Hallo, ik heb onlangs een golfje 1 gekocht en ik ben bezig om hem APK gereed te maken. Nu blijkt dat de veer rechts achter is gebroken.
Ik dacht een klein klusje om die te vervangen maar helaas. Het probleem is dat ik de bout onderaan de schokbreker er niet uitkrijg, de moer was er wel snel af.
De bout blijkt vastgerot te zijn in de bus en ik krijg hem er met geen mogelijkheid uit. Heetstoken heeft geen zin volgens mij omdat dan het rubber gaat branden.
Wie kan mij aan tips helpen??
Grt Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
inspuiten met WD40 wil ook wel helpen
Anders alvast omkijken naar 2 nieuwe schokdempers..........
Gezien de leeftijd sowieso geen verkeerde investering, uitgaande van het feit dat ze er al heel lang onder zitten.
En zo duur zijn ze echt niet.........
16 jaar
Bedankt voor de antwoorden, WD 40 zit er op, maar dat werkte niet voor de bout, wel voor de moeren.
De schokbreker aan de andere kant ging prima, kon de bout er met de hand uittrekken.
Schokbrekers zijn goed, zijn niet de eersten denk ik.
Maar hoe nu los te maken, bout doorslijpen? en dan?
16 jaar
Uitboren?
Heet maken?
16 jaar
Zit de bout vanaf de binnenkant erin? Dan met luchtratel steeds links/rechtsom-linksom/rechtsom,anders
heetstoken,dan waarschijnlijk idd het rubber defect en dan maar nieuwe dempers halen zoals Santa zei.
De bout zit vanaf de velg erin, kan er niet bij met de luchtsleutel.
Ik weet niet of heetstoken werkt, rubber gaat dan wel kapot, maar hoe krijg ik dan die bus van die bout.
Misschien dat uitboren een optie is.
Als het even kan wil ik de schokbreker blijven gebruiken.
16 jaar
Tegen de tijd dat het rubber stuk is,is de bus ook wel heet genoeg om de bout eruit te slaan denk ik.
Bus draaid zeker mee met de bout?
Heetstoken en laten schrikken met vloeibaar stikstof?
16 jaar
Bus draait inderdaad mee met de bout, dat is het probleem.
Ik heb geen vloeibaar stikstof in mijn garage.
16 jaar
Bout doorslijpen, met doorslag de rest eruit meppen nieuwe bout en schokdemper plaatsen(aangezien de rubber vastgekoekt zit, en daardoor te veel aan het slijten is geweest) Nieuwe bout met kopervet insmeren zodat het zooitje de volgende keer weer losgaat alles terug monteren en klaar is Jan :)
16 jaar
Het probleem is opgelost, ik heb er de flex ingezet en wat zinvol geweld toegepast en het probleem is opgelost.
Moet helaas wel een andere schokbreker onder, maar het is niet anders.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten Jan
16 jaar
my wai!
[quote=kooi72]Moet helaas wel een andere schokbreker onder, maar het is niet anders.[/quote]
En DAT is nou net NIET MY way.......
Schokdempers altijd per paar verwisselen, ZEKER als je niet weet hoe oud ze zijn.
Enigerlei opgelopen schade a.g.v. een uitbrekende auto is altijd hoger dan de kostprijs van 1 nieuwe schokdemper........
16 jaar
Misschien heb ik mij wat ongelukkig uitgedrukt, maar er zijn idd 2 nieuwe schokbrekers onder gekomen.
Het zou niet nodig zijn geweest als die bout er wel goed uit was gekomen, maar helaas.
Jan
16 jaar
[quote=Santa][quote=kooi72]Moet helaas wel een andere schokbreker onder, maar het is niet anders.[/quote]
En DAT is nou net NIET MY way.......
Schokdempers altijd per paar verwisselen, ZEKER als je niet weet hoe oud ze zijn.
Enigerlei opgelopen schade a.g.v. een uitbrekende auto is altijd hoger dan de kostprijs van 1 nieuwe schokdemper........[/quote]
ik bedoel die flex
sorry maar idd per paar vervangen
enneen beetje leverancier verkoopt ze ook per paar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar