close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Problemen golf 2.3 V5 AGZ loopt op vier cilinders LA neem hij ni

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 V5

Hallo iedereen, ik heb hier een golf v5 deze loop op vier cilinders!

Krijgt een slechte vonk op de cilinder LA in! Cilinder A

Heeft iemand een schema, of meetgegevens van de onstekings versterker!

of bobine

Geplaatst door

pruts2 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

werkvolgorde:

met led tester controleren of de ontstekingsversterker output geeft. (los blok, draadboom van bobine af volgen) Zo nee, dan met de scoop testen of de ecu de ontstekingsversterker aanstuurt. Vanuit de ecu wordt over massa geschakeld, verder is er op een van de draden een + voeding zodra het hoofdrelais wordt ingeschakeld. Als dit in orde is dan de ontstekingsversterker vervangen. Gaan vaker. Is de output van de ontstekingsversterker in orde dan is je bobineblok overleden. komt ook vaker voor.

Meestal verleng ik de kabelboom en verplaats de ontstekingsversterker naar een koelere plek, op een zelf gefabriceerd alu plaatje onder de motorruimte. niet vergeten warmtegeleidingspasta tussen de achterzijde en de plaat waarop hij gemonteerd wordt te gebruiken. De reden dat ze stuk gaan is puur temperatuur.

In de passat is deze ontstekingversterker ook toegepast, echter daar staat hij op de beugel van de ABS pomp en gaan ze zelden stuk.



Bovengenoemde test in warme toestand doen. gammele halfgeleiders hebben de eigenschap nog te functioneren als ze koud zijn.

audia4 0
badge

12 jaar

hallo

Ik heb weer een ontsteking module vervangen, hopen dat dit nog garantie is!
Hij zit normaal tegen het schutbord, maar jb autoservice vertelde mij dat hij daar te warm werd,
Bedrading opgezocht enz. Module naast de accu gemaakt, hopen dat het nu een tijdje wegblijft!

Mvg Arie

pruts2 0
badge

12 jaar

als je bovenstaande had opgevolgd was de 2e aktie voorkomen......

heb je wel warmtepasta tussen moduul en je montageplaat gestopt? zo nee sta je binnenkort wederom.

audia4 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.