close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen golf 4: Probleem Met Schakelen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hoi allemaal kan iemand een oplosing vinden voor mijn probleem hij schakeld beetjes slecht op 1 En 2 .en het koppeling gruipt ook wat van hoog. kom dat door koppeling of door bak? Alvast bedankt.

Geplaatst door

md66 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoi

Dit komt hoogst waarschijnlijk door uw versnellingsbak.
Er is een klinknagel afgebroken van uw differentieel en die is waarschijnlijk door de behuizing geslegen.
Met het gevolg dat je olie verlies vooraan in het koppelingshuis , dus een slippende koppeling.

Groeten
Hans

Transmissies 0
badge

16 jaar

[quote=Transmissies]Hoi

Dit komt hoogst waarschijnlijk door uw versnellingsbak.
Er is een klinknagel afgebroken van uw differentieel en die is waarschijnlijk door de behuizing geslegen.
Met het gevolg dat je olie verlies vooraan in het koppelingshuis , dus een slippende koppeling.

Groeten
Hans[/quote]
Hij praat (nog) niet over olieverlies en slippende koppeling.
Kan ook meerdere oorzaken hebben,koppeling versleten of niet goed vrijkomen,maar ook het schakelmechaniek waarvan iets stuk is of dat hij gewoon gesmeerd of afgesteld moet worden.

ricky 10
badge

16 jaar

ik kan niet opmaken dat het een automaat is of dat het een handgeschakeld bak is
ik neem tenminste uit de tekst dat het een handgeschakeld bak is.

dan zou het ik eerder denken aan de meshring, dit kan als eerste bij de 1 en 2 versnelling gebeuren
probeer je het met veel kracht te doen en je hoort dat de tanden worden gepoetst dan zou dit het alleen maar versterken

[quote=trucker0werner]ik kan niet opmaken dat het een automaat is of dat het een handgeschakeld bak is
ik neem tenminste uit de tekst dat het een handgeschakeld bak is[/quote]
Als je goed leest.... Auteur zegt : Koppeling grijpt wat hoog ;

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

in de automaat zit ook een koppeling en hij kan dan de toeren bedoelen

[quote=trucker0werner]in de automaat zit ook een koppeling[/quote]
Ik hoop niet dat je op dit onderdeel examen moet afleggen.....

Een automaatbak heeft geen koppeling, wel een koppelomvormer dat is wel heel iets anders.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=md66]Hoi allemaal kan iemand een oplosing vinden voor mijn probleem hij schakeld beetjes slecht op 1 En 2 .en het koppeling gruipt ook wat van hoog. kom dat door koppeling of door bak? Alvast bedankt.[/quote]
trucker0werner




Hier staat toch duidelijk de vraag komt het door de koppeling of door de bak,lijkt me toch wel dat er dan geen verwarring over kan zijn.

Hans4037 0
badge

16 jaar

Hoi allemaal. nog bedankt met jullie reactie.
het is geen automaat , ik heb daarna weer een nieuwe probleem gekregen met mijn auto de motor tikt ,het lijkt dat de kleppen stoten, is dit soms de gevolg van het oude brobleem. groetjes

md66 0

16 jaar

Maar ik heb geen olie verlis in mijn bak?

md66 0

16 jaar

Denk dat je maar even "voorzichtig" naar een garage moet rijden of slepen,want tikken in het blok is nooit goed,kan iets ontschuldigs zijn,maar ook iets ergs.

ricky 10
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.