Volkswagen Lupo: Problemen na grote onderhoudsbeurt

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

De motor van onze VW Lupo draaide als een zonnetje tot een grote onderhoudsbeurt afgelopen vrijdag. Bij de beurt bleek het middelste gedeelte van de uitlaat vervangen te moeten worden. Er werd een rekening van meer dan € 400 gepresenteerd. Na het ophalen van de auto bleek deze niet meer goed stationair te lopen (2000 toeren) en te schokken bij stapvoets rijden. Terug gegaan naar de garage die claimt na de beurt een proefrit te hebben gemaakt. Na opnieuw te hebben gereden is de auto gister terug gegaan en nu blijkt volgens de garage de gasklephuis van de carburateur kapot, Kosten € 345,-!!! Hier ben ik uiteraard niet blij mee. Volgens de garage is het samenvallen van het kapot gaan van het gasklephuis met de beurt toeval. Ik heb wat moeite om dit te geloven. Kan iemand aangeven of door de beurt mogelijk het gasklephuis kapot is gegaan of dat ik moet geloven in toevel. Gaarne hulp???? Veel dank.

Marvee

Geplaatst door Marvee (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Lupo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

Als de auto voorheen goed liep (anders was dat wel gemeld bij het brengen van de auto) dan zou je zeggen dat er toch bij de garage iets is fout gegaan. Zitten er wel de juiste bougies in? Of een kabel verkeerd/los? Brandstoffilter vervangen? Als de monteur met de proefrit niets gemerkt heeft en de auto opeens stuk is, kan dat natuurlijk altijd, maar ik zou toch even een second opinion vragen bij een 'ander'. Wacht er niet te lang mee.

Cliodennis (0), 17 jaar geleden

Te hoog stationair kan ook valse lucht zijn. Zit het luchtfilter en de slang wel op z'n plaats ?? Laat dat ook even controleren.

ricky (0) PRO, 17 jaar geleden

Waarschijnlijk was er geconstateerd dat het gasklephuis vervuild was,en hebben ze deze schoongemaakt,echter na het schoonmaken kun je soms problemen gaan krijgen bij het opnieuw in basis zetten (heb ik zelf ook al een paar keer gehad).
Het klinkt raar,maar als deze problemen voorkomen na het schoonmaken,en na veelvuldige pogingen,dan zit er vaak niets anders op dan het gasklephuis te vervangen.
Natuurlijk kan er ook iets fout gegaan zijn in de garage,of misschien hebben ze alleen de leerwaarden gewist voor het een of ander (zeg het maar),dan is opnieuw in basis zetten de oplossing.
Zou het even goed navragen wat ze hebben uitgespookt.

Ricky.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Lupo of stel zelf een nieuwe vraag.