Volkswagen Golf I: Radeloos: stilvallen van een golf 1

Bouwjaar: 1983, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1500

Na een 10-tal minuten rijden valt de wagen uit.
Onderdelen zoals bobine, benzineleidingen, sproeiers en dergelijk zijn reeds vervangen.
Toch is het probleem niet verholpen.
Wie weet raad.

Ferrari_4_ever

Geplaatst door Ferrari_4_ever (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Dop benzinetank met of zonder ontluchting?Proefrit maken zonder dop.
Als wagen stilvalt,hoe gebeurt dat dan?

53-racing (0), 16 jaar geleden

Hallo, ik ben de eigenaar van deze Golf.

Heb al eens gereden zonder benzinetankdop, nog altijd hetzelfde.

Na een tiental minuten houdt de wagen even in, versnelt dan een beetje en valt dan volledig stil.
Dit gebeurt nogal stotterend, lijkt op zonder benzine vallen.

Met vriendelijke groeten
Een radeloze MK1-rijder

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

filter in de tank verstopt

Benny Vee (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik denk ook aan vervuiling in de tank.
Is de tankhals niet doorgeroest ?
Kun je vaak wel zien als je er met een lamp inkijkt.

53-racing (0), 16 jaar geleden

We kregen de filter vanachter niet los.
Dit zou ook nog een mogelijkheid zijn.

En de vulpijp moeten we nog eens nakijken.

Alvast bedankt

arjankempeneers (0) PRO, 16 jaar geleden

Een doorzichtig brandstoffilter monteren en tijdens stilvallen kijken of filter leeg is. Dan weet je of het een brandstofprobleem is. Vlg. mij kun je het filter in de tank met een dikke lasdraad of zoiets er zo uittrekken.

auto-peter (0) PRO, 16 jaar geleden

Zit er nog een benzinepomp op de motor met schroef in het deksel?Zo ja,dan zit er een filterzeef onder.Kan mis zijn,maar ik dacht dat er enkel bij Golf I diesel een ronde filterzeef in tank zat(die met lasdraad kan gedemonteerd worden)Succes

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Idd peter, de Diesel heeft een filter in de tank, de K-jetronic (GTI) blokken ook, de rest niet; die hebben een filter in de brandstofopvoerpomp op het blok of een los filter in de toevoerleiding hiervan. Nooit een los filter tussen pomp en carburateur plaatsen, als hij stuk gaat; en dat gaan ze door b.v. uitharden van het plastik door de warmte; dan heb je een benzinedouche en wordt je golf gegarandeerd een fakkel




Kijk voor de aardigheid eens of je na die 10 minuten nog wel ontsteking hebt; zo nee, dan is het de bobine; of indien aanwezig de module of hallgever van de elektrische onsteking. Zo ja, dan is het een brandstofprobleem. (stationaire sproeier verstopt, of verkeerd vlotterniveau)

jaboV (0), 16 jaar geleden

Ik heb heel vroeger wel eens een soortgelijke storing gehad met een van mijn auto's. Het leek inderdaad op te weinig bezine omdat ie ff harder ging lopen en dan uitviel. Na een enorme zoektocht bleek toen het rotortje van de ontsteking door te slaan maar pas als ie warm werd dus misschien kun je ook nog in deze richting zoeken.

Gr Jaap

jos-br (0) PRO, 16 jaar geleden

Er zit in de aansluiting van de aanvoer (waar de slang over heen geschoven wordt) ook een miniscuul filter, deze wil weleens dicht gaan zitten. Deze verwijderen en een ander filter monteren. Zit er ook zo'n soort driewegklep tussen, ook hier heb ik eens problemen mee gehad.

Jos.

Hans4037 (0) PRO, 16 jaar geleden

Heb je de opbrengst van de benzinepomp gecontroleerd,deze mechanische pompen willen ook wel eens kapot gaan.

Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.