paul,
op de rollenbank.
Ik durf hier nog steeds te stellen dat een powerbox en een chip niet met elkaar te vergelijken zijn. Probeer met een powerbox de vervroeger of turbodruk op een verantwoorde manier aan te passen. Ik ben het er wel mee eens dat er verschil zit in chippen maar met een goed geschreven programma loopt een auto wel degelijk beter dan met een box. Uitlezen van een powerbox gaat met goed fatsoen niet omdat juist deze waardes worden geflest, dit is juist het probleem.
Jos.
mee eens jos...
maar wat wil de auteur... pk's of koppel ? dit wordt nog wel eens doorelkaar gehaald. wil je enkel iets meer koppel, ach een powerbox kan uitkomst bieden. wil je meer vermogen dus tunen dan geen powerpox ga dan voor een goed gescheven programma.
paul,
als je een goede powerbox hebt ,dan gaat hij pas regelen op een hoger toerental en/of bij vragen van vermogene.i. accelereren berg op rijden
Pk's of koppel??? Je moet het toch van beide hebben. De fantastische hoeveelheid koppel die dan z.g. door een powerbox gegenereerd wordt(plas brandstof onderin) kost meestal eerder een vliegwiel dan rijcomfort. Koppel?? Een goed lopende (getunede) motor levert een verantwoorde hoeveelheid koppel en houdt dit goed lang vast, dit rijdt voelbaar beter en levert dus ook vermogen. Allebei zijn ze bangrijk voor de motor karakteristiek.
Jos.
Ik denk: ik maak een grapje tussendoor , anders wordt dit weer zo`n eindeloze discussie over tunen ,
is opeens mijn grapje weg!
Mag niet meer zeker.
gummetje?
mvg,
Hans.
[quote=Hans4040]Ik denk: ik maak een grapje tussendoor , anders wordt dit weer zo`n eindeloze discussie over tunen ,
is opeens mijn grapje weg!
Mag niet meer zeker.
gummetje?
mvg,
Hans.[/quote]
mag niet meer hans, binnenkort is er waarschijnlijk geen onderscheid meer tussen de EO en problemcar, daar zijn sommigen hard naar opweg.
maar hopen dat men het optijd in de gaten krijgt.... ''vaak achteraf wordt alles duidelijk'' ook wel genoemd ''oorzaak en gevolg'' kost ook leden.
paul,
grapjes mogen.
doe ik soms ook weleens.
als iemand lacht weet ik niet.
alleen... hahaha of mijn humeur slaat om.( welk humeur,)
is net een weerman.
word ik verdrietig,omdat er weinig reactie komt.
blijf het toch doen.
Ik geloof het ook ,Paul.
Ik zal in het vervolg eerst m`n witte boord omdoen.
Misschien helpt dat.
Maar met gevouwen handen is het moeilijk typen , hoor.
mvg,
Hans.
je kunt met tunen meerdere kanten op.
1. vermogentuning : de chiptuning zal geoptimaliseerd worden om (binnen de veilige grenzen) het maximaal vermogen (zowel koppel als pk) uit de motor te halen.
2. ook wel genoemd het ZGN ECO-tuning : de chiptuning zal vooral een grote koppeltoename geven, pk's worden weinig of niets verandert. het gevolg hiervan is dat de motor meer kracht heeft en soepeler doortrekt in de lage toerentallen. dit is vooral interessant voor dieselmotoren. hierdoor zal het verbruik zichtbaar verlagen.
niet iedereen wil het maximum uit zijn motor halen, het beter kunnen benutten van ALLEEN het koppel is dus ook een mogelijkheid daar leent een powerbox zich prima voor.
paul,
mijn type powerbox : carpower / vebox v1.1 / basic.
10 polig aansluiting.
ik had hem gisteren iets te ver opgeschroeft.want na een ritje van nou laat ik zeggen, 350 meter,en toen aha storing in de motor werkstadt ,en voor gloei lampje ging branden.
maar toch doorgaan.
iets terug gezet even aan de vag-com en klaar is ie weer.
gr wilco
17 jaar
jongens waarom zoveel drukte om een powerbox of chip,ieder zijn ding toch we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde.
maar euh doe mij maar extra koppel als ik zou mogen kiezen,die pk's gebruik je toch alleen maar hoog in de toeren.
groetjes iedereen en laten we ons niet zo druk maken maar elkaar liever helpen om de problemen op te lossen.
17 jaar
hey rozeboom.
extra pk's hoef ik niet zo zeer,maar koppel wel.
100/110 pk op een auto vind ik genoeg.
als ik na mijn werk ga kom ik niet verder dan de derde versnelling.ha ha ha....
maar ik kreeg wel een storing,dus die wou ik wel delen.met geinteresseerden.
dus vandaar op dit forum.
gr wilco
17 jaar
[quote=rozeboom]jongens waarom zoveel drukte om een powerbox of chip,ieder zijn ding toch we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde.
maar euh doe mij maar extra koppel als ik zou mogen kiezen,die pk's gebruik je toch alleen maar hoog in de toeren.
groetjes iedereen en laten we ons niet zo druk maken maar elkaar liever helpen om de problemen op te lossen.[/quote]
rozeboom
waar lees jij drukte ? een gezonde discussie, daar is toch niks mee ? indianenverhalen en loze kreten over chippen en powerboxen die doorgaands rondgaan moet je zeker niet aanmoedigen, van drukte is volgensmij geen sprake.
paul,
[quote=rozeboom]jongens waarom zoveel drukte om een powerbox of chip,ieder zijn ding toch we zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde.
maar euh doe mij maar extra koppel als ik zou mogen kiezen,die pk's gebruik je toch alleen maar hoog in de toeren.
groetjes iedereen en laten we ons niet zo druk maken maar elkaar liever helpen om de problemen op te lossen.[/quote]
Waarom veel drukte? Omdat we graag mensen helpen en dat ontaard niet zelden in een (gezonde) discussie.
Dat jij niet veel drukte maakt zagen we al in het achterwege blijven van een reactie op jou eerder gestelde vraag over koelvloeistof, op 2 januari j.l.
Het is namelijk gebruikelijk om te reageren op de oplossingen die mensen aandragen..........
mvg, Sytze
(zsnik)da da da dat bbe be be bedoel i i i i k nou
Rozeboom: zonder koppel geen pk's en zonder pk's geen koppel. Als het koppel groter wordt bij een bepaald toerental, dan zal het motorvermogen ook toenemen bij dat toerental.
Je kunt de regels van de natuurkunde niet veranderen. Een auto met een bepaalde snelheid heeft 0,5 * snelheid ^2 * massa aan kinetische energie in zich. Die energie moet je er wel in pompen en daar heb je motorvermogen voor nodig.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar