auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Probleem met elektrische installatie

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ALH

Heb onlangs een Passat gekocht en die blijkt wat opgelapte problemen te hebben even voor de verkoop. De kachel doet het soms niet en dan weer wel. Heb het vanmiddag allemaal uit elkaar gehad. Heb de weerstand gecontroleerd en die is goed. De kachelmotor lijkt me ook prima, draait niet zwaar en de contacten zijn ook niet geoxideerd. Spul weer in elkaar gezet en hij doet het weer. Toen de kentekenverlichting want die deed het ook niet, bleek dat de verkoper de zekering er gewoon uitgetrokken had. Zekering er in en hij deed het weer. Druk op de knop van de afstandsbediening om de auto af te sluiten en die reageerde niet en dat was wel altijd goed druk nog even op het knopje voor open en dat reageerde wel. Vreemd, dus toen maar geprobeerd met sleutel in een slot en toen deed hij het wel en de afstandsbediening deed het ook weer. Doet de kachel en de kenteken verlichting het weer niet. Van alles geprobeerd, kachel doet het inmiddels alweer maar houdt er ook soms weer mee op. Vooral als ik de auto uit zet en de kachelmotor aan laat staan en dan weer op contact zet doet hij het weer niet. Als ik de kachel uit zet en dan de auto en dan weer op contact dan blijft hij het (vaak)wel doen.

Heb op internet gelezen dat deze auto's een comfort module hebben en die willen nog wel eens nat worden, ik las dat die onder de stoel moet zitten maar ik heb er niks kunnen vinden.

Weet iemand waar dat ding zit en of dit het probleem i.d.d. het probleem kan zijn?

Kan dit ook nog een andere oorzaak hebben of heeft iemand nog een goede tip?

Geplaatst door

HansM6 (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb de comfort module inmiddels gevonden onder de vloerbekleding en verwijderd. Vloerbekleding was nat dus geen goed teken. Zat een heel klein beetje water in de doos maar de module zelf leek droog. Print er uit gehaald en ik zie wat oxidatie op de print en en 2 pennen van 1 van de 2 stekkers zijn groener dat het bos deze tijd van het jaar.

Is dit met schoonmaken te verhelpen of is het gegarandeerd nieuwe kopen?

HansM6 0

9 jaar

Ja als je er een beetje bij kan dan contacten opschuren en de waterlekkage verhelpen. Lekt meestal vanuit de paravan naar binnen, onder ruitenwissermechaniek zit een plastieke kap waar de bekabeling naar binnen gaat en de afdichting van die kap lekt wel eens, ook kan hij lekken vanaf de deurplaat, ook kan het van achteren komen, bv achterlichtunit en dat het langzaam naar voren stroomt.

Maar wat je ook moet doen is die kabelboom die naar voren loopt daar onder de mat en de kabelboom die vanaf comfortmodule daar ook loopt even het tape verwijderen en kijken of daar ook oxidatie in zit, in die kabelboom zitten een aantal "knooppunten" waar een aantal draden bij een komen zeg maar en daar zit dan ook vaak een probleem op zo'n punt. Dus de draden op gedeelte onder de mat heel goed controleren.

ricky 10
badge

9 jaar

Dat zal ik morgen meteen even uitpluizen, bedankt. Heb inmiddels een andere comfort module geregeld.

Moest ook nog gasklephuis schoonmaken want hij viel soms uit bij naderen tot stilstand. Dacht dat het daar aan lag. Vanavond een stuk gereden zonder comfort module en de motor valt ook niet meer uit. Toeren zakken nog wel weg naar 500 ipv 200(zakte met comfort module aangesloten naar 200 en dan meestal uit en soms weer omhoog) Nu is het 500 en hij schiet weer omhoog. Ik denk nu ook dat het niet aan het gasklephuis ligt. Toerental stationair is bij stilstand 950 en als ik tijdens het noem eens wat 60 70 rijden de koppeling intrap en even vasthoud of vrijzet dan is stationair ineens 1050 toeren. Toerental rond stationair is nu ineens ook minder stabiel schiet wat heen en weer van 500 naar 700 naar 1100 en draait dan pas stabiel 950 of 1050 naar gelang ik stil sta of rijd. Ik denk aan de hallgever of bobine evt de lucht massa meter want heel soms start hij beroerd en dan stinkt hij naar brandstof. Zegt dit iemand iets?

HansM6 0

9 jaar

Nou zou als eerste het gasklephuis reinigen en ook weer inleren met de testkast, dat is heel belangrijk.
Daarna het zoeken in lekke slangen, bv die kleine vacuumslangetjes of de carterontluchtingspijp die vanaf onder komt richting gasklep en kleppendeksel, deze wilden ook vaak scheuren en vaak op het geribbelde gedeelte. Daarna pas gaan kijken naar de lmm en de rest.

ricky 10
badge

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.