hello
ik heb dus een golf 2 90' met 1.3 injectie met 235000km
loopt op 3 cilinder en de vierde doet het maar voor de helft,
stationair duidelijk en onder het rijden merk je er niets van
al vervangen-bougies+kabels, verdeler met rotor, injectoren,
compressie gemeten(1-2-3-4)= 12-11-11-11 warm 13-12-12-12
de met hogere waarde is het probleem
ontsteking gekontroleerd, distributie ook, CO niet gekontroleerd,
slijtage nokkenas in orde ( geen bijzonderheden)
waar kan het aan liggen , ik ben al twee dagen bezig en weet het niet meer, help me , vind het zonde om weg te doen
bij dealer zeiden ze dat het aan de afstellingen lag van ontsteking en CO + stationair(twijfel)
eventueel ook berijkbaar -06-11160085
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je het inlaatspruitstuk er al af gehad ? Pakking lek ?
nee dat niet, moet je tog kunnen hooren ( beetje fluitend geluid)
, maar de keering is in orde , ik haal morgen de spruitstuk er van af en zie dat wel, hoop dat je geljk heb.
raar dat het maar de eene is
thanks
19 jaar
Wordt de injector van de betreffende cilinder wel goed gestuurd? Slechte connector misschien?
19 jaar
ja ,
ze worden allemaal aangestuurd op een signaal,( 4x in 4 slagen)
dus je kan ze verwisselen en alles, tog doet die eene het niet ook met andere conector
gr
19 jaar
Als ik jouw zo hoor is de slang van de rembekrachtigingstrommel naar het inlaatspruitstuk lek, waarschijnlijk net bij de bevestigingstube op het spruitstuk. Hierdoor krijgt een cilinder een te arm mengsel (valse lucht) en loopt ie stationair slecht mee. Met gas erop gaat het wel goed want dan is de hoeveelheid valse lucht minder van invloed op het mengsel.
Zo niet, dan even proberen de slang af te doppen, bekrachtigingstrommel kan ook stuk (is wel heel zeldzaam)
Maar, dit probleem, met deze compressie en alles wat je uitgeprobeerd hebt moet je echt zoeken in valse lucht
En, voor onderdelen op naar de sloop, daar rammelt het van deze auto's
succes
inderdaad, valse lucht leek me de boosdoener, ik heb alle slangen gekontroleerd alleen de remslang niet, leek me in orde want remt ook primma, maar waroom maarde eene en steeds de selfde als alle vie gezamelijke ruimte hebben waar de slang op aangesloten is, dan loopt ie meestal slecht op aale cilinders,
maar ok, weer een punt om te controleeren,doe ik
gr
19 jaar
Een inlaatspruitstuk is een stukje high tech stromingstechniek, de tube van de rembekrachtigeraansluiting zit niet centraal, maar heeft echt invloed op een clinder. Wervelingen worden verstoort, mengsel dus ook als hij lekt. Overigens heb ik dit manco al heel vaak gezien bij vw motoren :-) Trek die slang er maar af, waarschijnlijk is ie aan de onderkant doorgescheurt.
bingo, ik heb het
lag aan het pakking van de spruitstuk, was helemaal verzet en er miste een klein stukje( voorige eigenaad denk ik, prutser)
nieuwe pakking en loopt als een zonetje,
dank voor alle reacties
mvg jakob
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar