Volkswagen Passat: Probleem met remmen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1897cc

Hoi

Heden weer een problemcar op de werkvloer.

Na het vervangen van rembooster en hoofdremcilinder
krijgen we de remmen rechtsvoor en linksachter niet ontlucht.
Rechtsvoor en linksachter is perfect ontlucht.

ABS pomp gestuurd met diagnoseapparaat, wielen la en rv vallen niet te blokkeren
ra en lv wel.

Ontlucht met onderdrukapparaat en op conventionele manier, maar brengt géén soelaas.

Iemand een idee? Wat doen we verkeerd of hoe zouden we beter te werk gaan?

Mvg
Stefan

Verlintje11759

Geplaatst door Verlintje11759 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat was de klacht?(waarom onderdelen vervangen?)Komt er olie uit de leidingen?Originele onderdelen?Zit er een storing in geheugen?Uitgelezen met kts?

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=auto-peter]Wat was de klacht?(waarom onderdelen vervangen?)Komt er olie uit de leidingen?Originele onderdelen?Zit er een storing in geheugen?Uitgelezen met kts?[/quote]
Hoi Peter

Rembooster vervangen na af te moeten slepen met vastgelopen remmen. Remmen bleven bekrachtigd.
Voertuig heeft 280d km, wegens kostprijs twijfelden we, maar klant stond er op dat ook hoofdremcilinder
ineens werd meevervangen. Originele VW onderdelen. (€€ :-))

Uit leidingen RV en LA géén olie, LV en RA volop olie.

Uitgelezen, géén foutcodes, helaas. --hoofdpijn, dat wel--

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je olie voor het abs blok?

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

Stefan

Tot waar heb je olie ?

Gr. paul

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Juiste hoofdremcilinder?Lengte as rempedaal ontregeld?Remflexibels verstopt(kan bijna niet,2 stuks)

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=auto-peter]Heb je olie voor het abs blok?[/quote]
Peter,

Uit de achterste aanluiting vd rempomp volop olie, de voorste
geeft niet veel. Als je de vinger ervoor houdt bij het pompen met de pedaal
nochthans heel grote zuig/blaaskracht, maar geeft idd weinig olie.


gr
stefan

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=auto-peter]Juiste hoofdremcilinder?Lengte as rempedaal ontregeld?Remflexibels verstopt(kan bijna niet,2 stuks)[/quote]
Nieuwe hoofdremcilinder is identiek aan de oude.

Lengteas rempedaal : Kogelhoofd van rempedaal teruggedraaid op de as van de nieuwe rembooster.
Denk dat dit weinig invloed heeft, je regelt daar enkel de pedaalhoogte mee dacht ik? (als je ze niet tot tegen
de aanslag duwt tenminste, maar ze heeft speling).

Remflexibels lijken me ook quasi niet van toepassing.

Alvast weer bedankt voor het meedenken... .

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=paulkelder]Stefan

Tot waar heb je olie ?

Gr. paul[/quote]
Hoi Paul

Zoals ik al schreef geeft de achterste aansluiting van de hoofdpomp
volop olie, wielen RA en LV krijgen ook olie.

Uit de voorste aansluiting van de hoofdremcilinder komt
slechts een weinig olie.

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Slechte hoofdremcilinder op het eerste zicht.Was er iets te zien aan de membraam v/d oude rembekrachtiger?(ivm oorzaak eerste probleem-remmen vast)M VR GR Peter PS Hoe is het met golf 4 met startprobleem?

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

is de voorste aansluiting niet voor de achterremmen
als dit een pomp voor een auto ZONDER abs is zit hier waarschijnlijk een druk regelaar in

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]is de voorste aansluiting niet voor de achterremmen
als dit een pomp voor een auto ZONDER abs is zit hier waarschijnlijk een druk regelaar in[/quote]
Hoi


Voorste aansluiting lijkt circuit remmen Rechts Voor en Links Achter te zijn.
Pomp terug gedemonteerd van de rembooster. Op de werkbank gezet, ze maakt op
de voorste aansluiting nochthans een grote druk, maar geeft geen olie. Ga strax
de oude rempomp eens opendoen, zien of ik wijzer word.

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=auto-peter]Slechte hoofdremcilinder op het eerste zicht.Was er iets te zien aan de membraam v/d oude rembekrachtiger?(ivm oorzaak eerste probleem-remmen vast)M VR GR Peter PS Hoe is het met golf 4 met startprobleem?[/quote]
Peter,

Op 't eerste zicht niet direct wat te zien aan de rembooster, moet nog eens binnenin zien. (Rempedaal was keihard
bij aanlopen van de remmen). Momenteel weer rem krijgen op die auto is de grootste zorg momenteel. argggg.
Misschien toch eens moeten uitzien naar een ~pulserende~ remontluchter om alle twijfel bij zulke gevallen uit te sluiten... ?

--golf 4 met startprobleem is er nog, komt binnenkort terug eens binnen, ik post dan verder verloop in dat topic--


Oja, mocht er iemand nog een idee hebben...

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Yo Stefan,zou er een fout kunnen zitten in het abs blok?(geen aansturing met kts)Stonden alle remmen vast bij aanlopen?Ik gebruik al een paar jaar ontluchter van Facom,is wel een goeie investering.Maar daar heb jij nog geen remmen mee...Sterkte

kees cor (0) PRO, 16 jaar geleden

hoe ontluchtt je nu dan ?.
zonder ontlucht apperaat moet het ook kunnen maar dan moet je eerst bij de pomp beginnen en dat het abs blok enz veder tot en met remtangen enz
heb je geen troep uit het oude rempotje in de nieuwe hooftpomp gekregen tussen de klepjes .
heb je de waterafvoer onder de rembekrachter ook schoon gemaakt wand daar zat je plobleem booster zit water in komt veel voor.
al meerdere keeren mee gemaakt an gaat hij op de rem loopen of blokkeerd
.anders moet je broberen auto op contakt zetten en dan ontluchten zo is het mij nog altyd gelukt .
zal mischien ook nog wel eens misgaan ??.
vr gr kc

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=kees cor]hoe ontluchtt je nu dan ?.[/quote]
Via een gewoon ontluchtapparaat, niet pulserend.
Ook al geprobeerd met de onderdrukspuit, maar helaas ook géén resultaat.
[quote=kees cor]zonder ontlucht apperaat moet het ook kunnen maar dan moet je eerst bij de pomp beginnen en dat het abs blok enz veder tot en met remtangen enz
heb je geen troep uit het oude rempotje in de nieuwe hooftpomp gekregen tussen de klepjes .
heb je de waterafvoer onder de rembekrachter ook schoon gemaakt wand daar zat je plobleem booster zit water in komt veel voor.[/quote]
Normaliter werd het potje leeggemaakt en wordt het remsysteem eerst even doorgepompt met verse olie bij ons.
Stond idd paar cm water onder de booster, afvoer vrijgemaakt.
[quote=kees cor]al meerdere keeren mee gemaakt an gaat hij op de rem loopen of blokkeerd
.anders moet je broberen auto op contakt zetten en dan ontluchten zo is het mij nog altyd gelukt .
zal mischien ook nog wel eens misgaan ??.
vr gr kc[/quote]
We houden vol en ik post het resultaat zeker!

kees cor (0) PRO, 16 jaar geleden

al wat gevonden ??????vg kees cor

Verlintje11759 (0) PRO, 16 jaar geleden

Hoi Iedereen.

Ja, probleem is opgelost van gisteren, maar helaas nog geen tijd gehad om te posten.

Nooit het onmogelijke uitsluiten is de opdracht blijkbaar.

De nagelnieuwe hoofdrempomp was namelijk de dader van het probleem. Is een dubbelwerkende pomp en ze
gaf op de achterste zuiger niet door. Ten einde raad toch maar gewaagd om een nieuwe te halen
en te monteren en op een half uurtje was de klus geklaard, volop olie en rem op alle wielen. Arrggg.
Dealer neemt ze gelukkig terug.

Allen alvast bedankt voor het aardige meedenken.

mvg
Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.