Na een 10-tal minuten rijden valt de wagen uit.
Onderdelen zoals bobine, benzineleidingen, sproeiers en dergelijk zijn reeds vervangen.
Toch is het probleem niet verholpen.
Wie weet raad.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dop benzinetank met of zonder ontluchting?Proefrit maken zonder dop.
Als wagen stilvalt,hoe gebeurt dat dan?
Hallo, ik ben de eigenaar van deze Golf.
Heb al eens gereden zonder benzinetankdop, nog altijd hetzelfde.
Na een tiental minuten houdt de wagen even in, versnelt dan een beetje en valt dan volledig stil.
Dit gebeurt nogal stotterend, lijkt op zonder benzine vallen.
Met vriendelijke groeten
Een radeloze MK1-rijder
16 jaar
filter in de tank verstopt
Ik denk ook aan vervuiling in de tank.
Is de tankhals niet doorgeroest ?
Kun je vaak wel zien als je er met een lamp inkijkt.
We kregen de filter vanachter niet los.
Dit zou ook nog een mogelijkheid zijn.
En de vulpijp moeten we nog eens nakijken.
Alvast bedankt
16 jaar
Een doorzichtig brandstoffilter monteren en tijdens stilvallen kijken of filter leeg is. Dan weet je of het een brandstofprobleem is. Vlg. mij kun je het filter in de tank met een dikke lasdraad of zoiets er zo uittrekken.
Zit er nog een benzinepomp op de motor met schroef in het deksel?Zo ja,dan zit er een filterzeef onder.Kan mis zijn,maar ik dacht dat er enkel bij Golf I diesel een ronde filterzeef in tank zat(die met lasdraad kan gedemonteerd worden)Succes
Idd peter, de Diesel heeft een filter in de tank, de K-jetronic (GTI) blokken ook, de rest niet; die hebben een filter in de brandstofopvoerpomp op het blok of een los filter in de toevoerleiding hiervan. Nooit een los filter tussen pomp en carburateur plaatsen, als hij stuk gaat; en dat gaan ze door b.v. uitharden van het plastik door de warmte; dan heb je een benzinedouche en wordt je golf gegarandeerd een fakkel
Kijk voor de aardigheid eens of je na die 10 minuten nog wel ontsteking hebt; zo nee, dan is het de bobine; of indien aanwezig de module of hallgever van de elektrische onsteking. Zo ja, dan is het een brandstofprobleem. (stationaire sproeier verstopt, of verkeerd vlotterniveau)
Ik heb heel vroeger wel eens een soortgelijke storing gehad met een van mijn auto's. Het leek inderdaad op te weinig bezine omdat ie ff harder ging lopen en dan uitviel. Na een enorme zoektocht bleek toen het rotortje van de ontsteking door te slaan maar pas als ie warm werd dus misschien kun je ook nog in deze richting zoeken.
Gr Jaap
16 jaar
Er zit in de aansluiting van de aanvoer (waar de slang over heen geschoven wordt) ook een miniscuul filter, deze wil weleens dicht gaan zitten. Deze verwijderen en een ander filter monteren. Zit er ook zo'n soort driewegklep tussen, ook hier heb ik eens problemen mee gehad.
Jos.
Heb je de opbrengst van de benzinepomp gecontroleerd,deze mechanische pompen willen ook wel eens kapot gaan.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar