Hallo beste mensen,
Sind een weekje heb ik problemen met mijn oude model caddy.
Terwijl ik rijd hou die opeens in best vaak en dan gaat het gloeilamp lampje op t Dashboard branden ook kan ik dan geen gas meer geven lampje gaat en en uit best lang dan opeens na een paar minuten of 10 pakt die het gas weer ik kan hem niet uitlezen hij geeft geen fout aan namelijk
Iemand zelfde probleem of bekend kwaaltje of zo wat ik moet weten ?
Mvg niek !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het gloeilampje wordt ook gebruikt om een fout aan te geven.
Dus ik denk eerst maar eens uit (laten) lezen met dealer (of gelijkwaardig zoals VCDS) apparatuur.
Zeg Niek
Vervang ze gewoon alle 4, voor het geen wat ze kosten en dan weet je toch meer, het zijn normale gloeiers zonder druksensor, die zijn nl. goedkoop.
Als ik juist ben kan je deze heel voorzichtig demonteren met een buissleutel 12mm
Gr.
Jantje
4 jaar
Kan eigenltoch bijna niet aan de gloeibougies liggen hij loopt wel gewoon super netjes stationair als die zo doet alleen kan ik geen toeren maken. En uitlezen is al geneurd gaf geen storing weer
4 jaar
Waar mee (welke merk, type, versie, etc.) is er uitgelezen?
Wie heeft er uit gelezen? Dealer of universeel of bekende?
Dit euvel zit in de kabelboom. Tussen pomp en ECU
Dit al meerdere malen meegemaakt.
Grt. Paul
Zo een gevoel had ik dus ook al enig idee waar ik me op moet richten bepaalde plek of dergelijke ?
4 jaar
Hij valt trouwens nooit uit hij gaat gewoon stationair lopen en dan kan ik geen gas geven hij valt dus niet uit wel gaat dat gloei lampje branden knipperen dan
4 jaar
Ik heb met mijn VW Caddy van 2007 aan 180.000km ongeveer gehad dat hij ineens stilviel bij het gas geven, stationair viel hij niet stil, na even wachten start hij normaal en gas geven was dan weer geen probleem. In de garage (off. scoda garage dan wel) vonden ze niets verkeerds behalve dat ze de egr-klep voor herverbranding uitlaatgassen en de sensor daarvoor voor €500 vervangen hadden en het 1,5maand goed ging. Dan viel hij opnieuw stil bij gas geven. Die kost was dus overbodig! Ik heb toen gewoon de dieselfilter/ brandstoffilter vervangen, die er wel wat vuil uitzag en het was opgelost, nu al een paar jaar probleemloos op dat vlak. Een collega caddy rijder Bj 2004 had in Italië 'slechte' diesel getankt en startte daarna zeer moeilijk, warm starten als zijn brandstoftank minder dan de helft vol was ging moeilijk... Na terug vol tanken startte hij weer vrij normaal voor een 250.000km motor. Misschien hebben andere hier ook iets aan.
4 jaar
ook relai 219 vervangen geeft ook storing via de gloei lamp..
4 jaar
Stap 1 is kijken onder de paravan (plastic plaat onder de ruitewissers). Daar zit de ecu en daar blijft vaak water staan. De ecu is op zich waterdicht maar de behuizing corrodeert en gaat na verloop van tijd toch lekken.
Verder is een defect gaspedaal een veel voorkomend probleem. Na contact uit en aanzetten kun je dan gelijk weer gas geven? Dan zou ik het in die hoek zoeken.
Knipperen van gloeilampje wordt verder veroorzaakt door:
- defecte remlichtschakelaar
- defect in egr (losse stekker ook)
- defect in brandstofpomp
- defecte brandstoftemperatuursensor
- kabelboom defect (vroeger grote ronde stekker op de kop, weet niet of dat bij jouw type nog is)
- defect gaspedaal
Succes met de zoektocht!
Groeten Mark
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar