Collega's
Hier een probleem met de koeling, even kort uitgelegd :
In de zomer geen enkel probleem, meter staat mooi bij 90 graden tijdens het rijden, als bij stationair, in de winter en nu ook nog bij deze buitentemperaturen is het binnendoor ook nog geen probleem, maar ga je de snelweg op en rijd bv 120 km/h dan zakt de temp richting de 70 graden..Zodra je in de bebouwde kom weer komt, dan loopt hij weer op naar normale waardes.
Nu heb ik al 3x de thermostaat vervangen, origineel, maar mocht helaas niet baten, ook is het thermostaathuis geinspecteerd maar ook hier niks aan te zien, toevallig is nu de radiateur kapot en heb ik een nieuwe besteld maar........Je hebt 2 soorten, n.l. ene van 677 x 322 x 34 mm en ene van 627 mm lang,
Nu is de laatste voor modellen zonder airco en de grote voor modellen met airco, deze heb ik er niet opzitten, maar wel de grote versie radiateur, zou dat het probleem veroorzaken dat hij op de snelweg naar de 70 graden zakt ??
Normaal zou je toch zeggen dat de thermostaat pas opent bij 85 - 90 graden, en dan door de radiateur gaat stromen en dat het verschil qua diameter niet veel uit mag maken, maar zelf twijfel ik er aan, nu kan ik wel die kleine nemen, maar die is een stuk kleiner en dat is wellicht in de zomer weer nadelig, maar dit is ook niks natuurlijk.
Iemand enig idee ?
Gr Stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou voor de groote gaan met een 2800cc AAA motor.
En 5cm is niet zo'n groot verschil toch ?
Ik denk dat jou probleem ergens anders zit, maar waar ? (rara ik weet het ook niet)
Gr. Harry
Stefan
Je kunt snel even iets uitsluiten door de radiateur met een stuk/strook karton voor een 1/4 af te schermen.
Gr. paul
Hallo heren,
Paul, dat heb ik van de winter eens geprobeerd, maar dan moet je hem echt voor de onderste helft helemaal afplakken met een stuk karton, en dan is het zakt hij zelfs nog iets terug..
Wat zou je er zelf van denken, of eventueel iets proberen om wat uit te sluiten ?
@Harry,
Dat dacht ik namelijk zelf ook al, omdat normaal gesproken de thermostaat dat wel regelt, maar wil gewoon dat het naar behoren functioneerd, zou dat toch ergens een scheurtje in het thermostaat huis zitten waardoor de koelvloeistof langs loopt ?
Gr Stefan
14 jaar
Waarschijnlijk haalt een golf 2 toch meer lucht binnen dan een 3 (koeling door het front en van onder af)
Denk ik ?
Gr. Harry
Even een update :
De nieuwe radiateur zit er inmiddels op, gelijk even de motorsteun vervangen ( diesel uitvoering ) omdat deze ook niet al te best meer was en je er goed bij kwam nu de boel los lag.
Alles werkt weer naar behoren, dus geen lekkage meer maar wel nog het probleem met het terug vallen van de temp op de snelweg, jammer...
Ik ga als ik deze week even tijd heb, eens de grill controleren en vergelijken met het originele exemplaar..
De originele grill zal zowiso wat verder dicht zijn dan deze embleem loze Bonrath, maar toch blijf ik het een raadsel vinden, de thermostaat zou het normaal gesproken min of meer moeten regelen, en in dit geval zou hij dus langer dicht blijven moeten staan tot dat de openingstemp bereikt is..
Het thermostaat huis heb ik nogmaals gedemonteerd maar hier kan ik niks aan ontdekken..
Gr Stefan
[url=http://img693.imageshack.us/i/dsc001577....][img]http://img693.imageshack.us/img693/6166/...[/img][/url]
14 jaar
Mooi ding jonge, met idd een raar probleem.
We denken met je mee.
Gr. Harry
geeft de meter wel juist aan
Thanks Harry,
Ja Jerry, de meter geeft juist aan, ook tijdens het rijden geeft Vagcom de juiste temp aan, hetzelfde als de meter op het dahbord..
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar