Volkswagen Passat: Schokbrekers Voor Passat 2001

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: ?

Geachte Forumgebruikers

Waar moet je op letten als je de schokbrekers voor gaat vervangen bij een passat met die apparte draagarm constructie?

als ik de tekening bekijk in programma ETOS, zie ik boven drie bouten voor de bevestigingsplaat, en daarna zit de veer zelf vast
maar is er een foefje kwa loshalen draagarmen? of moeten deze verwijdert worden en na vervangen de auto weer laten uitlijnen?

aangezien ik van de week de homokineten al heb vervangen zonder de fusee te demonteren (anders uitlijnen)

alvast bedankt voor de uitleg

A,

ATi-VR6

Geplaatst door ATi-VR6 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (330) PRO, 16 jaar geleden

draai de moeren los aan weerszijde van de plaat, verwijder de bout onderaan de veerpoot en neem de veerpoot onder de auto uit.
Gebruik veerspanners om de veer in te drukken en maak de centrale moer los, neem de veer weg en vervang de schokbreker.

ATi-VR6 (0), 16 jaar geleden

Geachte,

We zijn bezig geweest (vandaag) maar hoe haal je die veren nu los?
we zitten met die bovenste draagarmen van de fusee, die bout krijgen wij niet los, of doen we het helemaal verkeerd?
(het is een bout die de bovenste twee draagarmen bijmekaar op het fusee-huis zitten)

graag reactie

A,

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

Het is een lange bout met een moer, moer los draaien (bout kan best goed vast zitten in de fusee) inspuiten met kruipolie met hamer er uit tikken.

als het echt niet gaat kan je die lange bout laten zitten in plaats van maak je de 2 kleine bouten van de draagarmpjes achter los veerpoot iets laten zaken om de rechterbout tussenuit te halen.

Veel succes

Groet Tiguan

ATi-VR6 (0), 16 jaar geleden

Bedankt! voor je uitleg

(bout zit inderdaad muurvast)

Groet

Arie,

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Tiguan]als het echt niet gaat kan je die lange bout laten zitten in plaats van maak je de 2 kleine bouten van de draagarmpjes achter los veerpoot iets laten zaken om de rechterbout tussenuit te halen[/quote]
Opzich leuk bedacht.... maar hoe zet je vervolgens de armpjes weer in de juiste stand om het zgn wringen in de rubbers te voorkomen, ook niet onbelangrijk...........

Gr. paul

ricky (0) PRO, 16 jaar geleden

Wat ik wel eens doe als deze bout echt niet los wil:

-Moer van bout loshalen.
-stuurkogel loshalen.
-Paar goede klappen geven op het huis waar de bout in zit.
-Goed inspuiten met wd-40.
-Luchthamer erop zetten (past er net tussen),en dan steeds kort links/rechtsom-links/rechtsom enz enz totdat hij ruimte krijgt,als je het goed doet (dus bout breekt niet af) gaat hij geheid los op deze manier.
Doe je te lang naar 1 kant met de luchthamer dan breekt hij af.

kaylee (0), 16 jaar geleden

[quote=paulkelder][quote=Tiguan]als het echt niet gaat kan je die lange bout laten zitten in plaats van maak je de 2 kleine bouten van de draagarmpjes achter los veerpoot iets laten zaken om de rechterbout tussenuit te halen[/quote]
Opzich leuk bedacht.... maar hoe zet je vervolgens de armpjes weer in de juiste stand om het zgn wringen in de rubbers te voorkomen, ook niet onbelangrijk...........

Gr. paul[/quote]
dan verkoopt ie over 3 mnd een setje nieuwe armpjes met extra werk ivm losbranden/smelten vd armpjes

ATi-VR6 (0), 16 jaar geleden

We zijn er wel achter dat het beter is om gewoon die bout in het fuseehuis los te halen, aangezien je boven (waar die armpjes vastzitten)
inderdaad niet veel ruimte is om daar fatsoenlijk een sleutel op te zetten.

Verder hebben we een oude momentsleutel gebruikt (puur voor het hefboom effect) om die bout proberen los te krijgen
je voelt wel dat er werkt, alleen hebben we het idee dat we de bout geheid afbreken!
ook hebben we WD-40 er op gespoten en laten inwerken (mischien dat het wat langer tijd nodig heeft)
de volgende keer gaan we proberen met tikken (achterkan bout) en met de sleutel kracht uitoefenen, en maar hopen dat ie losgaat!

Arie,

ATi-VR6 (0), 16 jaar geleden

We hebben de bouten eindelijk kunnen verwijderen (uitboren)

nieuwe bouten geplaatst, nu alleen nog schokbrekers vervangen als het ons uitkomt
zat erg tegen met die bouten dus vandaar eerst beide kanten voorzien van nieuwe bouten (met kopervet)

Wordt vervolgd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.